Spring naar inhoud

- - - - -

Valeriaan

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
nas
nas
  • 85 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:35

‘s avonds neem ik om te slapen een Valeriaan tabletje. Weet niet wat dat is maar mijn poezen reageren daar zeer fel op.
Die worden zo precies gek ervan J Die beginnen mij dan te bijten enzo van die dingen …willen hun neus erin wrijven …...Het is nu al zover dat Kiri gewoon de verpakking van mijn nachttafel ritst …J
Het heeft natuurlijk wel een indringende geur J Weet iemand waarom ze daar zo op reageren?

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#2 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:43

Katten zijn verlekkerd op Valeriaan, de ene al wat meer dan de andere (dat en kattenkruid)

Ik neem ook tijdens de drukke periode Valeriaan. Een half jaar geleden was ik er nieuwe gaan halen en die zat nog in mijn sjakosj. Mijne Winston is er toen zelfs in geslaagd van de rits open te pulken en met mijn valeriaan te gaan lopen. Dozeke open, blister kapot gebeten en tandafdrukken in een paar tabletten :trance:

Best ergens in een kastje steken waar ze er niet aankunnen. Ze mogen wel valeriaan eten, maar niet te veel (van deze die je in de natuurwinkel kan kopen om thee van te maken).

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.241 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 juni 2012 - 11:19

je lost het heel simpel op, net als mij:

Je kijkt of je een keertje over de grens bij een kruidvat/Etos/trekpleister oid kunt geraken.
Een simpele drogisterij die behalve de pillekes ook flesjes 'Valeriaan Tinctuur' hebben staan.
U Neemt een flesje, druppelt wat op een kattenspeeltje en de poezels zijn tevreden ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 juni 2012 - 15:53

Ze worden er high van :LOL: . Als de poezels zich hier 's avonds verstoppen als we willen gaan slapen en ze dus naar hun kamer moeten, dan lok ik ze met valeriaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2012 - 15:57

Voilà Nas, nu weet je het, deze site gaat over personeel met verslaafde katten en de uwe is al geen haar beter :x :x :x

nas
nas
  • 85 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 22 juni 2012 - 21:26

ja dat is zo :LOL: het zijn verwende nesten!
hetzelfde ongeveer met zakjes muntthee maar niet zo erg! nu weet ik dat het geen kwaad kan als ze er eens eentje zouden te pakken hebben

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 juni 2012 - 13:27

Munt vinden sommige katten inderdaad ook heel lekker ruiken :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 23 juni 2012 - 13:32

Katten vinden het heerlijk, onze poezen werden er ook helemaal gek van, alleen ik kreeg koppijn van de geur :misselijk: :misselijk: ;) :LOL:
banner

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 26 juni 2012 - 17:27

Valeriaan heeft inderdaad een sterke aantrekkingskracht op katten en is enorm goed tegen stress. Wij verkopen het (gedroogde en fijngesnipperde wortel) ook via de FWF. Je mag het geven zoveel je wil, het is totaal onschadelijk. Gedurende ongeveer een kwartier gaan ze helemaal gek doen, erin rollen, opeten,... Daarna heeft het een relaxerende en rustgevende werking.

Valeriaan kan je op verschillende manieren gebruiken:
-gewoon wat op de grond strooien
-een trappelzakje mee maken (oude sok, wat opvullen met vodden, wat valeriaan erbij, toeknopen et voila!)
-speeltje die niet meer zo leuk zijn samen met valeriaan enkele dagen in een blik/voorraaddoos steken. De speeltjes nemen de geur op en worden dan weer razend interessant.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#10 Geplaatst 26 juni 2012 - 17:50

Wow Jopperke, super-tip om speelgoedjes weer interessant te maken! :thumb: :thumb: :thumb:
'k Ga dat ook eens proberen

Guest_Littlecat_*
Guest_Littlecat_*

#11 Geplaatst 26 juni 2012 - 22:27

hier heeft meneertje onlangs zo'n valeriaankussentje gekregen, hij werd helemaal gek :LOL: hilarisch om ze er mee bezig te zien! en inderdaad, nadien worden ze rustig :)

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 27 juni 2012 - 10:35

Zeker doen Sabine, hier zit constant een voorraad speeltjes in zo'n bus met valeriaan en als ik zie dat ze zich wat vervelen, dan haal ik er daar eentje uit. Succes gegarandeerd!