Spring naar inhoud

- - - - -

kitten opgeblazen buik

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#31 Geplaatst 24 juni 2012 - 02:15

Kan het niet zijn omdat het kitten enkel brokken krijgt en nooit vlees? Want ik had een zakje vlees meegenomen en ontwormingspil (ik had dat nog liggen van mijn laatste poes) Ik had wat vlees in een bordje gedaan voor de ontwormingspil te geven, en het kitten at vollebak. Blijkbaar had het geen intresse in vaste voeding de laatste tijd. Ik weet het niet hé, mijn katten krijgen de 2 en ook rauw vlees heel af en toe. Het kitten zag er allesinds al opgeluchter uit. Ben benieuwd naar morgen ochtend. Het ging allesinds continu op de kattebak dus denk ik wel dat het vastzat. Als het niet beter is kan ze morgen de da opbellen, ga beter zijn om bedag iemand te bereiken denk ik, en niet op een zaterdag avond gaat ook al voordeel geven. Wel erg als ze horen dat je jong bent en je dan niet serieus nemen :s

Nivo
Nivo
  • 5.738 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 24 juni 2012 - 02:38

Vind het toch wat risico om te antwoorden op je voedingsvraag, omdat het niet bekend is of het daar aan lag, hiervoor zou je eerst een da moeten raadplegen om het andere uit te sluiten.

Het diertje is ook nog heel jong dus plots overschakelen op andere voeding kan ook weer verkeerd vallen. Mocht het nu enkel brokjes eten dan kan het misschien helpen dat ze er meer bij drinkt. Natvoer zou daar ook al bij helpen. Rauw vlees is wel goed als de verhoudingen kloppen, de botjes kunnen weer verstoppend werken, het orgaanvlees weer laxerend. Enkel kipfilet bv is weer niet voldoende... Vraag eens aan de da of je mag overschakelen op natvoer (blik) dat zou misschien een oplossing kunnen zijn of anders de brokjes weken in vocht
sorry laatste keer

Sabine2
Sabine2
  • 8.351 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 24 juni 2012 - 10:16

Als het goed blijft, zoveel te beter, maar ik zou toch naar de DA gaan.
Er is ergens een oorzaak geweest en ik denk niet dat jullie dit een tweede keer willen meemaken.

En spreek ook eens met die DA over bereikbaarheid / wachtdienst. Het is mij al bij een paar topics opgevallen dat wachtdiensten de eigenaars van diertjes met een kluitje in het riet sturen.

Alvast veel succes!

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#34 Geplaatst 24 juni 2012 - 10:35

Het is wel niet mijn poesje, dus weet ik niet hoeveel dit kitten drinkt/eet. Toen we de melk ervoor zette begon het wel zeer veel te drinken, en kreeg het metteen meer energie :s Kben benieuwd hoe het nu met het kitten gaat...
Ja die wachtdiensten zijn wel erg hoor, ze moeten toch ook weten als je beld dat je met je diertje inzit en dat je geholpen wilt worden. Blijkbaar is dit niet genoeg.
En de meeste nemen gewoon niet op. Toen we een algemeen nummer vonden heb ik daar paar keer naar toe gebeld, daar ook geen antwoord gekregen :s en dat is dan een speciaal callcenter voor dierenarts van wacht en zo te vinden

Bewerkt door lientj, 24 juni 2012 - 10:40.

Sabine2
Sabine2
  • 8.351 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 24 juni 2012 - 10:44

Als het enkel brokjes krijgt, moet het daar zeer veel bij drinken.

Mijn katten drinken beter met een drinkfontein, misschien moet je vriendin dat eens overwegen?

Ook meerdere potjes met water zetten. Wat ik ook ergens een zag, was een glazen ronde viskom op de vloer (zo één gelijk als voor een goudviske), met onderaan van die siersteentjes en zelfs een (niet giftig!!!) waterplantje erin (was misschien namaak?). Dat was tegelijkertijd drinken voor haar katten en nog decoratief ook. Best gene vis in doen :x :x :x

En misschien voor het begin kan je het ook wat kattenmelk of geitenmelk of melk zonder lactose geven? Hoewel ze meest water moet drinken, de melk is voor de "lekker" en niet voor den dorst :)

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#36 Geplaatst 24 juni 2012 - 10:45

Zojuist nieuws gehad, poesjes buik is terug normaal, ze is terug in form en terug het lievertje :p

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#37 Geplaatst 24 juni 2012 - 10:48

Sabine2 zei:

Als het enkel brokjes krijgt, moet het daar zeer veel bij drinken.

Mijn katten drinken beter met een drinkfontein, misschien moet je vriendin dat eens overwegen?

Ook meerdere potjes met water zetten. Wat ik ook ergens een zag, was een glazen ronde viskom op de vloer (zo één gelijk als voor een goudviske), met onderaan van die siersteentjes en zelfs een (niet giftig!!!) waterplantje erin (was misschien namaak?). Dat was tegelijkertijd drinken voor haar katten en nog decoratief ook. Best gene vis in doen :x :x :x

En misschien voor het begin kan je het ook wat kattenmelk of geitenmelk of melk zonder lactose geven? Hoewel ze meest water moet drinken, de melk is voor de "lekker" en niet voor den dorst :)

Het kitten krijg in het begin kattenmelk, maar is dan overgegaan op water, en ik denk dat de overgang te vlug gemaakt geweest is, aangezien ze zoveel dorst had toen we haar melk gaven

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 24 juni 2012 - 18:31

lientj zei:

Zojuist nieuws gehad, poesjes buik is terug normaal, ze is terug in form en terug het lievertje :p

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#39 Geplaatst 24 juni 2012 - 21:02

:catwalk :catwalk :catwalk Supergoed nieuws! :thumb:

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#40 Geplaatst 24 juni 2012 - 23:33

:duim: :duim: :duim:

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 25 juni 2012 - 10:52

leuk leuk ! dan heeft je hulp geholpen :)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 26 juni 2012 - 08:55

Goed nieuws :LOL: :thumb:
banner

nathalie.v
nathalie.v
  • 104 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 27 juni 2012 - 00:13

goed te lezen dat alles ok is met het lieverdje :)