Spring naar inhoud

- - - - -

Een poezenverhaaltje

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#16 Geplaatst 21 februari 2009 - 21:34

Leuk gedaan!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 02 maart 2009 - 13:39

oei, eventjes voor de duidelijkheid: dit is niet een verhaaltje dat ik zelf geschreven heb hoor
en een volgende komt er mss nog wel ^^ we zullen eens zoeken :)

Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#18 Geplaatst 13 augustus 2009 - 09:45

mooi verhaaltje

Guest_kaitlina_*
Guest_kaitlina_*

#19 Geplaatst 11 september 2010 - 18:12

:d  Leuk om te lezen ...

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#20 Geplaatst 11 september 2010 - 18:18

fijn verhaaltje ... :)

KingFredII
KingFredII
  • 9.032 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 september 2010 - 00:37

Stukje uit "Balance & Bulls":

Op een morgen hoorde de tweeling een vreemd geluid. Het was duidelijk Poes, die haar laatste weeën kreeg voordat ze haar kroost ter wereld bracht. Maar waar was ze ergens? Linda en Jelle zochten het hele huis af, maar konden haar niet vinden. Pas na 10 minuten vond Linda haar onder de kast in de slaapkamer, één van de donkerste plekjes in huis. Op dat moment waren de jonkies er al, en moeder was bezig ze schoon te likken.
Die dag bleef Jelle de hele dag thuis en lag op zijn buik naar de katjes te kijken; hij kon er maar geen genoeg van krijgen.
Over het algemeen hebben katten de gewoonte, heel lang nodig te hebben voordat ze een nieuwe baas volledig vertrouwen. Hoe deze Poes daarover dacht, bleek enkele dagen na de geboorte. Jelle had altijd al de gewoonte, zich wel tien keer per nacht van zijn ene zij op de andere te draaien. Die nacht wilde hij dat net weer voor de zoveelste keer doen, toen hij dacht: Hé, wat voel ik daar in mijn nek?
Hij voelde met zijn hand achter zijn hoofd. Daar lagen de jonkies. Moeder Poes had blijkbaar gedacht: Nu mag jij even op ze passen; dan kan ik even een wandelingetje gaan maken.
Jelle pakte de katjes voorzichtig op en legde ze tegen zijn buik aan, waar ze een stuk veiliger waren. Hij voelde zich zeer vereerd dat Poes hem haar nog dove en blinde jonkies toevertrouwde.
Poes hield die gewoonte. Jelle was na een paar dagen zover dat hij verbaasd zou zijn geweest als hij midden in de nacht géén kattengezelschap op zijn bed zou vinden. Het enige verschil was, dat Poes er later zelf ook bij bleef. Jelle vond het niet erg dat hij zo’n vol bed kreeg. En dat bleef zo toen de oogjes open gingen. Nu werden de katjes speels, en Jelle beleefde veel plezier met het getrippel en het speelse slaan met de klauwtjes. Een wekker was ook al niet meer nodig; Linda en Jelle werden ’s morgens gewekt doordat drie kleine katjes over hun gezicht liepen, kropen, sprongen en rolden.

Noot: Jelle en Linda zijn broer en zus, die samen met hun vriend Rick de popgroep Balance & Bulls vormen.
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 15 september 2010 - 00:53

zo lief :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#23 Geplaatst 15 september 2010 - 07:30

:) :)

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#24 Geplaatst 15 september 2010 - 07:53

tof verhaaltje :)

KingFredII
KingFredII
  • 9.032 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 2 katten

#25 Geplaatst 15 september 2010 - 12:05

Hier is nog een fragment uit "Balance & Bulls":

De zomer liep tegen zijn einde, maar het was nog prachtig weer. Het gezin De Kroon zat in de achtertuin te zonnen of te lezen. Leeuwtje, die nog nooit het huis uit was geweest, genoot van het buitenleven. Hij kwam bij het hekje dat toegang gaf tot het paadje tussen de huizen en keek tussen de spijlen door. Op dat moment kwam een vrouw over het pad aanlopen met een grote hond aan de lijn. Hond en kat keken elkaar aan, en laatstgenoemde begon zich een klein beetje terug te trekken. De tweeling en hun ouders zagen wat hun kat deed, maar konden van daar uit de reden niet zien. Daarom ging Linda naar het hekje en keek. “O, dag mevrouw, mijn kat schrok, en nu zie ik waarvan…” en ze wees naar de hond.
Die trok wat harder aan de lijn, want het was een uitermate vriendelijk beest dat maar al te graag even kennis wou maken. Dat is trouwens niets bijzonders; grote honden zijn bijna altijd vriendelijk tegen mensen. Kleine hondjes daarentegen zien mensen als reuzen, dus als een bedreiging. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (de opvoeding kan daar een grote rol in spelen) maar van nature zijn kleine hondjes veel vaker happerig dan grote.
“Wees maar niet bang hoor”, zei de vrouw. “Mijn hond is katten gewend; hij doet niets liever dan spelen met ze.”
Ze had geen woord teveel gezegd. Nadat de hond met Linda kennis had gemaakt, keek hij met een scheve kop naar Leeuwtje, die voorzichtig dichterbij kwam. De hond stak zijn kop omlaag om te snuffelen, en dat was voor Leeuwtje het signaal voor de aanval; hij sprong met gespreide voorpoten wel een halve meter omhoog, draaide daarbij 360° om zijn as en kwam plat op zijn buik neer met alle poten gespreid. De hond stak een poot door het hekje, en iedereen verwachtte dat Leeuwtje zou vluchten of aanvallen. Maar dat gebeurde niet; Leeuwtje bleef even doodstil liggen… en begon dan zijn zojuist verworven grote vriend te likken.

Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#26 Geplaatst 15 september 2010 - 12:31

:thumb: :thumb: :thumb: