Spring naar inhoud

- - - - -

ideetjes gezocht voor het verwerken van rood fruit

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 29 juni 2012 - 18:54

Het water staat al in mijn mond, ik hou echt van rood fruit!! :goofy: Spijtig dat dit zo duur is in de winkels en bespoten.

Mmmmmm

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#32 Geplaatst 29 juni 2012 - 19:46

Sofie uit antwerpen zei:

Het water staat al in mijn mond, ik hou echt van rood fruit!! :goofy: Spijtig dat dit zo duur is in de winkels en bespoten.

Mmmmmm

Nog spijtiger dat je zo ver woont, anders zou ik zeer graag delen. :d

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 29 juni 2012 - 19:58

hilleke zei:

Nog spijtiger dat je zo ver woont, anders zou ik zeer graag delen. :d

Idd zeker en vast! Anders moeten we een verdeelpunt opstellen :goofy: hahaha

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 29 juni 2012 - 20:46

Lekker sávonds na je warme maaltijd yogurt met vruchten erin..
Geplaatste afbeelding

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 29 juni 2012 - 21:13

Wij hebben hier ook een massa frambozen en rode aalbessen staan.
De frambozen worden gewoon opgegeten (en uitgedeeld aan buren, collega's,...) confituur van gemaakt (samen met rabarber of aarbei, of beiden en nog wat rode aalbessen erbij, dan heb je vier vruchten confituur)

De frambozen kan je ook in een grote bokaal doen (gewassen en gecontroleerd) en de bokaal aanvullen met wodka (mag goedkope van de Aldi zijn hoor, doen wij ook zo). En dan in de koelkast bewaren. Mettertijd worden de frambozen wit, en de wodka roze. Dan krijgt het bezoek een frambozenwodka als aperitief :-) en de overschot van de ondertussen witte frambozen verdwijnen in de sangria bij een BBQ.

Ik heb dit ook al is gedaan met witte rum, en daar nog suiker bij gedaan. Later heb ik op een feestje hiermee frambozenmojito's gemaakt :-) Persoonlijk denk ik dat de frambozenwodka ook wel wat suiker kan gebruiken.

De aalbessen worden gewassen en van de steeltjes geritst ook in een bokaal gedaan en overgoten met citroenjenever. Zelfde principe als bij de frambozen.

Bovenstaande is dus voor mensen die alcohol drinken (ikzelf dus niet). Voor mezelf mix ik de gewassen en gereinigde aalbessen, en zeef ze door een keukenhanddoek. Het sap hiervan vries ik in, in porties. Ik drink dit nog wel is graag met ijskoude witte limonade (zoals sprite of 7up).

Enfin, het bezoek zegt toch steeds dat het lekker is, en ze gaan steeds vrolijk buiten ;-)
Geplaatste afbeelding