Spring naar inhoud

- - - - -

Sproeigedrag poezen

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Mango_*
Guest_Mango_*

#1 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:22

Hallo Iedereen,

Ik ben sedert een 2 tal jaren met een cattery gestart en heb 3 poezen.
2 open poezen en 1 gesteriliseerd. Nu heb ik reeds verschillende dingen uitgeprobeerd maar toch heb ik af en toe sproeiende poezen in huis.
Wat ik heb geprobeerd: feliway verdamper in huis, een plantaardig product die de hormonen wat kalmeerd ,... Niets helpt.
Dit gedrag komt vooral voor tijdens de krolse periode!! Maar ik vindt geen oplossing.
Graag reactie van cattery's die ook ervaringen hebben met krolse sproeiende poezen!!

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:25

Krolse poezen sproeien. dat is nu eenmaal zo, je kunt ze eventueel aan de pil zetten.
Geplaatste afbeelding

Guest_Mango_*
Guest_Mango_*

#3 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:34

mij werdt verteld dat het vooral katers waren en slechts hier en daar een poes. Ze wonen zoals het hoort bij ons in huis. Maar steeds moeten kijken of de zetel niet is ondergeplast is echt niet leuk! Hoe krijgen jullie dat proper? Is wel een lederen die ik kan afwassen maar dat loopt door en dan trekt dat in de stof das niet aangenaam! :(

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:40

ecodor. mijn beste vriend bij sproei en plasplekken
Dé oplossing is castratie. Wil je fokken, dan kun je niet anders dan accepteren dat het zo is
. Is je huis wel helemaal ingericht op de katten? dat kan nog wat helpen. Maar als het alleen is als ze krols zijn......... tja.......

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Mango_*
Guest_Mango_*

#5 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:48

Waar is ecodor te koop? Tja, ik weet dat stress ook erg slecht is voor sproeigedrag en dat is nu zeker het geval. Nog 6 maanden op de tanden bijten (verbouwingen).
Ik schaam me een beetje. Voordat bezoek langskomt moet ik de zetel dubbel chekken!!
Dus iedere cattery maakt dit mee? Ik stel me nog een vraag! wat als er een babytje in ons leven komt? Zal al dat gerief (speelgoed, dekentje, verzorgingstafel,...) dan ook in de brokken delen?

meitepeit
meitepeit
  • 1.702 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:48

Kattenziektes » Sproeien

henny
henny
  • 1.601 berichten

#7 Geplaatst 24 juni 2012 - 16:56

Mango zei:

Hallo Iedereen,

Ik ben sedert een 2 tal jaren met een cattery gestart en heb 3 poezen.
2 open poezen en 1 gesteriliseerd. Nu heb ik reeds verschillende dingen uitgeprobeerd maar toch heb ik af en toe sproeiende poezen in huis.
Wat ik heb geprobeerd: feliway verdamper in huis, een plantaardig product die de hormonen wat kalmeerd ,... Niets helpt.
Dit gedrag komt vooral voor tijdens de krolse periode!! Maar ik vindt geen oplossing.
Graag reactie van cattery's die ook ervaringen hebben met krolse sproeiende poezen!!

Welkom in de 'kattenfokkerswereld', krolse poezen sproeien heel vaak.
Is niet leuk maar hoort er nu eenmaal bij.
Poezen laten dekken of op de pil zetten dan houdt het op.

Henny

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 24 juni 2012 - 17:04

er is ook nog verschil of het echt sproeien of markeren (plassen) is. In ieder geval wel iets medisch uit laten sluiten, maar als het open poezen zijn en het gebeurd alleen als ze krols zijn, tja, dan is het natuurlijk dikke kans dat het daardoor komt.

En ja, alles wat zij fijn vinden om op te plassen zal eraan moeten geloven. En ja, bijna elke cattery zal hier wel eens mee te maken krijgen.

Ecodor kun je online kopen. Ecodor Geurbestrijding - Home

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Mango_*
Guest_Mango_*

#9 Geplaatst 24 juni 2012 - 17:11

Medische redens zijn uitgesloten. De feliway ben ik aangeraden geweest van mijn dierenarts. Alvast dank voor de Ecodor-tip , ik zal het even opzoeken en uittesten.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 24 juni 2012 - 17:14

Hier geen sproeiende open poezen. Gelukkig maar.

Maar ik heb al vaker gehoord dat vooral krolse poezen durven sproeien, zullen hun hormonen zijn zekers.

Guest_Mango_*
Guest_Mango_*

#11 Geplaatst 24 juni 2012 - 18:19

Magic Coonie zei:

Hier geen sproeiende open poezen. Gelukkig maar.

Maar ik heb al vaker gehoord dat vooral krolse poezen durven sproeien, zullen hun hormonen zijn zekers.

Prijs je gelukkig! :d Maine coons zijn mooie katten!!

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#12 Geplaatst 24 juni 2012 - 18:54

ik heb hier ook 3 open poezen en wanneer ze krols zijn dan plassen op bepaalde plaatsen....anders niet, hoor ...alleen als ze krols zijn.

ik vind het ook helemaal niet tof (heb ondertussen goeie producten ontdekt om het op te kuisen).....maar zolang ik met deze poezen wil verder gaan...dan zal ik het d'r moeten bijnemen.

ik heb dan ook andere open poezen die hun gedrag helemaal niet veranderen als ze krols zijn..dus sproeien doen ze hier niet, 't is meer plassen.

gr.

veerle
ps...ik leg van die onderleggers (zoals puppy trainers) onder te plaids op de zetel......dan is het gewoon de plaid wassen en nieuwe onderleggers leggen en de zetel is nog steeds ok en als kuisproducten: geur weg en vlek weg van Beophar....d'r gaat niets boven zelfs ecodor niet (heb ik ook in huis).

Bewerkt door Veerle, 24 juni 2012 - 18:58.

Guest_Mango_*
Guest_Mango_*

#13 Geplaatst 24 juni 2012 - 20:11

Veerle zei:

ik heb hier ook 3 open poezen en wanneer ze krols zijn dan plassen op bepaalde plaatsen....anders niet, hoor ...alleen als ze krols zijn.

ik vind het ook helemaal niet tof (heb ondertussen goeie producten ontdekt om het op te kuisen).....maar zolang ik met deze poezen wil verder gaan...dan zal ik het d'r moeten bijnemen.

ik heb dan ook andere open poezen die hun gedrag helemaal niet veranderen als ze krols zijn..dus sproeien doen ze hier niet, 't is meer plassen.

gr.

veerle
ps...ik leg van die onderleggers (zoals puppy trainers) onder te plaids op de zetel......dan is het gewoon de plaid wassen en nieuwe onderleggers leggen en de zetel is nog steeds ok en als kuisproducten: geur weg en vlek weg van Beophar....d'r gaat niets boven zelfs ecodor niet (heb ik ook in huis).

Heel erg bedankt voor de tip! Misschien inderdaad onderleggers onder een plaid leggen, had ik nog niet aan gedacht! De poes die sproeit is een erg goede mama ! Ze zorgt echt supper voor haar kittens (1 nestje gehad) en ze moet zeker open blijven!! Hoe vaak vervang je dan zo'n onderlegger? Iedere dag?