Spring naar inhoud

- - - - -

overeen komen

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 25 juni 2012 - 15:34

ik had verwacht dat Melley moeilijk ging doen naar Vanity toe. maar is er een manier om de 2 wat beter overeen te laten komen? Feliway helpt niet, meneer reageert daar niet op :louche: ik kan ze ook niet apart zetten voor een trage introductie, want we hebben open ruimtes. ze kunnen wel altijd weg van elkaar, de ene in de keuken, de andere in de linving, veranda, boven... samen eten lukt niet, en als Melley passert, krijgt Vanity gegarandeerd een tik.  hij doet haar geen pijn, meer een waarschuwing, en Vanity doet absoluut niets terug, geen grommetje ofzo, ze toont dat ze onderdanig is. en toch lijkt Melley haar niet te aanvaarden (nog niet). ok, tis nu nog maar 2 weken, ik wacht gewoon af, maar ik had toch graag enkele tips achter de hand :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 25 juni 2012 - 15:52

Ik denk dat je best zo verder doet, het enigste dat je kan doe is beide heel veel opnemen zo dat de geurtjes mengen maar ze is al 2 weekjes bij jouw dus normaal zouden de geurtjes toch al verspreid moeten zijn.
En een tikje vind ik nog meevallen, is gewoon om te verwittigen.
Het zou vele erger zijn dat er echt ruzie zou zijn, dus gewoon wat afwachten en dan zou het wel in orde komen.
En een pers zijn rustige katjes dus het zou mij verbazen dat die 2 niet overeen komen.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 25 juni 2012 - 16:02

Vooral nog wat geduld denk ik. Zolang ze niet echt vechten en elkaar laten eten/kattebak laten gebruiken lijkt het mij ook niet zo erg dat ze geen afgescheiden ruimtes hebben?

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#4 Geplaatst 25 juni 2012 - 16:07

Nog even geduld ;)

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#5 Geplaatst 25 juni 2012 - 21:17

Geduldig zijn is moeilijk he bieke, ik moet dat hier ook zijn maar gelukkig om iets anders, want ze komen hier ondertussen allemaal enorm goed overeen.
Met joske heeft het een dikke week geduurd, met Neo wat langer. Nelle heeft wat mepjes gekregen van hem :oops: Denk dat het mep en windstil is geworden na 4 weken. En nu wassen ze elkaar zelfs.

Denk dat forceren zelfs averechts kan werken dus laat ze maar gewoon op hun gemakje wennen aan elkaar.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#6 Geplaatst 25 juni 2012 - 22:06

Komt wel goed Bieke, heeft wat tijd nodig hoor.
Je kan ze mss tegelijkertijd aandacht geven en dan tegen ze praten dat ze lief zijn ofzo.
Heb hier tot nu toe weinig problemen ondervonden met een nieuweling gelukkig.
Werden meteen aanvaard, nu is het nog even afw88 met Saphira over een week of 2/3

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 26 juni 2012 - 08:52

Het heeft inderdaad wat tijd nodig, denk niet dat je er iets speciaals aan kan doen om het toch beter te laten verlopen... beetje bij beetje komt het wel goed :)
banner