Spring naar inhoud

- - - - -

Rapporten!!!!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
seonimtje
seonimtje
  • 807 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 29 juni 2012 - 11:09

het is nie altijd makkelijk om te weten of je kind meer aankan of niet.
Als kind heb ik altijd de steun gehad van mijn ouders bij het studeren. Latijnse woordjes opvragen en nog zoveel meer. Zelfs laatste jaar architect assistent heeft moederlief meegeholpen met de laatste details van mijn maquette.
Nu ben ik er ook voor mijn zoon. Hij heeft alleen niet dezelfde motivatie als zijn mama, maar moest ik gewoon hem laten doen, dan komt hij ook met lagere cijfers naar huis. Hij vindt computerspelletjes nu eenmaal veeeeel interessanter dan lessen leren he

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#32 Geplaatst 29 juni 2012 - 12:13

ik werk al jaren in de fabriek , heb toffe collegas , maar graag doen , t'is werk he en het verdient niet slecht
maar ik weet dat ik verder kon , en nog 30 jaar in de hitte werken , sleuren gelijk een beest
terwijl had ik me ingezet ik nu dierenarts assistent kon geweest zijn , met dieren rondom me misschien nog meer verdienen voor een minder belastende job met iets wat ik doodgraag zie , beestjes
zie ik dat als minderwaardig , be nee gij
we hebben inderdaad stielmannen nodig , mijne vent is schrijnwerker , ikke parttime fabrieksarbeidster
ik hoop toch voor mijn kinderen het leven wat minder belastend te kunnen maken met een droomjob en veel geld :d

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#33 Geplaatst 29 juni 2012 - 12:21

seonimtje zei:

het is nie altijd makkelijk om te weten of je kind meer aankan of niet.
Als kind heb ik altijd de steun gehad van mijn ouders bij het studeren. Latijnse woordjes opvragen en nog zoveel meer. Zelfs laatste jaar architect assistent heeft moederlief meegeholpen met de laatste details van mijn maquette.
Nu ben ik er ook voor mijn zoon. Hij heeft alleen niet dezelfde motivatie als zijn mama, maar moest ik gewoon hem laten doen, dan komt hij ook met lagere cijfers naar huis. Hij vindt computerspelletjes nu eenmaal veeeeel interessanter dan lessen leren he

dat bedoel ik dus ook ;)
en ik denk dat elke moeder het beste wilt voor zn kindje
en als de mogelijkheid er is , dan moet het eruit , willen of niet

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.750 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 29 juni 2012 - 12:57

kitten zei:

ik vind de punten toch wel belangrijk hoor
die cijfers maken toch heel veel verschil uit in ons latere leven
als je later een mooie toffe job wilt , moet je zorgen dat de basis goed is
als ik mn zoon laat verder doen dan zal van zn droomjob ( werken met computers en programeren ) niet veel in huis komen
en ik denk later dat hij me dit in dank zal afnemen
ik weet dat hij meer kan , dus moet er meer uit
ik ben als blij kind want mama liet me doen uit het lagere gekomen en wat heb ik nu
kwaad op mn ouders omdat ze niet meer achter mn gat hebben gezeten
mijn droomjob was dierenartsassistente en wat heb ik nu
een opleiding beroeps achter de rug omdat mn cijfers te laag waren
als ik geluk heb mag ik in de fabriek gaan werken
als hij geen 80% behaald dan raakt hij niet in het modern

De basis goed laten zijn, heeft niets te maken met punten. Leren leren, doorzettingsvermogen... dat zijn de belangrijke zaken. Of dat nu vijftig procent of tachtig oplevert, met beiden kan je voort.

Het zijn de uitspraken 'het moet eruit' die mij storen. Als je kind dit er nu niet uit wilt laten komen? Ik zie tijdens het lesgeven zoveel kinderen die niet op hun plaats zitten, maar mama en papa vonden dat dit de beste manier was op een goed leven daarna. En dat vind ik erg jammer.

Waarmee ik niemand hier specifiek bedoel natuurlijk. Ik ken jullie of jullie kinderen niet (voor zover ik weet dan ;) ).

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#35 Geplaatst 29 juni 2012 - 13:01

Mijne zoon is met een heel goed rapport naar huis gekomen. Eigenlijk veel te goed, om er geen klop voor gedaan te hebben. :louche:
84% in het totaal. Op alle vakken had hij boven de 80%. :d

Hij is klaar voor naar het 5de leerjaar te gaan.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 29 juni 2012 - 14:58

Thundernimf zei:

Ik vind het jammer om te zien hoeveel belang er aan de cijfers wordt gehecht. Zolang je kind blij is, maken die cijfers toch niet uit? Ze vragen later niet op je werk hoeveel procent je had in het zoveelste leerjaar hoor...

Het is wel heel leuk om zoveel fiere commentaren te lezen :)

Dit wil ik toch even weerleggen... Ik heb bij vrijwel alle sollicitaties (zijn er veel) al mijn
cijferlijsten en diploma's van alle scholen en opleidingen moeten laten zien!
Het is tegenwoordig wel degelijk van belang dat ze kunnen zien dat je bij wijze van
spreken je hele leven al goed geleerd hebt.
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 29 juni 2012 - 15:09

Daarnet telefoontje gekregen van Robin... :LOL:

Zijn eerste jaartje in Leuven (muziekhumaniora / 3de middelbaar) zit erop en hij heeft 72% behaald !! :goofy: ;)

We zijn heel fier op hem !! :heart:

Proficiat aan iedereen met de behaalde resultaten !!! :thumb:
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#38 Geplaatst 29 juni 2012 - 15:20

giroldi zei:

Dit wil ik toch even weerleggen... Ik heb bij vrijwel alle sollicitaties (zijn er veel) al mijn
cijferlijsten en diploma's van alle scholen en opleidingen moeten laten zien!
Het is tegenwoordig wel degelijk van belang dat ze kunnen zien dat je bij wijze van
spreken je hele leven al goed geleerd hebt.

België is hierin wss wel anders dan Nederland... ik heb in de 3 bedrijven waar ik nu voor gewerkt heb en werk nog nooit mijn diploma moeten laten zien...

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.750 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 29 juni 2012 - 15:48

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

België is hierin wss wel anders dan Nederland... ik heb in de 3 bedrijven waar ik nu voor gewerkt heb en werk nog nooit mijn diploma moeten laten zien...

Ik denk ook dat er hier een verschil zit tussen Nederland en België :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 30 juni 2012 - 11:12

catherine zei:

En lessen volgen in de beroepsafdeling is ook geen oneer, laat maar eens een schrijnwerker, electrieker of loodgieter komen dan weet je wat het u kost en zonder die mensen kan je nu éénmaal niet.

Ik ben blij van dat hier ook eens te horen!!!
Mijn zoon heeft volledig beroeps gevolgd, inclusief 7de jaar. Nu is hij dakwerker, legt platte daken in kunststof! Hij verdient supergoed ook!
Ik ben keifier op zo'n werker!!!!!!!! :thumb:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 30 juni 2012 - 13:13

Proficiat voor alle goede rapporten en aan alle mama's en papa's die zo meegezweet hebben met hun kinderen. :hug:

Bewerkt door ARIZONA, 30 juni 2012 - 13:13.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 30 juni 2012 - 16:24

Mijn oudste zoon is geslaagd voor zijn eerste jaar verpleegkunde. Ik ben super trots op hem.  Hij heeft dyslexie en heeft zijn examen net als andere studenten gedaan. Wel heeft hij dag en nacht moeten studeren. Goe gedaan manneke. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

seonimtje
seonimtje
  • 807 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 30 juni 2012 - 19:11

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Is voor mij ook zo geweest.
Ik ben in mijn laatste jaar er maar door geraakt in de herexamens omdat de leraar van tekenen vond dat mijn detailtekeningen beter konden.
Ik had voor alle theorievakken meer dan 70 % en een buis voor de tekeningen dus. Na een hele zomervakantie mijn tekeningen helemaal in orde te maken ben ik met onderscheiding geslaagd voor architect assistente.
Ik heb nooit mijn diploma's moeten laten zien bij de sollicitaties. Bij elke sollicitatie werd ik achter een tekentafel gezet en moest ik bv een voorontwerp of andere detailtekening maken. Zo werden mijn capaciteiten direct beoordeeld en zo heb ik dus ook altijd werk gevonden. 3x in totaal

seonimtje
seonimtje
  • 807 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 30 juni 2012 - 19:13

Lut zei:

Ik ben blij van dat hier ook eens te horen!!!
Mijn zoon heeft volledig beroeps gevolgd, inclusief 7de jaar. Nu is hij dakwerker, legt platte daken in kunststof! Hij verdient supergoed ook!
Ik ben keifier op zo'n werker!!!!!!!! :thumb:

Er is niets mis met arbeider zijn he ! Integendeel zelfs !!