Spring naar inhoud

- - - - -

Rapporten!!!!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#1 Geplaatst 26 juni 2012 - 22:36

Vandaag had Sem zijn rapport mee, en hij had toch 85,3 % in het derde leerjaar.  Eigenlijk was ik niet content, want zijn eerste rapport was nog 92 %, het tweede eind 80% en het laatste geen 80 % meer. (had maar een 5 op zijn spreekbeurt :neen: )

Hij had dus beter gekunnen, maar ja, al bij al tevreden.

Hoe zit het bij julllie kinderen?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#2 Geplaatst 26 juni 2012 - 22:40

Wij gaan donderdag de rapporten afhalen van de jongens. (Is wel in het middelbaar)
Ik zou toch maar niet te kwaad zijn Evyke hoe meer je gaat eisen van puntjes hoe ongelukkiger hij mss wordt. Hij kan idd mss beter maar er moet ook nog tijd zijn om te spelen.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 26 juni 2012 - 22:48

Hij speelt genoeg hoor.  Heeft tijdens zijn grote toetsen NIETS geleerd.
Zijn punten zijn niet slecht, zeker niet wetende dat hij er gene klop voor gedaan heeft.

Maar nu is't precies van: ha tof, ik heb niets gedaan en toch goede punten. O:)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 26 juni 2012 - 22:51

Hazo tja dan kan ik geloven dat je niet zo blij bent.
Ja maar nu heeft hij geluk met zijn goede punten en toch niet geleerd hebben maar dit kan ooit eens anders uitdraaien. Hopelijk ziet hij dat in.
Kinderen groot of klein het is niet altijd evident. ;)

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#5 Geplaatst 26 juni 2012 - 22:58

Ik heb ook een zoontje in 't derde en ik denk dat hij een zeer goed rapport zal hebben. Ik ben wel van mening dat je ze op die leeftijd nog wat moet begeleiden, kijken dus wat ze moeten leren tegen de volgende dag, eens ondervragen, wat oefeningen geven. 't Is in de basisschool dat ze een bepaalde attitude ontwikkelen, en al wat moeten leren leren. Maar dat is mijn mening natuurlijk maar :) . Ik denk dat de meeste kinderen van die leeftijd weinig doen van zichzelf en snel tevreden zijn.

mabiche
mabiche
  • 180 berichten

#6 Geplaatst 26 juni 2012 - 23:01

hier vrijdag de grote dag voor ons . ben wel nieuwschierig hoor hoop dat het goed is anders moet ik Rani weer straffen en ze heeft nu al huisarest tot 10 augustus . vind dat ze maar stil is andere jaren was het steeds van jouhoe ik ben erdoor en nu nog steeds niets afwachten he . volgend jaar gaat Laurens naar het 1ste studiejaar en dan kan ik zenuwachtig zijn voor 2 raporten :d

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 juni 2012 - 23:35

De jongste moest zijn thesis vorige week voorbereiden om voor de jury te brengen maar hij vond het leuk om toch wat meer op de playstation te spelen. :evil: Bijgevolg kan hij het opnieuw doen eind augustus. Hij zal hard kunnen werken en weinig vakantie hebben. :twisted:
Van de oudste weet ik het pas vrijdag.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 27 juni 2012 - 07:16

Ik mag vanavond naar de proclamatie, m'n dochter zegt het middelbaar vaarwel. Ze is het middelbaar door gewalst alsof het niks was...dinsdag doet ze haar ingangsexamen geneeskunde. Allemaal duimen dus!

De zonen krijgen donderdag hun rapport, 4de middelbaar. Daar verwachten we ook geen problemen. :thumb:
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#9 Geplaatst 27 juni 2012 - 07:30

Hier is het pas vrijdag rapport en mijn zoon zit in het 4de leerjaar.
De juf had in het begin van het schooljaar gezegd dat ze in het vierde leerjaar zelfstandig moesten leren werken. Vroeger zat ik er constant naast als hij moest leren of huiswerk maakte.
Maar dit jaar heb ik hem dus los gelaten. ;) Met als gevolg, niet veel geleerd, eigen geschrift niet meer leesbaar :louche: .. dus ik ben wel benieuwd wat het op zijn rapport gaat geven. :oops:

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 27 juni 2012 - 08:10

mijn meisje heeft het eerste leerjaar afgerond met alweer een heel goed rapport. ze had op geen enkel vak minder dan 8/10. haal taal is zelfs supergoed,terwijl we aan het begin van het jaar nog vreesde (volgens clb in de kleuterklas zou ze heel haar schooltijd hard haar best moeten doen om bij de middenmoot te kunnen horen)dat ze het supermoeilijk zou krijgen.
hier alvast een fiere mama! :)
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#11 Geplaatst 27 juni 2012 - 09:11

Proficiat aan alle goeie rapporten :flower: :flower: :flower:
Ons eerste rapport is binnen, oudste dochter afgestudeerd aan het middelbaar met A-attest.  Supertrotse mama dus :dancer:
Morgen het tweede rapport en vrijdag het laatste maar ik verwacht geen problemen.

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 juni 2012 - 09:26

mijn rapport was 59,63% ik ben er enorm trots op na gestopt geweest in mijn middelbare school met als gevolg geen diploma dan wat opleidingkjes gevolgt uiteindelijk in een opleiding volwassenen onderwijs gestart en nu eindenlijk op mijn 22 een diploma secundair onderwijs

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 27 juni 2012 - 09:28

Evyke,
zou je niet met de leerkracht van het volgende jaar kunnen afspreken om snel een moeilijke toets te geven om ze direct even met de voetjes op de grond te zetten dat ze wel moeten studeren...
Ik heb zelf ook NOOIT iets moeten doen voor toetsen... zelfs niet voor examens in het middelbaar :oops:
Maar in het hoger onderwijs heb je het daar dan wel moeilijk mee dat je echt MOET studeren... Daarom is het wel belangrijk dat kinderen vanaf het lager de gewoonte hebben om te moeten studeren.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#14 Geplaatst 27 juni 2012 - 10:54

Ik vind dat allemaal dikke zever van in het 4de studiejaar de kindjes los te laten en vrij te laten om zelfstandig te leren.
De meeste kinderen hebben gewoon begeleiding nodig. Ik heb hier in het lager onderwijs altijd van direkt ze thuiskwamen agenda opengedaan en geholpen met het leren en opvragen, dit tot het eerste middelbaar. Vanaf het tweede konden ze zelfstandig leren en wouden ze voor een bepaalde materie dat ik nog iets opvroeg dan deed ik dat met plezier. Maar ze leren uit hun eigen wel wanneer ze klaar zijn om op eigen houtje te leren. En hier hebben ze altijd mooie puntjes gehad. Nu zitten ze in het 4de en 6de middelbaar en het leren alleen gaat super goed en de punten ook. Oudste heeft verleden week voor de jury zijn eindwerk gepresenteerd en hij was de beste van zijn klas. Dus zorgen moet ik me niet maken.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#15 Geplaatst 27 juni 2012 - 11:06

Ik ga volledig akkoord met Catherine. Kinderen van 't vierde zijn veel te jong om 'los te laten'. Natuurlijk spelen ze liever. Er zullen weliswaar wel kinderen zijn die thuiskomen en vanzelf al hun huiswerk maken en hun lessen leren, maar het overgrote deel heeft hierin echt nog begeleiding nodig, wat de juf ook zegt. Sommigen geven het zelf aan dat de punten kelderen omdat ze zich er niet mee bemoeien, nochtans is het zo belangrijk dat ze alle leerstof van het lager onderwijs perfect beheersen om goed mee te kunnen in het middelbaar.

Kinderen die goed begeleid worden, hebben veel minder te maken met het bekende 'watervalsysteem', ttz ze starten in het Latijn, en eindigen in het beroeps. Niet dat er iets tegen het beroeps is, maar elk kind zou toch zoveel mogelijk gestimuleerd moeten worden om te presteren naar kunnen, en als dat aso is, dan is het jammer dat ze door gebrek aan interesse van de ouders of stimulering moeten af'zwakken'. Natuurlijk betekent dit niet dat je tot hun 17de hun handje moet vasthouden, maar misschien wel nog de eerste twee jaar van 't middelbaar. Daarom niet alles opvragen, maar wel hun agenda nakijken, vragen of je met iets kan helpen bv opvragen, interesse tonen in hun toetsen die ze afgelegd hebben, op tijd inspringen als je ziet dat ze achterop raken omdat ze iets niet snappen.

Bewerkt door Elena, 27 juni 2012 - 11:21.