Spring naar inhoud

- - - - -

Ubie is haar vertrouwde brokjes precies beu :s

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 01 juli 2012 - 07:18

De laatste dagen heb ik gemerkt dat onze pipolino veel minder snel leeg geraakt en telkens als ik naar de keuken ga Ubie achter mij aan loopt miauwen om eten (als ik de koelkast open doe kruipt ze er haast in.
Dus heb ik eerst de brokjes uit de pipolino in een kommetje gedaan om te kijken of ze er dan van at, maar dat had niet veel succes.
Als ik haar bvb tonijn in eigen nat uit blik geef (was het enige wat ik toen in huis had) dan valt ze haar bordje aan alsof ze in dagen bijna niets gegeten heeft??? :catnoknow :
Ook vinden we de laatste tijd regelmatig een hoopje kots op de vloer, maar dat is volgens mij van Chanel. (zij kan soms nogal wild zijn na het eten)
Op zich maak ik me geen zorgen want ze zien er verder kerngezond uit en zijn in mei ook helemaal gezond verklaard bij de da toen we voor jaarlijkse vaccinatie gingen. Ze gedragen zich ook normaal.

Gisteren zijn we dan blikvoer gaan proberen (voordien kregen ze enkel porta 21 graanvrije brokjes = groene zak)
We hebben blikjes van 16 verschillende soorten kwaliteitsvoer gekocht, nl almo nature en porta 21.
Gisteren hebben ze al 1 soort porta 21 gekregen, tonijn met kreeft en dat vonden ze allebei heerlijk! (probeer hier later nog een filmpje van te posten)
Dus waarschijnlijk ga ik overstappen op blikjesvoer, is ook wel heel gevarieerd.

Maar nu vraag ik me af: zou het kunnen dat Ubie die brokjes gewoon beu is? Chanel eet ze wel nog.
En als ik overstap naar blik, zou ik dan ook nog een andere soort brokjes bij geven en hoeveel mogen ze dan van dat blikjesvoer hebben al dan niet gecombineerd met de brokjes?
Heeft iemand ervaring met de cosma blikjes?
Wij hebben de cosma snoepjes en die vinden ze heerlijk.
Ik wil wel alleen kwaliteitsvoer geven en Ubie mag echt niet meer verdikken van de da. Dus daar moet ook rekening mee gehouden worden.

Ik zou graag eens jullie meningen en ervaringen weten. ;)

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:01

Ja, het kan heel goed dat katten hun eten beu raken of behoefte hebben aan andere voedingsstoffen.
Als je kunt variƫren in voer: of dit nu brok, blik of rauw is, is dat altijd het beste, ook voor de opname van voedingsstoffen.

Alleen maar brokken aan een kat voeren, zou ik persoonlijk nooit doen. Alleen al vanwege een verhoogd risico op blaasklachten/gruis, nierproblemen e.d.

Als het blikvoer zichzelf compleet noemt, dan is dat net zo volledig als een complete brok.

Ik voer mijn katten rauw en stap daar niet van af, maar mocht ik commerciƫle voeding geven, dan zou ik mijn katten alleen op blikvoeding zetten. En dan gewoon de betere merken voeren met veel vlees, geen plantaardige producten en zonder chemische bewaarmiddelen.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:41

Hallo Marie, Hier waren ze de porta brokjes ook vrij snel beu gegeten, heb ze nog wel een paar maanden blijven aanbieden maar ze bleven zeuren en klagen om natvoer.

Sinds een dikke 2 weken hebben we weer hun oude merk brokjes en het probleem is opgelost.  

De poezels hebben gekozen welk voer ze willen en gelukkig zijn ze alle 4 eensgestemd voor de RC hair & skin. Ik moet sinds kort ook rekening houden met de ph waarde in voeding vanwege dat 1 van mijn katers struvietkristallen kreeg, in de hair en skin en de fit 32 is de ph balans goed ;) Heb de fit 32 ook gehaald en die lusten ze minder graag.

Behalve brokjes krijgen ze smorgens nog natvoer en 's avonds vlees of vis de brokjes blijven altijd beschikbaar naar eigen behoefte en tegen de verwachtingen in zijn ze afgevallen ik had er ook angst voor omdat ze nu weer zo graag brokjes eten.

Ik vond ze al mooi in hun vacht zitten maar nu glimmen ze zelfs in het maanlicht en voelen mega glad en super zacht aan. Heb het idee dat ze tevreden zijn en dan ben ik het ook ;)
sorry laatste keer

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 juli 2012 - 09:52

Toen ik in de tussenstapjes naar kvv van brokjes (vielen best in de smaak) naar blikvoer overstapte (porta21 en almo nature), vond ik de reactie echt hilarisch! Ik had Walter nog nooit zo hard horen miauwen als ik aan het aanrecht ging staan :d
Nu met kvv is dat nog, dus ik ben erg tevreden.

Guest_Fien C_*
Guest_Fien C_*

#5 Geplaatst 03 juli 2012 - 10:01

Het kan wel denk ik, eens veranderen vinden ze vast wel heel leuk !

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 03 juli 2012 - 10:17

bij onze katjes heb ik het nog niet gemerkt maar bij onze hond wel...
als ik die een zak van 15kg (voor +- 75dagen) koop met kip dan eet hij de laatste 2-3kg (10-15 dagen) echt tegen zijn zin op... de lam en rijst zakken daarintegen blijven wel geliefd :)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 03 juli 2012 - 20:27

De almo en porta21 blikjes vallen serieus in de smaak! Altijd zagende poezels als ik in de keuken sta :p
Ik ga een andere brok uittesten als aanvulling, denk acana.  Ben aant zien voor een bestellinkje bij zooplus. Ik geraak alleen niet tot aan 100 euro :p precies (wil nog eens bulkkorting)

Geplaatste afbeelding

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 juli 2012 - 20:57

Misschien kun je samen bestellen met mensen van het forum die in de buurt wonen?