Spring naar inhoud

- - - - -

Vliegen

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#16 Geplaatst 28 juni 2012 - 15:17

zo'n vensterstickers van vapona werken goed hoor. alé, hier toch, dagelijks liggen er vliegen dood onder het raam. die kleef je gewoon ergens in een hoekje van het raam.

Bijgevoegde thumbnails

• vensterstickers.jpg

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 28 juni 2012 - 15:26

ons vliegenraam met speciaal paneel en luikje is in de maak dit is ons voorlopige oplossing die we zelf hadden gemaakt voor 20 euro

Bijgevoegde thumbnails

• P1000413.JPG

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#18 Geplaatst 28 juni 2012 - 15:52

cabezablanca zei:

ik heb wel gelezen dat je er muntjes in moet stoppen, ik denk dat de reflectie van water-muntjes-zon hen afschrikt.

merci om het te vervolledigen, want dat wist ik ook al niet meer :oops: (ik ben een verstrooide vergeetkous :oops: )
Geplaatste afbeelding

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 29 juni 2012 - 08:53

Nele zei:

zo'n vensterstickers van vapona werken goed hoor. alé, hier toch, dagelijks liggen er vliegen dood onder het raam. die kleef je gewoon ergens in een hoekje van het raam.

Ah, die heeft mijn ma ook altijd hangen.

Ik moet zeggen dat ik dit jaar echt totaal nog geen last gehad heb van vliegen.
Deze week zat er ééntje in mijn keuken, maar die had snel een slag van mijn keukenhanddoek... :x
Het enige waar ik elk jaar terug last van heb, is mieren op mijn terras. Maar ja, kan daar niks strooien met de honden die daar rondlopen.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 29 juni 2012 - 10:33

Hier is Sushi de vliegenvanger van dienst. Daar hebben we dus amper nog last van. Als ze nu ook nog eens de muggen vangt, dan is er geen probleem meer :x

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

jessy89
jessy89
  • 650 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 29 juni 2012 - 10:49

idd zo een diepvries zakje waar je water in doet (dient voor ijsblokjes te maken) en dat omhoog hangen aan je schuifraam helpt de vliegen buiten te houden door de reflectie van zon en water ;)
Geplaatste afbeelding

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 29 juni 2012 - 21:56

Hier eigenlijk niet veel last van vliegen en als er al eentje binnengeraakt is da niet voor lang :p
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#23 Geplaatst 29 juni 2012 - 22:11

Hier sinds gisteren last van wat fruitvliegjes. :evil:

Ik heb mijn afwas eens één keer laten staan.. en ik heb het zitten. Wat kan je daar tegen doen?
Ik zorg dat er zowiezo geen etenswaren blijven liggen. Alles ligt in de ijskast en zo.. maar heb er nu ook al één aan het natvoer van de kittens gezien.

Meestal probeer ik die dood te kloppen tussen mijn handen, maar die zijn zo mini en zo snel, dat ik meestal gewoon in de lucht klap. :louche:
Morgen nog eens grondig kuisen.. hopelijk zijn ze dan weg.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#24 Geplaatst 29 juni 2012 - 23:36

Mss zo'n bloem sticker op de tegels plakken aan je gootsteen. Dan zullen ze wel doodvallen.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 29 juni 2012 - 23:46

Pak een diepvrieszakje. Vul dit voor de helft met koud water. Doe het zakje dicht met een touwtje en hang dit in de deurkozijn waar de vliegen binnenkomen. De vliegen kijken niet voorruit, maar schuin, ze hebben dan een breedbeeld. En zo komen ze niet naar binnen.
Het werkt echt. ;)
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 30 juni 2012 - 16:45

Wij hebben in de Brico zo'n apparaatje gekocht met letlampjes en een ventilatorsysteem: dat trekt die onbeesten aan, en eens ze dicht genoeg in de buurt zijn, treedt dat ventilatorsysteem in werking en worden ze aangezogen. Werkt super! Enige "nadeel": het maakt een licht zoemend geluid.
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 30 juni 2012 - 20:10

oja wat je niet moet kopen is zo'n stekker voor in het stopcontact, vorig jaar had ik ook zoveel vliegen (nu veel minder) en had zo'n stekker gekocht, werkte dus langs geen kanten
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#28 Geplaatst 30 juni 2012 - 20:13

Zo van die bloemen op het raam komen hier bij mij nooit in huis. (of op de ramen)
Ik heb dat al meermaals gezien bij mensen.. en als de zon vlak op dat raam zit.. loopt die bloem uit.. en maakt die vuile strepen op dat raam of daaronder.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#29 Geplaatst 30 juni 2012 - 20:28

Hier gelukkig ook nog niet veel last van vliegen en de paar die binnen komen maken hier geen kans (dank u Lilly :) )

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 01 juli 2012 - 08:01

Wij hebben van die vieze dikke koeienvliegen en bijgevolg moet ik nog vroeger opstaan om eten te geven aan de zwerfkatjes. Binnen het uur zit het eten vol van de larven. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk