Spring naar inhoud

- - - - -

Maandelijkse fotowedstrijd: foto insturen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
7 reacties op dit onderwerp
Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 juni 2012 - 12:05

Hoii

Ik probeer nu al twee maanden mee te doen met de fotowedstrijd van de maand...
De eerste keer was mijn formaat onjuist, dus de tweede keer heb ik het formaat met paint aangepast, maar blijkbaar was het nog onjuist?
Mijn foto's zijn gemaakt met een doodgewone digitale camera, dus ik weet echt niet hoe ik dit formaat kan aanpassen en hoe ik dit moet aanpassen, kan iemand me helpen?

Bedankt :)
All you need is love...and a cat! :love3:

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 26 juni 2012 - 12:08

Je foto mag ook niet bewerkt zijn. Mijn formaat is JPEG of JPG heb er nooit problemen mee hier op ks.

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#3 Geplaatst 26 juni 2012 - 12:24

vermoedelijk omdat het formaat in paint is aangepast, is dit aanzien als een bewerkte foto.
Ik plaats gewoon mijn foto zoals ik die van mijn fototoestel op pc zet, zonder verder iets aan te veranderen. En mijn foto's zijn nog nooit verwijderd.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 26 juni 2012 - 12:25

Normaal als je niets van bewerking doet zouden de maten moeten kloppen.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 26 juni 2012 - 19:28

hilleke zei:

vermoedelijk omdat het formaat in paint is aangepast, is dit aanzien als een bewerkte foto.
Ik plaats gewoon mijn foto zoals ik die van mijn fototoestel op pc zet, zonder verder iets aan te veranderen. En mijn foto's zijn nog nooit verwijderd.

Dat klopt niet.. Ik pas het formaat soms ook aan in paint (de verhoudingen blijven wel gelijk) dus is het gewoon dezelfde foto maar het formaat is veel kleiner.
Maar eigenlijk hoef je de foto's niet te verkleinen want als het formaat te groot is past het forum het zelf aan.

Wat is het formaat van de foto's van jouw camera? Normaal zou dat toch geen probleem moeten opleveren.. (Of heb je een prehistorische camera ofzo? :mrgreen: )

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 26 juni 2012 - 19:35

Ik heb net eens de foto bekeken die je ingestuurd hebt bij "zonnige kat". Het formaat is idd niet correct. Kan je dat niet instellen op jouw fototoestel? De foto is zo lang.

De toegestane afmetingen zijn: "Minimum grootte van de kortste zijde is 200 pixels.) Volgende verhoudingen worden aanvaard: 4:3, 3:2, en breedbeeld 16:9/10/11" (ff gekopiƫerd van de wedstrijdregels)

Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 30 juni 2012 - 01:24

Ik heb een redelijk nieuwe Sony die eigenlijk echt niet goedkoop was...
En ja ik kan de instellingen aanpassen, maar nu maakt hij de foto's zo gedetailleerd mogelijk en dit levert de mooiste foto's op om af te printen.
Ik doe niets bijzonder en trek inderdaad gewoon foto's met de camera :s
Echt vreemd :s
Ik kan trouwens de foto's en filmpjes van mijn camera ook niet gewoon uploaden op de kattensite, ik moet ze steeds verkleinen...
All you need is love...and a cat! :love3:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.867 berichten

#8 Geplaatst 30 juni 2012 - 07:49

Ilona_13 zei:

Ik kan trouwens de foto's en filmpjes van mijn camera ook niet gewoon uploaden op de kattensite, ik moet ze steeds verkleinen...

ik vrees dat jouw bestanden te groot zijn. ik laad mijn foto's altijd op met photobucket voor ik ze plaats. Je verkleint ze dan via dat programma en dan zijn ze direct minder zwaar van bestand ook.