Spring naar inhoud

- - - - -

Anakin, het poesje met 2 pootjes....!

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.704 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 23 juni 2012 - 09:29

Achterhand zal bij het zwaarder worden steeds meer over de vloer slepen en dus geïrriteerd raken en zelfs doorligplekken gaan krijgen. Arm katje dat zo moet leven. :(

ze zal heus niet zwaarder worden, ze is zo snel als de wind :)
het is een prachtkatje, op 2 pootjes, nou en?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 23 juni 2012 - 11:05

:LOL: :LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 24 juni 2012 - 15:11

Zolang er levensvreugde is, en het dier wil leven en er duidelijk nog geniet van heeft, waarom inslapen? (ook al is het voor wat mogelijk gaat komen, dan doe je dat maar eens het zo blijkt, als het al minder gaat later...maar wie zegt dat dit slechter zal gaan? Afwachten lijkt mij)
Zeker als er mensen zijn die de zorg op zich willen nemen, ook al is het mogelijk meer werk dan een gewoon gezonde kat, en dan?

Een gehandicapt kind laat men toch ook niet direct inslapen omdat het meer werk voor ons is, of zielig voor het kind omat het geen benen heeft. Omdat het kind niet zelfstandig kan plassen, lopen, of wat dan ook... Maar het kind heeft duidelijk nog pret in het leven. Waarom zou men een dier anders behandelen? Omdat het zielig is voor ons, om te zien?
Zou nogal cruel zijn, denk ik.

Zou anders zijn als de kat duidelijk geen pret meer in zijn leven heeft en duidelijk pijn heeft. Dan is het normaal dat het diertje verlost wordt uit zijn lijden. Maar dat zie ik hier niet.

Bewerkt door Serenity, 24 juni 2012 - 15:14.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#19 Geplaatst 24 juni 2012 - 15:33

meitepeit zei:

ze zal heus niet zwaarder worden, ze is zo snel als de wind :)
het is een prachtkatje, op 2 pootjes, nou en?

Het diertje is in april geboren en zal dus zeker groter en zwaarder worden. Het is een mooi diertje maar een diertje zonder bekken en achterpootjes, het is geopereerd aan de endeldarm. Mijn mening is duidelijk anders dan die van jou en anderen hier, ik denk niet dat dit diertje een katwaardig leven zal hebben.

Dat het speelt zegt niets over de kwaliteit van leven het is gewoon de natuur van ieder kitten.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 24 juni 2012 - 15:41

Ik vind het fantastisch! Hij weet niet beter en heeft er duidelijk geen last van dus ik vind het super dat die mensen hem de kans geven een mooi en liefdevol leven te leiden:-)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 24 juni 2012 - 15:42

Serenity zei:

Zolang er levensvreugde is, en het dier wil leven en er duidelijk nog geniet van heeft, waarom inslapen? (ook al is het voor wat mogelijk gaat komen, dan doe je dat maar eens het zo blijkt, als het al minder gaat later...maar wie zegt dat dit slechter zal gaan? Afwachten lijkt mij)
Zeker als er mensen zijn die de zorg op zich willen nemen, ook al is het mogelijk meer werk dan een gewoon gezonde kat, en dan?

Een gehandicapt kind laat men toch ook niet direct inslapen omdat het meer werk voor ons is, of zielig voor het kind omat het geen benen heeft. Omdat het kind niet zelfstandig kan plassen, lopen, of wat dan ook... Maar het kind heeft duidelijk nog pret in het leven. Waarom zou men een dier anders behandelen? Omdat het zielig is voor ons, om te zien?
Zou nogal cruel zijn, denk ik.

Zou anders zijn als de kat duidelijk geen pret meer in zijn leven heeft en duidelijk pijn heeft. Dan is het normaal dat het diertje verlost wordt uit zijn lijden. Maar dat zie ik hier niet.

Katten zijn van nature meesters in het verbergen van pijn en ongemak. Dat het bezig is zijn jacht vaardigheden te ontwikkelen is de natuur van de kat en zegt niets over de kwaliteit van leven.

Als een kindje zwaar gehandicapt wordt geboren dan zijn er ook grenzen. Een vriendin en haar man hebben voor de vreselijke beslissing gestaan hun dochtertje te laten gaan, met enorm veel pijn en verdriet hebben zij de adviezen van de artsen opgevolgd en het kindje laten gaan.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#22 Geplaatst 24 juni 2012 - 15:49

Jientje zei:

Ik vind het fantastisch! Hij weet niet beter en heeft er duidelijk geen last van dus ik vind het super dat die mensen hem de kans geven een mooi en liefdevol leven te leiden:-)

Of het liefdevol naar het diertje is of naar die mensen zelf is voor mij een vraag.

Zoals zo mooi in het onderschrift van Kempenkat staat...

Liefde is doen wat nodig is, ook als het pijn doet.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 24 juni 2012 - 15:54

Ik ben het gedeeltelijk eens met Shirici, Nu is het nog allemaal prima, maar wat als het beestje ouder wordt en inderdaad veel meer gewicht mee moet slepen??

Nu is het nog redelijk te doen, maar de kans is groot dat de lieve schat dadelijk veel klachten krijgt

Natuurlijk iets heel anders, maar ik heb ooit een kat gehad, die ik met 1 jaar heb in laten slapen... en tot de laatste dag speelde het dier en was de meest geweldige knuffelkat... Ze had enorme problemen met haar huid, en krabte zich tot het bot open... Ik ben heel ver gegaan in het vinden van een oplossing, veel da's afgelopen, en toen ze er nog wat bij kreeg, naar mijn da geluisterd en haar laten gaan ..

Zolang de mensen het welzijn van het diertje in de gaten houden, en hij zonder pijn zijn gang kan gaan... zeker een dikkepluim waard, maar ik hoop wel dat men hem goed in de gaten houdt en ingrijpt wanneer het diertje misschien in de toekomst last hiervan krijgt :(
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 26 juni 2012 - 11:01

Ik vind het zo mooi en prachtig om te zien hoe gelukkig hij is, ik kreeg er zelfs tranen van.

In mijn ogen ziet het beestje er gelukkig uit en als er problemen zouden komen kan men nog altijd kiezen voor te laten inslapen maar hoe ik het nu ziet verdient deze arme schat zeker een kans.