Spring naar inhoud

- - - - -

wintervacht

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.702 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 juni 2012 - 09:34

ik heb het idee, dat Winny weer een dikkere vacht heeft.
als het een dag warm weer is, dan verhaart ze, is het wat frisser, dan voelt de vacht gelijk voller.
kan het zijn, na de langste dag (21 juni ) dat ze langzaam aan de wintervacht beginnen?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 23 juni 2012 - 10:30

Deze week met Mini bij de trimster geweest. Ik zei haar dat, vooral de langharigen maar ook die met de korte vacht, zo ontzettend blijven verharen hoewel we al eind juni zijn.
Volgens haar ligt het aan het wisselende weer, paar dagen kouder: haren zetten zich vast.
Weer enkele dagen warmer en vacht laat dus weer los.
Lijkt me een logische verklaring. Zoals dit jaar heb ik ook nog nooit meegemaakt, ongelooflijk wat hier rondvliegt. :o

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 juni 2012 - 13:13

Dat denk ik niet, het is nog veel te vroeg om al een wintervacht te krijgen. Ik denk dat de meeste katten gewoon last hebben van het wisselvallige weer.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#4 Geplaatst 23 juni 2012 - 13:18

Idd hier blijven ze ook maar verharen, is nog niet zo erg geweest.
Maar goed wij lopen dan met dikke kledij en dan zowat zonder door dit rottige weer....
Extra kammen is het enigste wat je kunt doen, of bij langharige plukken.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 23 juni 2012 - 13:21

Ja, het wisselvallige weer is ook hier merkbaar via de rondvliegende plukken haren ;) :p
banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 24 juni 2012 - 00:10

Ik kan niet vergelijken met vorige jaren, want is eerste voorjaar dat ik katten heb, maar ik zou wel dankbaar zijn mocht het de andere jaren wat minder erg zijn, want de kattenhaartjes die ik hier wekelijks stofzuig... :o