Spring naar inhoud

- - - - -

Opvang oudere kat

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 juni 2012 - 17:40

Hallo,

Graag jullie mening

Mijn ouders gaan binnenkort 10 dagen op verlof. Tot nu toe heeft mijn broer altijd thuis gewoond. Hij verhuisd echter volgende week waardoor ze voor het eerst met het probleem komen te zitten dat de kat alleen is tijdens de vakantie. Het is een enorm aanhankelijke kat dus had ik voorgesteld om ze nar hier te brengen. Dit lijkt me echter geen goed idee want de kat van mijn ouders is 13 terwijl mijn varkentjes 10maanden zijn. Bovendien wordt de kat dan én verhuisd uit zijn omgeving én bij 2 vreemde katten die overactief zijn geplaatst. Bovendien mag hun kat vrij buiten en die van mij niet...

Ik kan de kat ook iedere dag eten gaan geven en knuffels maar ik heb schrik dat hij zoooo eenzaam gaat zijn...

Pension is in mijn ogen niet beter want dat zijn dezelfde argumenten als de eerste oplossing...

Wat zouden jullie doen?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.318 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 29 juni 2012 - 17:54

Eigenlijk geef je zelf als een beetje antwoord op je vraag, optie 1 bij jou thuis kan niet want de kat kan dan niet naar buiten, en datzelfde geldt voor een pension. Ik zou de kat lekker thuis laten, als ie buiten komt zal ie zich vast wel vermaken...tis zielig om de kat 10 dagen op te sluiten, terwijl ie buiten gewoon is. Ik denk dat het wel mee zal vallen met de eenzaamheid hoor, volgens mij denken wij altijd dat de katten dan eenzaam zijn...maar de kat zal zich wel vermaken hoor...lekker buiten spelen, slapen waar ie maar wil!! Als je gewoon langskomt en uitgebreid met hem knuffelt zal ie vast wel blij zijn.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#3 Geplaatst 29 juni 2012 - 17:56

Ik zou het katje ook gewoon in zijn vertrouwde omgeving laten. Dit bezorgd hem het minste stress.
Als je broer dan ook eventueel regelmatig langs wil gaan zal het al bij al nog wel meevallen.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 29 juni 2012 - 18:33

Inderdaad, beter in de vertrouwde omgeving blijven denk ik :) en dan bezoekjes brengen, ik denk dat de poes zo het gelukkigst zal zijn :)
banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 02 juli 2012 - 00:26

Zeker in zijn vertrouwde omgeving laten en niet opsluiten, wij hebben dit een verlengd weekend ooit eens gedaan bij Tigri en als we thuis kwamen vonden we een hoopje ellende. Da erbij gehaald en die zei direkt Tigri is ferm ziek uit verdriet dat hij niet naar buiten kon. Dus zeker niet doen. Ga gewoon op huisbezoek en als hij er is kan je knuffelen.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 02 juli 2012 - 01:15

Ik sluit mij aan bij het bovenstaande. Ik zou ze ook in de vertrouwde omgeving laten en zorgen dat er regelmatig iemand langs gaat en een tijdje bij haar blijft.