Spring naar inhoud

- - - - -

Rapporten!!!!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#16 Geplaatst 27 juni 2012 - 11:12

Proficiat Carine en aan alle mama's met kinderen met goeie rapporten!

En Evy, ik kan je wel begrijpen, hij heeft een goed rapport maar als je weet dat hij beter kan, dan zou hij beter zijn best moeten doen. Mijne pa is gepensioneerd leraar, en hoewel ik er in mijne kindertijd ook op mijn sokken doorraakte, had hij wel een percentage vooropgesteld dat ik moest halen, zonder excuses. En "verplicht aan den bureau zitten" voor een bepaalde tijd (van een half uur tot anderhalf uur - afhankelijk van welk jaar ik zat). Of ik dan zat te studeren of te lanterfanten was een andere zaak ;)
Maar ik kan me voorstellen dat het niet altijd gemakkelijk is, mijn zus moet bij mijn petekind af en toe ook nog eens tussenkomen (stopcontact uit de router trekken bij voorbeeld :LOL: )

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#17 Geplaatst 27 juni 2012 - 13:35

Ik heb mijn zoon nu in het 4de leerjaar niet volledig losgelaten hé.
Ik heb ook nog steeds zijn agenda genomen.. en gezegd welk hij eerst moest doen.. als hij een grote toets had, ondervroeg ik hem na het leren altijd. En huistaken, keek ik af en toe na. Omdat ze dit in de klas klassikaal verbeterden, mocht ik het thuis niet meer nakijken. Of hij leerde niet uit zijn eigen fouten.

Zowiezo haalt hij altijd goede punten, maar in plaats van nu overal een 9/10 te halen, is dat een 8 op 10. We zien wel. Straf zal hij toch niet krijgen. Want werkt averechts bij hem.

janallem2
janallem2
  • 4.975 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 27 juni 2012 - 19:28

vandaag oudercontact gehad en ik had een A atest whooo
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#19 Geplaatst 27 juni 2012 - 19:31

janallem2 zei:

vandaag oudercontact gehad en ik had een A atest whooo

Proficiat. :flower:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 28 juni 2012 - 20:45

Ik ben fier op het lief van mijn zoon Jo!!
Ze beëindigde net haar middelbaar Handel-Talen met een mooie onderscheiding (74%)!! Geen enkele buis ook!
Goed he!!
Ze gaat nu een jaar "Toerisme" studeren!

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 28 juni 2012 - 20:47

Vandaag mijn rapport gaan halen
80% voor stage en 75% voor eindwerk :jump: :jump: :jump: :jump:
Nog mooi afgestudeerd ook :)

Geplaatste afbeelding

Guest_mabiche_*
Guest_mabiche_*

#22 Geplaatst 28 juni 2012 - 20:55

blijkbaar moest Rani vandaag om haar raport . ze had het voor mij verzwegen omdat ze weet dat de zenuwen op mijn spieren werken en ze wou me niet te ongerust maken . vind ik wel heel lief van haar . ze is geslaagd met 70% weet dat ze veel beter kan maar steek het erop dat ze op het einde van het jaar zo gepest geweest is . volgend jaar gaat ze naar aalst  naar een school waar enkel beroepsonderwijs gegeven word .

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#23 Geplaatst 28 juni 2012 - 21:00

Vandaag de rapporten gaan halen van de jongens. Allebei een A attest en de oudste heeft 90% op zijn eindwerk. Ben fier op allebei.

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 28 juni 2012 - 21:11

hier ook een trotse mama
na een slechte 2de trimester voor nederlands en frans, is mijn zoon toch geslaagd in zijn 2de middelbaar ASO met een A-attest :)

spijtig dat ze in die school niet verder ASO geven met speciale auti klassen, maar kan hij wel verder naar 3de TSO handel

:bravo:    :cheer:

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#25 Geplaatst 28 juni 2012 - 21:53

vandaag ook het laatste rapport gaan halen
van 2 van de 3 ben ik superfier
zoon de jongste heeft eindelijk behaald wat de juf gehoopt had , hij zit in het auti-onderwijs
mn dochter heeft na een moeilijke start toch maar netjes 85% behaald terwijl ze met haar rekenen heel veel problemen had en ze nu gezien hebben dat ze discalculie heeft heeft ze toch maar 86.5% voor wiskunde
en de oudste 3de lj had ik meer verwacht
ik heb het niet getoont , maar ergens wel teleurgsteld , hij is maar eventjes 4% gedaald , hij heeft nog 75.5 %
meeste van zn punten is hij kwijt in dagelijks werk , voor zn examen heeft hij hard gewerkt
hopelijk herpakt hij zich volgend jaar

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#26 Geplaatst 28 juni 2012 - 22:33

Vandaag was't oudercontact.   Kwam daar al binnen met Sem die al 20 minuten op de koer gespeeld had en zeiknat was van't zweten en sander met een bloedende lip en een dikke kin.  Was met zijn skatebord aan een steentje blijven haperen en de grond op.
Kwestie van goede indruk telt dat wel O:)

Sem was een heel lief kind, altijd goededag komen zeggen, beleefd :engel:
Maar ne prutser en slordig (ik weet van niets :x )

Proficiat aan al de goede rapportjes!!!!
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.802 berichten
  • 5 katten

#27 Geplaatst 28 juni 2012 - 22:36

Ik vind het jammer om te zien hoeveel belang er aan de cijfers wordt gehecht. Zolang je kind blij is, maken die cijfers toch niet uit? Ze vragen later niet op je werk hoeveel procent je had in het zoveelste leerjaar hoor...

Het is wel heel leuk om zoveel fiere commentaren te lezen :)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 28 juni 2012 - 22:40

@Evyke. Het is ook wel heel belangrijk dat ze beleefd zijn en lief.  :)
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#29 Geplaatst 29 juni 2012 - 08:48

Thundernimf zei:

Ik vind het jammer om te zien hoeveel belang er aan de cijfers wordt gehecht. Zolang je kind blij is, maken die cijfers toch niet uit? Ze vragen later niet op je werk hoeveel procent je had in het zoveelste leerjaar hoor...

Het is wel heel leuk om zoveel fiere commentaren te lezen :)
ik vind de punten toch wel belangrijk hoor
die cijfers maken toch heel veel verschil uit in ons latere leven
als je later een mooie toffe job wilt , moet je zorgen dat de basis goed is
als ik mn zoon laat verder doen dan zal van zn droomjob ( werken met computers en programeren ) niet veel in huis komen
en ik denk later dat hij me dit in dank zal afnemen
ik weet dat hij meer kan , dus moet er meer uit
ik ben als blij kind want mama liet me doen uit het lagere gekomen en wat heb ik nu
kwaad op mn ouders omdat ze niet meer achter mn gat hebben gezeten
mijn droomjob was dierenartsassistente en wat heb ik nu
een opleiding beroeps achter de rug omdat mn cijfers te laag waren
als ik geluk heb mag ik in de fabriek gaan werken
als hij geen 80% behaald dan raakt hij niet in het modern

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#30 Geplaatst 29 juni 2012 - 11:00

kitten zei:

ik vind de punten toch wel belangrijk hoor
die cijfers maken toch heel veel verschil uit in ons latere leven
als je later een mooie toffe job wilt , moet je zorgen dat de basis goed is
als ik mn zoon laat verder doen dan zal van zn droomjob ( werken met computers en programeren ) niet veel in huis komen
en ik denk later dat hij me dit in dank zal afnemen
ik weet dat hij meer kan , dus moet er meer uit
ik ben als blij kind want mama liet me doen uit het lagere gekomen en wat heb ik nu
kwaad op mn ouders omdat ze niet meer achter mn gat hebben gezeten
mijn droomjob was dierenartsassistente en wat heb ik nu
een opleiding beroeps achter de rug omdat mn cijfers te laag waren
als ik geluk heb mag ik in de fabriek gaan werken
als hij geen 80% behaald dan raakt hij niet in het modern

Waarom heb je dan geen 7de in beroeps gedaan dan had je een A2 en kon je nog verder gaan studeren aan de hoge school met goede wil. ;)

En blijf nog altijd de indruk hebben dat mensen die in een fabriek werken een oneer is. Als die mensen daar niet werken hebben de anderen niks van materiele dingen of eender wat.
En lessen volgen in de beroepsafdeling is ook geen oneer, laat maar eens een schrijnwerker, electrieker of loodgieter komen dan weet je wat het u kost en zonder die mensen kan je nu éénmaal niet.

Bewerkt door catherine, 29 juni 2012 - 11:02.