Spring naar inhoud

- - - - -

"wilde katten" helpen deze winter (zeker 10)

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 juli 2012 - 01:16

Aangezien mijn  tuinhuis 4x5m tegen de winter af zal zijn en er hier veel gedumpte katten zitten wil ik voor hun een plaatsje (schuilmogelijkheid/overnachting) voorzien.Aangezien tuinhuis dicht bij kippenhok en beek staat wil ik wel geen muizen en rattenbroeihaardkweken  :misselijk: !
Hoe pak ik dit aan ? Kan ik hopen dat er meerdere katten daar zich gaan verwarmen als het weer zo een koude winter zou worden ?
Bij mijn grootmoeder had ik in de ongebruikte "serre" een grote kartonnen doos gezet geisoleerd met krantenpapier, binnenkant met hooi of stro (ken het verschil ni) en daarover fleece dekentjes' afgewerkt met prachtige welkomsttekeningen van mijn dochtertje, en daar slaapt nu al maanden een schat van een poes :heart:  
Mijn grootmoeder wil ze wel binnen nemen maar dat mag niet van een bejaarde andere kat die bij haar is komen wonen ....  Als de andere kat er niet is komt ze toch even binnen en aaien en spinnen en op mijn grootmoeder haar schoot liggen zelfs.  :love2:

Soit, hoe maak ik mijn tuinhuis katvriendelijk/veilig en toch ook ongediertevrij ? ? ??????

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 juli 2012 - 07:00

SSA50802.JPG Wij hebben een deur met een kattenluikje. Knap van je dat je voor deze dieren wilt zorgen. :d
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:51

Super dat je dat wilt doen!!! Een kattenluikje lijkt mij ook wel handig en regelmatig toch wat kuisen. Zouden de katten dat zelf niet muis- en ratvrij houden of is het naïef om dat te denken? :)

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 juli 2012 - 14:10

Kattenluik moet lukken maar moet ik er dan meer dan 1 voorzien ? Zodanig dat ze gemakkelijk kunnen "ontsnappen" als er een andere kat komt of wij in het tuinhuis binnenkomen ?
Denken jullie dat er meerdere katten zouden verblijven ?
Hoop van wel natuurlijk zeker als het slecht weer is en koud :(

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 04 juli 2012 - 14:47

hier zijn voorbeelden van dingen die je gewoon buiten kan zetten:

Building Outdoor Feral Cat Shelters - Vancouver Orphan Kitten Rescue Association (VOKRA)

best wel isomo gebruiken ipv stro (vochtigheid).

Je kan zulke bakken naast mekaar zetten, opstapelen op planken,...

zorg wel dat al de katten die je opvangt gesteriliseerd/gecastreerd zijn. kijk of je gemeente daarvoor een zwerfkattenbeleid heeft. ik raad ten sterkste af om dit te doen als de katten niet gesteriliseerd zijn.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 juli 2012 - 20:39

De katten die momenteel rondlopen zijn al allemaal bij DA geweest.  Als er nieuwe bijkomen houden we dat met de ganse buurt in het oog ;)