Spring naar inhoud

* * * * - 1 stemmen

comfortis tabletten tegen vlooien

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
TINO
TINO
  • 392 berichten

#1 Geplaatst 30 juni 2012 - 01:13

Hallo, ik zou even willen vragen of er bij julie die toch veel ervaring hebben met katjes en vooral zwerfkatjes, iets bekend is ivm Comfortis tabletten tegen vlooien aub?
Het is zeer belangrijk dat de katjes ontvlooid worden maar wat als je ze niet kunt naderen, laat staan aanraken?
Ik heb de naam v deze tabletten doorgekregen v mijn da waar ik alle vertrouwen in heb maar toch wilde ik eens polsen of iemand hiermee ervaringen had bij katjes? Voor honden is het verkrijgbaar, heb er reeds in huis, maar het blijkt nog niet geregistreerd voor katjes, volgens mijn da wordt het reeds lang gebruikt in America bij katjes
Ik heb momenteel enkele hele schuwe zwerfkatjes die reeds zeer lang in een bench zitten voor verzorging, nu zijn ze gezond en ik zou ze terugplaatsen maar ze hebben vlooitjes, ze krabben zich en daardoor ben ik op zoek naar een ervaring v mensen die deze medicatie Comfortis reeds gegeven hebben aan katjes
Ik ben zeker dat er mensen zijn die dit ook zouden kunnen toepassen alvorens een schuw zwerfkatje of een ander schuwer katje te kunnen ontvlooien
Tot nu toe gaf ik iedere dag, zolang ze in een bench zitten, een antivlooi snoepje kiss kiss in hun voeding , een bioprodukt waar look en zo in zit
het is goed voor onderhoud en misschien preventie v vlooitjes maar de katjes worden er niet echt mee ontvlooid
Hopelijk zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen aub?
Dank bij voorbaat voor alle goede tips en hulp hierbij
groetjes, Tino

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 juni 2012 - 17:37

Comfortis tabletten zijn niet veilig te gebruiken bij katten, enkel bij honden.

Dit vond ik op een Engelstalige site:

Since Comfortis is not ideal for cat flea control, it's necessary to use other alternatives to treat cats suffering from flea infections.
(bron: Vetinfo)

Probeer de katjes anders met een Frontline spray te bespuiten?

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#3 Geplaatst 30 juni 2012 - 18:11

Jammer dat die snoepjes niet werken :( weer enkel iets waar men geld mee wilt verdienen dus :( Ik heb ook geen ervaring met die comfortis tabletten. Hopelijk vind je iets waar je zwervertjes veilig mee ken behandelen.
sorry laatste keer

TINO
TINO
  • 392 berichten

#4 Geplaatst 30 juni 2012 - 22:42

de snoepjes werken degelijk wel goed op het vlak dat ze goed zijn tegen parasieten en tegen infecties maar om de katjes die vlooitjes hebben , goed te ontvlooien is het niet voldoende zegt mijn da
Ik blijf ze daarom iedere dag geven, ze zijn heel natuurlijk bio met look en andere zaken en kosten niet veel,alleen de vervoerkosten kosten wat meer daarom heb ik een voorraad gekocht, als je eens wil uitproberen, mag je er van mij wel hebben, geef maar een berichtje
Alleen is het probleem vh goed ontvlooien niet opgelost, ik had graag die comfortis uitgeprobeerd op de katjes die reeds zo lang in een bench zitten en die nu helemaal hersteld zijn, maar omdat het hele schuwe katjes zijn, had ik ze graag eerst ontvlooid alvorens ze terug te zetten
Ja de comfortis tabletten zijn nog niet geregistreed in belgie maar in amerika gebruiken ze ze reeds lang bij katjes blijkt het en veel zwerfkatjes zouden hiermee kunnen geholpen worden, liever of ze ieder jaar te moeten vangen en te verdoven om ze te kunnen behandelen ?

Bewerkt door TINO, 30 juni 2012 - 22:44.
Reden van bewerken: typfoutje

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:27

Dan hoop ik dat je niet met vergiftigde katjes eindigt. Ik kan nergens vinden dat ze in Amerika wel veilig bij katten gebruikt worden.

Het wordt proberen op eigen risico. Het is slecht voor de nieren van een kat. Het doodt dus wel vlooien maar kan de nieren beschadigen.

Dit vond ik :

My friend told me that her vet said off the record that a half tablet  can be given to cats and it worked. HOWEVER, I asked MY vet, and he said  that it's too hard on the kidneys on cats as they have sensitive  kidneys to start with. That's why it's not available to them.

Bewerkt door ARIZONA, 01 juli 2012 - 11:32.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 01 juli 2012 - 14:51

look is giftig voor katten, en aangezien ze dus look bevatten lijken ze me dus ook niet veilig
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag