Spring naar inhoud

- - - - -

wikken en wegen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
20 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#1 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:12

ik vraag me dit al een tijdje af maar waarom moet je hier altijd uw woorden wikken en wegen anders word je verkeerd begrepen hier?
Ik zit op meerdere forums en schrijf overal op dezelfde manier ( ik hang nu eenmaal niet graag overal een kilometerlange uitleg aan of verbloem het niet)
alleen hier krijg je meestal een kattig antwoord terug, op andere sites heb ik dit totaal niet. Of word je bericht volledig verkeerd begrepen waardoor je direct in de aanval word genomen.
Ik heb dit niet alleen ervaren in mijn eigen topics maar ook soms bij anderen...

nu ik weet ook dat ik geen lieverdje ben, dat beweer ik ook niet. Heb mijn eigen mening en die zeg ik dan op de manier hoe het in me op komt. Wie me persoonlijk kent, weet ook wel dat ik het niet slecht bedoel...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:17

Waarom juist hier, daar kan ik je ook geen antwoord op geven...
Het is gewoon moeilijk, je zit hier met veel mensen en vrij anoniem..
Ik weet natuurlijk niet op welke andere forums je zit, maar het kan dat het daar iets kleiner is, waardoor mensen elkaar beter kennen..

Probeer het je nie aan te trekken en soms nog een je tekst door te lezen..
Bij een geschreven woord kun je vaak iets op meerdere manieren opvatten, wat hier ook erg vaak gebeurd
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#3 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:25

grumpje zei:

Bij een geschreven woord kun je vaak iets op meerdere manieren opvatten, wat hier ook erg vaak gebeurd

dat bedoel ik nu ook... als ik jou wat persoonlijk zou zeggen gaat dit totaal anders overkomen dan dat ik het schrijf. Is altijd zo...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:29

;) , wist dat je dat bedoelde... je moet er dus gewoon rekening mee houden, of naderhand verduidelijken als er iets verkeerd is opgevat...
Ik denk dat er geen andere manieren zijn om hier mee om te gaan..

Ik lees daarom ook wel eens een post 2 keer voordat ik antwoord.. vooral als ik eens niet zo'n goede bui heb... dan vat je sneller dingen verkeerd op.. en dan nog ga ik ook wel een de fout in ...
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.724 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:43

Gebruik meer smileys.

Je bent wel een zeurkous hoor :bla:

Komt iets minder lief over dan:

Je bent wel een zeurkous hoor :x :ha

Het is dezelfde zin, met dezelfde betekenis, maar ik zie toch liever de laatste staan.
Heb het al gezegd: doe er een strikje om.  En dat telt voor iedereen, niet specifiek op jou bedoeld ;)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#6 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:46

grumpje zei:

;) , wist dat je dat bedoelde... je moet er dus gewoon rekening mee houden, of naderhand verduidelijken als er iets verkeerd is opgevat...
Ik denk dat er geen andere manieren zijn om hier mee om te gaan..

dan krijg je wel te horen dat je er niet steeds op moet verder gaan...

@evieke: ik ga eens smileys met strikjes laden bij mijn berichten :LOL: :LOL:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 juni 2012 - 13:54

Ik ben het wel volledig eens met het feit dat smilies op een forum ook al veel kan helpen, dan komen sommige dingen veel minder bot over, want sommige dingen zijn misschien al wat meer lacherig bedoelt, maar zonder zo'n smily kan je dat onmogelijk uit een geschreven zin halen :)
banner

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 22 juni 2012 - 14:21

Idd, wat je typt kan op vele manieren opgevat worden...dit heb je ook vaak met mensen op msn(of andere progs), dat ze niet correct begrijpen wat je bedoeld. Veel aanvullen met smileys zoals Liz&evy zeggen, is idd goed, ik doe dat ook veel :d Soms merk ik op dat heel mijn tekst vol smileys staat, dan verbeter ik mezelf maar even ! ;)

Daarnaast, ben jij iemand die je mening graag zegt zonder te verbloemen. Wat voor sommige misschien wat hard kan overkomen, niet iedereen kan daar mee om. Ik wel :LOL: . En dan heb je natuurlijk diezelfde mensen die zijn zoals jou en ook zeggen wat ze denken(eventueel met een andere mening dan jou) zonder te lang op hun woorden te kauwen en dan krijg je al rapper conflicten denk ik? :catscratchhead

Ach, uiteindelijk kan je niet meer dan "jezelf" zijn. Er zullen altijd mensen zijn met wie je botst, verschillende mensen...verschillende karaktertjes ^^

Bewerkt door Serenity, 22 juni 2012 - 14:22.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 22 juni 2012 - 14:25

Ik denk ook eerder omdat dit een vrij groot forum is en inderdaad letten op je zinsbouw en met smileys werken. ;)
Ik let echt heel hard op mijn zinsbouw en nog nooit hard overgekomen bij iemand, alé dat denk ik toch, toch nog nooit op mijn dak gekregen.
Ook zijn er wel mensen waar je nog niet boe kunt tegen zeggen of ze zijn al verschoten en op hun tenen getrapt, dus als die mensen ook wat meer hun best doen.

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 22 juni 2012 - 14:35

ik vind dat je gewoon voor je mening mag uitkomen, want met al die smileys, riskeer je dat je eens een verkeerde zet.  :rub: :r

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 22 juni 2012 - 14:36

Ah dan moet je eerst voorbeeld aanklikken en dan plaatsen. :p

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#12 Geplaatst 22 juni 2012 - 18:50

Solotje zei:

Ah dan moet je eerst voorbeeld aanklikken en dan plaatsen. :p

dat duurt te lang voor maggi :LOL: :LOL:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 22 juni 2012 - 19:26

venusschoen zei:

ik vind dat je gewoon voor je mening mag uitkomen, want met al die smileys, riskeer je dat je eens een verkeerde zet.  :rub: :r

Helemaal mee eens!!!

DORIS
DORIS
  • 7.698 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 22 juni 2012 - 19:57

Ik vind dat iedereen zijn mening mag zeggen.Heb ook al een reactie gehad dat ik dacht:Was dat nu verkeerd wat ik schreef?Dan denk ik weer,ze heeft gelijk dat ze het van haar afschrijft.En die smileys,daar houd ik van.Je kunt er veel mee vertellen en alles afronden.
Ik ben soms ook" kort van stof"en diegene die daar niet mee omkunnen moeten het maar niet lezen. :x
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 22 juni 2012 - 20:02

DORIS zei:

Ik vind dat iedereen zijn mening mag zeggen.Heb ook al een reactie gehad dat ik dacht:Was dat nu verkeerd wat ik schreef?Dan denk ik weer,ze heeft gelijk dat ze het van haar afschrijft.En die smileys,daar houd ik van.Je kunt er veel mee vertellen en alles afronden.
Ik ben soms ook" kort van stof"en diegene die daar niet mee omkunnen moeten het maar niet lezen. :x

Alweer mee eens!!!!!