Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten verplaatsen, meenemen

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Angiecakes
Angiecakes
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:04

Hey,

Ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik hebben net een nieuwe kitten in huis gehaald en hij is superspeels, lief en aanhankelijk. Nu vroeg ik mij iets af. Momenteel pendelen mijn vriend en ik tussen onze beide woningen. Maar de kitten zit bij hem thuis. Welnu, is het verstandig om de kitten mee te nemen op verplaatsing naar mij thuis? Of schaad dat alleen de kitten en zijn opvoeding?
Hij miauwt heel zachtjes als we hem achterlaten in "zijn" kamer waar al zijn spulletjes zijn omdat hij niet graag alleen is, vandaar dat we hem graag zouden meenemen maar heb echt geen idee of dat wel zo goed is.
Heeft daar iemand een antwoord op?
Dank je!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:07

Ligt er natuurlijk ook een beetje an hoe lang het kitten dan alleen is :) ..
Ik zou hem zeker als dit iets blijvends is, proberen mee te nemen, omdat hij/zij dit dan al vanaf het begin gewend is...

Blijft hij/zij maar een paar uurtjes alleen, en willen jullie beide bij je vriend intrekken zou ik hem dan weer daar laten :)
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:08

Ik zou het diertje mee nemen.

Ooit een relatie gehad waarbij hij en ik afwisselend in zijn en mijn huis woonde. De katten gingen net als de honden steeds mee als we naar het andere huis gingen. De kat(ten) alleen laten is minder voor de ontwikkeling dan van kleins af leren dat er meer plekken zijn om je thuis te voelen.

Angiecakes
Angiecakes
  • 2 berichten

#4 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:19

Grumpje en Sihirci alvast superbedankt voor de reacties! Binnen dit een 6 maanden gaan we waarschijnlijk verhuizen en samenwonen dus dan moet hij sowieso verplaatst worden. Bij hem thuis zit er nu nog wel een andere kat en een hond. Maar de hond is nogal groot tegenover hem op dit moment. Hij is nog een beetje bang. En bij mij thuis nog een klein hondje dus alleen zal onze nieuwe kitten nooit zijn. Ik ga het zeker proberen hem mee te nemen en kijken wat hij doet. Dan is hij zeker toch niet te lang van ons vandaan en kan hij zeker niet vervreemden.
Echt superbedankt :)