Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw vriendje bij of niet? Dillema

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 juni 2012 - 17:18

Hallo allemaal !i

zoals sommigen onder jullie misschien al weten, ga ik bijna mijn nieuw bolleke halen. Ik heb ook nog twee andere poezeltjes, Rostje en Kalimeroke. Maar die zijn heel vaak buiten. Het nieuwe kittentje zou ik toch liever binnen houden. Rostje is ook al een beetje ouder en is snel bang of speelt niet echt veel, ze is een echte slaapdoos ! En Kalimero is vaak lang weg (bij de overburen, waar hij de baas gaat spele hihi).

De situatie: Ik twijfel om nog een extra kittentje te adopteren. Ze gaan
sowieso meer samen spelen enzo en als er eens niemand is misschien wat minder eenzaam zijn. Maar heb al eens twee kittentjes tegelijk gehad en ik kon zo moeilijk mijn aandacht verdelen ! Ik kon het precies niet aan om de 1 te wrijven terwijl de ander alleen aan het spelen was. Ik had toen wel wat stress en zelfs eens een huilbui, wil gewoon altijd dat alle poesies blij zijn ! Nu vraag ik me af gaat het nieuw bolleke ongelukkig zijn als het geen vriendje bij heeft? Gaat het niet heel eenzaam zijn als we er niet zijn of als we even met iets anders bezig zijn?

Groetjes
Miaauw

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#2 Geplaatst 26 juni 2012 - 17:21

Als de andere katjes wel buiten gaan en je nieuwe katje is goede vriendjes met hen, gaat hij meewillen, want anders zit hij alleen binnen.
Ik denk dan ook wanneer je er 2 neemt die niet buitenkomen, dat minder problemen gaat opleveren.

Een kat heeft nu eenmaal graag gezelschap van een andere poes.