Spring naar inhoud

- - - - -

ontstoken oogje

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Lies89_*
Guest_Lies89_*

#1 Geplaatst 30 juni 2012 - 12:37

Een van mijn kittens niesde de laatste dagen behoorlijk, dus heb ik gisteren naar de DA gebeld om een afspraak te maken, die is maandagavond.
Ik heb zonet echter gemerkt dat een van haar oogjes ontstoken is, serieus traant, en een beetje geelachtige uitvloeiing heeft.

Mijn vraag: kan dit wachten tot maandag? En wat kan ik hier ondertussen aan doen?

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 30 juni 2012 - 12:55

Ik zou niet wachten met dat oogje en beginnen met Terramycine oogzalf.
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#3 Geplaatst 30 juni 2012 - 13:03

Oeisje klinkt niet goed, niezen en ontstoken oogjes kan op niesziekte duiden.
Probeer toch vandaag al bij een DA te gaan!

Oogjes schoon houden met afgekoeld gekookt water of kamillethee/rozenwater

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 30 juni 2012 - 13:11

snoopy zei:

Ik zou niet wachten met dat oogje en beginnen met Terramycine oogzalf.

Nooit zelf starten met een zelfgekozen zalf. Je kunt enorme schade aanrichten als je net de verkeerde zalf in het oog doet.

kamillethee/rozenwater of gewoon gekookt water (wel laten afkoelen natuurlijk) kunnen ook heel goed.

En ik ben het met Cisca eens, even naar de da vandaag. Met kittens kan het snel gaan. hoe kleiner/jonger de kittens, hoe sneller het gaat.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Lies89_*
Guest_Lies89_*

#5 Geplaatst 30 juni 2012 - 13:21

Heb net even naar de DA gebeld, en die scheen niet echt geïntereseerd te zijn.
"mijn kitten niest en heeft een ontstoken oog"
"aah... kat of hond?"

Volgens haar kan het wachten tot maandag... en ondertussen inderdaad terramycine.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 juni 2012 - 13:45

:trance: :trance: , volgens mij wil die DA van het mooie weer genieten. Ik zou toch een andere contacteren, als je niesziekte laat aanslepen kan dit chronisch worden.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lies89_*
Guest_Lies89_*

#7 Geplaatst 30 juni 2012 - 13:45

Zonet gemerkt dat ook mijn andere kitten een onstoken oogje heeft. Haar heb ik echter nog geen niesgeluiden horen maken, en ze eet en drinkt goed.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 30 juni 2012 - 13:54

niesziekte is niet alleen niezen en snotteren. Ontstoken ogen kunnen ook een uiting van niesziekte zijn.

en ik zou ook een andere da bellen hoor, kan niet snappen dat je als da zo reageert!

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:11

Ik vrees ook voor niesziekte. Een ontstoken oogje kan ineens een dik dicht oog zijn... Op enkele uren tijd van niets naar dik....

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:12

ga opzoek naar een andere da, bij kittens kan het zeer snel gaan.

Guest_Lies89_*
Guest_Lies89_*

#11 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:20

Zo, net weer even aan de telefoon gehangen, en in dit advies heb ik toch net iets meer vertrouwen.
Ze zijn nog steeds speels en niet suf, en hebben geen ademhalingsproblemen, dus in prinipe kan dit wachten tot maandag. Proberen om ze een beetje rustig te houden door zelf niet actief met ze te spelen, en in de gaten houden dat ze toch wat drinken met dit weer. Oogjes kan ik beter afblijven, tenzij ze echt helemaal dicht gaan zitten.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:38

Lies89 zei:

Zo, net weer even aan de telefoon gehangen, en in dit advies heb ik toch net iets meer vertrouwen.
Ze zijn nog steeds speels en niet suf, en hebben geen ademhalingsproblemen, dus in prinipe kan dit wachten tot maandag. Proberen om ze een beetje rustig te houden door zelf niet actief met ze te spelen, en in de gaten houden dat ze toch wat drinken met dit weer. Oogjes kan ik beter afblijven, tenzij ze echt helemaal dicht gaan zitten.

Ik zou persoonlijk niet wachten tot maandag. Eens een kat niet meer speelt, is het al ver hoor.
Waar afblijven tot ze helemaal dicht zitten.

Gekke DA toch hoor!! Dus ze raden je allemaal aan gewoon niet te doen.
Nette DA....

Bij kittens kan het snel gaan. Hopelijk zijn ze maandag nog even speels. Niet slecht naar jou toe hoor.
Niesziekte kan chronisch worden als je te lang wacht.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 30 juni 2012 - 16:08

op zich heb ik al meer vertrouwen in dit advies dan in dat van de andere da. al zou ik wel de oogjes een beetje schoon proberen te houden zodat ze niet dicht gaan zitten.
Water koken, af laten koelen, met een niet-pluizend watje er in, goed nat maken dat watje, maar niet zo dat het water eruit druipt ;) en dan voorzichtig het oogje schoonmaken. GEEN druk zetten! Rustig over het oog van buiten naar de ooghoek toe, heel zachtjes. zo hou je het oog wat schoon zodat het niet kan gaan plakken. Niet te vaak doen, tenzij het oog dicht gaat plakken.
Gaat het oog dicht zitten dan meteen de da bellen dat je langs wilt komen en je dan niet af laten schepen. Een oog dat dicht blijft zitten kan namelijk grote problemen opleveren.

Geplaatste afbeelding