Spring naar inhoud

- - - - -

Vliegen

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 28 juni 2012 - 13:29

Ik word er echt onnozel van, zoveel vliegen dat er hier binnen zitten. Bah!!!
Wat kan ik daar eigenlijk tegen doen? heeft er iemand tips?

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#2 Geplaatst 28 juni 2012 - 13:31

Zo van die klassieke vliegenvangers hangen lijkt me nog het beste. Of, ....
Ik breng ons Nelle even, die vangt ze ontzettend graag, alleen ..... er mag niets op je vensterbanken staan want dat kegelt ze er zo af. (Ik moet hier binnenkort heel veel geluk gaan hebben, want heb al wat scherven mogen opruimen :) )

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 28 juni 2012 - 13:37

Mijn schoonmoeder heeft zo nen bak staan met blauw licht in (UV veronderstel ik) en dan hoor je af en toe *knetter knetter*.  Bij haar zie ik dus meestal niet veel vliegen.

Bij mijn hangt er zo'n plakspul.  Helpt goed, maar 't is geen gezicht he :louche:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 28 juni 2012 - 13:38

Mijn katten vangen ze ook, af en toe zie ik eens een dode liggen of zie ik een kat er een opsnoepen maar momenteel zijn het er echt niet normaal veel.
Om ze dood te doen, dat vind ik dan wat zielig. Hoewel ik het vorig jaar wel gedaan heb want op een bepaald moment was het hier niet te doen! Maar ik weet de vliegenmepper niet zijn. Volgens mij heeft Nayra die eens in 2 gebroken en hebben we nog geen nieuwe. :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 28 juni 2012 - 13:46

heb je geen vliegenramen?
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 28 juni 2012 - 13:48

Oh ik ben dus niet alleen, het is echt niet normaal vooral muggen en fruitvliegjes! :misselijk: :misselijk: :misselijk:

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 28 juni 2012 - 13:49

binnen hebben we Nala ervoor... een vlieg leeft max 5 minuten bij ons, dan komt ze wel eens laag genoeg en heeft Nala ze...

In de garage hebben wij zo een ouderwetse plakker en dat werkt echt wel fantastisch...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 28 juni 2012 - 14:10

Ik heb vliegenramen in de normale ramen, maar mijn schuifdeur staat de hele tijd open voor de katten.

Zo'n plakker vind ik echt héél erg vies, sorry. :misselijk:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#9 Geplaatst 28 juni 2012 - 14:16

In je schuifraam kan je ook een vliegenhor laten maken zelf eentje die glijdt in een rail. Anders er een vliegengordijn voorhangen in het stuk dat open staat. Normaal dat je zoveel vliegen binnen hebt.
Hier maar af en toe eentje en deur staat groot open maar hangt wel een vliegen gordijn in.
Fruitvliegjes hebben we hier niet maar al wat eetbaar is steekt dan ook in de koelkast.
Je kan ook van die bloemstickers tegen vliegen op je raam plakken maar heb de indruk dat de vliegen slim genoeg zijn om niet in de buurt van die sticker te gaan.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 28 juni 2012 - 14:31

Ik hou er wel van dat het ene raam gewoon open blijft staan en Nayra haalt soms ook een frisse neus in de ren ( :ha )
Een vliegenraam maken zou idd een optie zijn, maar dan wel met een kattenluik erin, anders kunnen de katten niet meer vrij in de ren.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#11 Geplaatst 28 juni 2012 - 14:52

Ik heb eens gelezen dat je een doorzichtig zakje met water er in moet omhooghangen vanboven aan je deur en dat zou vliegen afschrikken maar ik ben vergeten waarom precies...
Geplaatste afbeelding

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 juni 2012 - 14:57

Hier ook last van vliegen en de katten zitten er ook achter... Gevolg, een gescheurde gordijn en 100 euro aan kosten... :louche:

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#13 Geplaatst 28 juni 2012 - 14:57

Cd's of DVD's aan een touwtje ook, maar 't is allemaal geen zicht he :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 juni 2012 - 15:12

lathyrus zei:

Ik heb eens gelezen dat je een doorzichtig zakje met water er in moet omhooghangen vanboven aan je deur en dat zou vliegen afschrikken maar ik ben vergeten waarom precies...

ik heb wel gelezen dat je er muntjes in moet stoppen, ik denk dat de reflectie van water-muntjes-zon hen afschrikt.

Geplaatste afbeelding

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#15 Geplaatst 28 juni 2012 - 15:13

Blijkbaar een belgische vliegenplaag? Hier nog geen last van iig. We hebben voor het kamerraam een hor, en de rest wordt wel door een van de vier katjes gevangen. :)