Spring naar inhoud

- - - - -

1 van de katten hoest verschrikkelijk

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#1 Geplaatst 25 juni 2012 - 15:49

is nu al een dag of 3 aan de gan . het enige probleem dat ik heb weet niet welke van mijn 4schatten aan het hoesten is . sinds dat mijn opvangkittens hier zijn komen ze namelijk bijna niet meer in de living en liggen ze steeds in de keuken . de hoest is echt wel verschrikkelijk om te horen net een mens die een zware verkoudheid heeft . ben wel al zeker dat het vlo niet is want die was buiten toen ik het net hoorde . weten jullie hoe ik het beestje kan helpen zodra ik uitgedokterd heb wie van de 3 het is ?

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#2 Geplaatst 25 juni 2012 - 15:52

Kan je niet gewoon gaan kijken als je de kat hoort hoesten? En dan ermee naar de da gaan.

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#3 Geplaatst 25 juni 2012 - 16:10

dat is juist het probleem als ze begint te hoesten liggen ze als een hoopje op elkaar en stopt die juist met hoesten als ik kijk . en dan kijken ze mij zo allemaal aan met van die oogjes die zeggen allee kom je ons weer eens storen laat ons met rust nu

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#4 Geplaatst 25 juni 2012 - 16:11

Naar de dierenarts, zo snel mogelijk ;) (en zeker met je opvangkittens in huis)

Bewerkt door Mika, 25 juni 2012 - 16:11.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 juni 2012 - 16:15

Een bezoekje aan de DA :-). Om te weten wie het is, eventjes 'kamperen' in de keuken tot je het weet :-).

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#6 Geplaatst 25 juni 2012 - 16:31

ben ik ook van plan deze avond want nu met de kids is dat onbegonnen werk hoor . pfffff is nu toch al 1u geleden dat ik iets gehoord heb . hoop alleen dat het treesje niet is want dat is geen kat om zonder handschoenen aan te doen op te nemen hoor . die laat zich wel srelen en aanhalen maar als ze het doorheeft dat er iets moet gebeuren dat ze niet graag heeft dan blaast ,krabt en bijt ze ongelofelijk .moet wel zeggen dat de katten nu ongeveer 1 week geleden hun spuitjes gehad hebben zou het daarvan kunnen zijn die hoest ?

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#7 Geplaatst 25 juni 2012 - 22:51

Kan zijn dat  er eentje reageert op dat spuitje. Toch proberen uit te vissen wie hoest en ermee naar de da gaan. Vooral omdat je het omschrijft als een vieze lelijke hoest.

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#8 Geplaatst 25 juni 2012 - 23:04

heb dus ondekt van wie die vreselijke hoest afkomstig was he . En net zoals ik gevreest ha was het van treesje . heb rond 20u naar de da gebeld en had geluk dat ze juist op dat moment begon te hoesten . de da wist direkt wat het was . omdat treesje bijna nooit buiten gaat en ook geen kattengras lust had ze een grote haarbal zitten in haar keel . Patrick pocht direkt naar de da gaan om een middeltje te halen dat treesje moest innemen . blijkbaar moet het iets lekker geweest zijn want zodra we het flesje opendeden kwamen al de poezels erop af . wij dus diesel vlo en simmi buiten gezet en trees op haar gemak het goedje laten opdrinken . nog geen 10min later begon trees inderdaad heel erg te hoesten en te braken en daar kwam de haarbal mee uit haar keeltje . pfffff ben zo gerust nu wist even niet wat doen als we ze naar de da moesten brengen want dat heeft ze maar 1keer moeten doen toen we haar laten sterlizeren hebben en toen hebben we ook alle andere katten buiten moesten steken en moeten wachten tot ze zelf in haar bakje kroop .ben zo opgelucht nu he :LOL: :LOL: :LOL:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#9 Geplaatst 25 juni 2012 - 23:51

Gelukkig was het maar een haarbal en niks ernstiger.
Je kan gerust slapen deze nacht. ;)

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#10 Geplaatst 25 juni 2012 - 23:56

indd heb daarnet gelezen dat er iemand een fimpje wou van een kat die een haarbal ophoeste . als ik het geweten had had ik het gefimt ze is toch wel een 5min bezig geweest met die haarbal hoor

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 26 juni 2012 - 08:23

Gelukkig was het gewoon een haarbal :)
banner

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#12 Geplaatst 26 juni 2012 - 09:38

Ze kunnen inderdaad soms "lelijk" doen als ze een haarbal zitten hebben, gelukkig niets ernstigs.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#13 Geplaatst 26 juni 2012 - 12:50

Oef, een haarbal.  Dan weet je ook weer hoe dat klinkt he :)

Je kan haarbalpasta af en toe geven aan haar.  Ik heb ook snoepjes anti-hairball van Whiskas.  Zal er eens eentje binnen steken als ik mijn transportmand terug kom halen, want had er wa veel besteld bij zooplus (9 O:) )
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#14 Geplaatst 26 juni 2012 - 23:15

hahahahaha evy . ze krijgen hier regelmatig snoepjes hoor en die zijn normaal ook tegen de haarballen .verschoot vanavond wel even de da stond hier plots voor de deur . hij moest in de buurt zijn en wou zien hoe het met treesje was .wel lief van hem vind ik . hij vroeg ook hoe groot die haarbal was en ik heb hem uit de vuilbak gevist :misselijk: en hem laten zien . hij verstond waarom trees deze niet van zichzelf uitgespuugt kreeg .hetgene dat hij geven had was iets dat hij snel zelf samengesteld had en was iets om over te geven . de da was wel blij dat het geholpen had .treesje ligt hier nog steeds wat zielig te doen en als ze miauwd is het wat hees maar dat zal snel over zijn zei de da

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 26 juni 2012 - 23:25

Gelukkig is het een haarbal. :)
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk