Spring naar inhoud

- - - - -

kitten opgeblazen buik

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:13

Als het niet helpt, ga dan best toch even naar de DA. Het zou ook 'gewoon' van een teveel aan wormen kunnen komen. Wanneer die sterven van het middel dat je juist gegeven hebt, kan het zijn dat ze niet meteen uit de darmen geraken. Maar als het kitten al eerder ontwormd werd, dan zou dat niet mogen.

Waar woont je vriendin ergens? Misschien kunnen wij helpen zoeken naar een DA die je beter ondersteunt.

Bewerkt door Tinne, 23 juni 2012 - 23:15.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#17 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:16

dat vrijven met dat watje doet blijkbaar veel pijn

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:19

Wat je ook kan proberen als het een verstopping is. Pak een thermometer zet er wat olie of vaseline op en stimuleer het gaatje. Zoals je de t° zou nemen.
Normaal gaat het daar op stoten gaan en mss komt er dan wel wat af. Wel voorzichtig doen hé niet te ver insteken.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#19 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:19

ik woon in passendale we hebben al gebeld naar een algemeen nummer voor een dierenarts maar we krijgen daar geen andwoord.ik ben declercg melissa

meitepeit
meitepeit
  • 1.704 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:19

je moet je niet laten afpoeieren, sta erop dat je komt, anders ging ik naar een andere dierenarts.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:21

Heb je hier al even gekeken?

Dierenarts in uw Buurt!
Geplaatste afbeelding

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#22 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:23

Ik zou er ook op staan dat je langs mag komen!
hier eens 2 kittens gevonden waarvan 1 ook erg achter in groei en een erg opgezette buik, dat bleek later bij de DA door wormen te komen, goed ontwormd en dat werd toen snel beter, dus wormen zou ook nog kunnen...

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:25

ik ben het met meitepeit eens. In dit geval moet je gewoon naar de da. Dat een da aangeeft dat het geen probleem is omdat het kitten nog eet vind ik onverkropbaar! Ongelooflijk. dit kitten zit verstopt. Heeft honger, eet en zal nog meer verstopt raken. Hoe voel jij je als je eens niet naar de wc kan en wel moet?
dat doet pijn! En dan mag ook niemand aan je buik komen.
Bel een da, desnoods een andere dan die hiervoor (misschien zelfs wenselijk!) zeg dat je een kitten van 10 weken hebt dat niet kan poepen en dat enorm veel pijn heeft en dat je onderweg bent naar de kliniek van zodra je ophangt.
Dit kitten heeft NU hulp nodig. niet morgen of maandag, maar NU. anders kan het zomaar eens te laat zijn.
Niet zelf gaan lopen klooien en dokteren, jij weet niet wat een schade je kunt aanrichten als je net iets niet goed doet, wat snel kan gebeuren omdat je gewoon niet weet wat je moet doen. Je hebt de ervaring er niet voor. Natuurlijk snap ik dat je voorzichtig bent en doet, maar dit kun je gewoon niet zelf.

Bel een da, laat je niet afpoeieren en ga erheen zodat het kitten geholpen wordt.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#24 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:25

we hebben dus voorzichtig met de termometer gedaan. dat meisje heeft ze nu naar de kattebak gedaan. Hopelijk lukt het, als ik voorzichtig haar buikje aan het stimuleren was begon ze te bijten en krabben. ik ga nog eens verder zoeken achter da, wel dom dat je via een algemeen nummer ook niet verder graakt, dat is dan speciaal om een da van wacht te zoeken :s

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#25 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:28

ginnie zei:

ik ben het met meitepeit eens. In dit geval moet je gewoon naar de da. Dat een da aangeeft dat het geen probleem is omdat het kitten nog eet vind ik onverkropbaar! Ongelooflijk. dit kitten zit verstopt. Heeft honger, eet en zal nog meer verstopt raken. Hoe voel jij je als je eens niet naar de wc kan en wel moet?
dat doet pijn! En dan mag ook niemand aan je buik komen.
Bel een da, desnoods een andere dan die hiervoor (misschien zelfs wenselijk!) zeg dat je een kitten van 10 weken hebt dat niet kan poepen en dat enorm veel pijn heeft en dat je onderweg bent naar de kliniek van zodra je ophangt.
Dit kitten heeft NU hulp nodig. niet morgen of maandag, maar NU. anders kan het zomaar eens te laat zijn.
Niet zelf gaan lopen klooien en dokteren, jij weet niet wat een schade je kunt aanrichten als je net iets niet goed doet, wat snel kan gebeuren omdat je gewoon niet weet wat je moet doen. Je hebt de ervaring er niet voor. Natuurlijk snap ik dat je voorzichtig bent en doet, maar dit kun je gewoon niet zelf.

Bel een da, laat je niet afpoeieren en ga erheen zodat het kitten geholpen wordt.

we zijn volop aan het zoeken. maar het probleem is dat ze in de buurt niet opnemen. ga nu eens kijken naar de site dat ik hier zojuist gekregen heb. hopelijk dit keer meer succes.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:29

Dat is een topic dat hier ooit werd aangemaakt, misschien staat daar een DA tussen in je buurt. Ik ken wel DA's die altijd bereikbaar zijn maar helaas niet in de omgeving waar je woont.

Hier kan je ook kijken:

http://www.infobel.c...narts/zonnebeke
En bij de gouden gids.

Bewerkt door Tinne, 23 juni 2012 - 23:30.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:33

Charlotte Verstraete in Heule misschien? Dat is nog te doen vanuit Passendale.
Vanderstichele Veronique te Gullegem is ook niet zo ver.
Pascaline Van den Broucke in Kortrijk
Vincent Bajart in Kortrijk

Bewerkt door Tinne, 23 juni 2012 - 23:39.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 23 juni 2012 - 23:43

Dierenartsenpraktijk Guy Gadeyne - Marke Kortrijk
Dierenarts - Mijn dierenarts - Dierenartsen in België en Nederland - Dierenklinieken

Meer ideeën heb ik momenteel niet. Succes!

Bewerkt door Tinne, 23 juni 2012 - 23:45.

Geplaatste afbeelding

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#29 Geplaatst 24 juni 2012 - 01:47

Verder in de buurt geen antwoord gekregen. Of deze die antwoorde namen ons niet serieus, aangezien het kitten nog at en beweegde enz.... Dan op een forum iemand met het zelfde probleem tegen gekomen, en op dat forum had er een da geantwoord. Ook over die olie, maar daar stond dat we ook melk konden geven, en dat het zekerlijk niet mocht uitdrogen, de melk had grote succes, ze had grote dorst, en daarna is ze naar haar kattebak geweest, de eerste 2 keren zat ze te miauwen van de pijn. Daarna was het gedaan en ging het goed. Dat meisje gaat het kitten nu verder in de gaten houden. Als het morgen niet beter gaat gaan we waarscheinlijk meer succes hebben bij de da's (ze denken meschien dat we hen opbellen voor de grap of weet ik veel) Nu het kittentje veranderde direct van manieren, en je mocht aan de buik komen. Hopelijk hoor ik morgen goed nieuws.

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#30 Geplaatst 24 juni 2012 - 02:00

super dat het diertje een beetje verlost is nu. Frustrerend dat je nergens hulp kon krijgen :evil: Jullie hebben echt jullie best gedaan gelukkig mocht ze daardoor gered zijn ;) Hopelijk heeft ze vanaf nu nergens geen last meer van, misschien toch nog eens onderzoeken wat de oorzaak was, misschien de voeding of toch inwendig iets niet in orde.

Veel beterschap!!
Goed gedaan van jullie!!
sorry laatste keer