Spring naar inhoud

- - - - -

Wat is jouw favoriete reisbestemming?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 14.789 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:04

:wave: Hallo iedereen,

Ik reis heel graag en vraag mij af wat jouw favoriete reisbestemming is?

Bewerkt door Armani, 30 juni 2012 - 18:10.

Armani
Armani
  • 14.789 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:06

:thumb: Voor mij zijn dat de Griekse Eilanden

imagesCA853K3S.jpg

imagesCAMCFNM6.jpg

Bijgevoegde thumbnails

• imagesCA0NL8LW.jpg
  • images.jpg

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:10

Armani zei:

Hier idem, zou er later graag willen gaan wonen!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 30 juni 2012 - 14:22

Zo'n moeilijke vraag! :trance: Er zijn zoveel dingen die ik nog zou willen zien en zoveel waar ik nog opnieuw naar toe zou willen!

Favoriet tot nu toe zijn denk ik Egypte, Ierland, Chicago en Londen. Ik zou dolgraag nog eens naar zwart-afrika willen en de landen in het noorden van europa doen!

Bewerkt door kate2, 30 juni 2012 - 14:23.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 juni 2012 - 16:29

Mijn favoriete land is Frankrijk. Vooral Bretagne. Andere landen zeggen mij niet veel. Als ik daar op een markt komen ik zie al die miserie met die dieren dan draait mijn maag en is mijn vakantie zo al naar de bom. :( Ook landen waar veel armoede is en mensen staan te bedelen kan voor mij geen echte vakantie zijn. Hoe dat mensen daar in een sjiek hotel kunnen zitten terwijl er buiten mensen sterven snap ik niet. :trance:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 30 juni 2012 - 20:15

Je moet niet in een sjiek hotel zitten hé ;) Heb ik quasi nooit gedaan, je kan ook bij de lokale bevolking overnachten en dan winnen die daar nog aan! Die landen moeten het vaak hebben van wat toerisme en zelf leer je veel meer bij. En ook bij ons zijn er mensen die nog buiten sterven van de honger.

Ik heb het ook wel moeilijk met het zien van die dieren :( Ik zou ze allemaal meenemen mocht ik kunnen!

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 30 juni 2012 - 22:10

Momenteel zijn verre bestemmingen mijn favoriet, vooral wanneer ik ze ook kan combineren met projecten die bijdragen tot de bescherming van de lokale fauna . Mijn laatste reis was Oeganda en tijdens deze reis hebben we een bijdrage geleverd voor de bescherming van de berggorilla's en hebben we ook een lokaal schooltje voor weeskinderen geholpen.
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 01 juli 2012 - 01:05

Japan, Griekenland, China(shangai) en nog andere zijn allemaal plekjes die ik graag wel eens wil zien in mijn leven. Japan heeft echter mijn grote voorkeur en daar vooral door de oudere cultuur van vroeger, de tempels, de samurai, kyoto, Tokyo(vroegere Edo), de mooie tuintjes, het heerlijke eten, de gastvrijheid. (Nadelen zijn dan dingen zoals walvisvangst, overbevolking, armoede, rushen naar het werk, enz). Maar voor de eerder vernoemde voordelen schiet dit land bij mij boven andere landen uit ^^ Bovendien heb je bij elk land nadelen en dingen waar ik heb niet eens mee ben :)

Bewerkt door Serenity, 01 juli 2012 - 01:06.

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 juli 2012 - 08:31

China is wel veruit het slechtste land i.v.m mensenrechten en dierenrechten. :evil: Het zal wel een mooi land zijn maar ik heb al van mensen gehoord hoe het ginder aan toegaat.
Als je daar gaat eten moet je eens achter het restaurant gaan kijken dan kun je de diertjes zien in een kooi die ze daarna zomaar afslachten. :evil: Ik gun hun ook niet het geld dat ik daar zou uitgeven want ze zijn daar zo corrupt dat het uiteindelijk voor de staat is.
Als er een schandaal bekend geraakt i.v.m. dieren is het meestal van zulke landen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#10 Geplaatst 01 juli 2012 - 09:43

Ik zou graag nog een keer terug naar Kenia gaan,  en dan wil ik deze keer de Masai Mara bezoeken.
De vorige keer hebben we 2 kleinere wildparken bezocht, maar de Masai Mara  is echt wel mijn ultieme droom. :love3:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 01 juli 2012 - 10:35

Ik ben een paar jaar geleden in Australië geweest en ik wil dolgraag terug. Elke dag heb ik wel heimwee naar dat prachtige land!!

Hopelijk gaan we volgend jaar naar Noorwegen, mijn vriend is daar al geweest maar ik nog nooit.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:26

Wij hebben al enorm veel gereisd en ook al 2 keer een langere periode in het buitenland gewoond ; 2 jaar in USA en 4 maanden in Londen. Dit is me steeds enorm bevallen! Alhoewel, in centrum Londen zou ik nooit willen wonen!! Véél te druk!
In Amerika (St.Louis Missouri) heb ik héél graag gewoond en wil er zo weer terugkeren!
Wat me ook erg bevallen is , is Australië! Zou ik best graag wonen!! Noorwegen(práchtige fjorden!!) en de andere noordelijke landen zijn ook heel mooi, maar het kan er wel héél koud worden he...

Armani
Armani
  • 14.789 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:29

Lut zei:

en ook al 2 keer een langere periode in het buitenland gewoond

Wooauw :trance:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:51

Armani zei:

Wooauw :trance:

Was voor het werk van mijn man! Daar we toen nog kinderloos waren, ben ik met alle plezier meegegaan!! Een ervaring die ze me nooit meer kunnen afpakken he!! In de USA hebben we dan trouwens vrienden leren kennen die Koreaanse kindjes hadden; door hen zijn we bij onze terugkeer onmiddellijk ook met Korea begonnen, en 9 maanden later lag onze Koreaanse zoon al in onze armen :dancer: ! Jammer dat het nu zoveel langer duurt om te adopteren....
Sorry, even naast de kwestie he..... :oops:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:00

Mijn favoriete reisbestemming is toch wel Wenen. Wat een prachtige en inmense stad is dat.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!