Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten wil niet meer eten

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_catlover76_*
Guest_catlover76_*

#1 Geplaatst 01 juli 2012 - 09:33

3 dagen geleden heb ik een kitten van 8-12 weken geadopteerd.

Geen probleem tot gisteren. Terwijl dat bazeke in het begin alles opat wat je die voorschotelde wil die nu niet meer eten.

Gisteren heeft die veel minder gegeten dan daags voordien. Het eten dat ik gisterenavond gezet had daar is meneer niet aan geweest.

Kattenmelk, kittenbrokjes, blikboer, een stukje hesp,... ik kan hem met niets verleiden. Sinds gisteren heeft die ook vrij zware diarree. Hij heeft ook al een paar keer moeten kokhalzen

Als ik die vastneem merk ik toch wel dat in die darmen en maag niet veel kan inzitten.

Het rare is als ik die aan zijn etensbak zet, begint die wel zenuwachtig rond te draaien. Op zoek naar eten. Precies dat hij niet meer weet hoe hij moet eten. Ik heb hem wel een paar likjes water zien drinken.

Ondertussen loopt die hier wel rond te krossen zoals altijd dus veel lijkt er op het eerste zicht niet echt aan de hand.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#2 Geplaatst 01 juli 2012 - 09:39

Krijgt hij dezelfde voeding als toen hij nog bij mamapoes was ?
Het kan zijn dat hij door plotse overgang naar andere voelding diarree heeft.
Als hij echt niets wil eten, zou ik toch een bezoekje aan de dierenarts brengen voor alle zekerheid.

Better safe than sorry

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#3 Geplaatst 01 juli 2012 - 09:40

Pas toch maar op dat hij niet uitdroogt en hou zijn gewicht goed in de gaten.
Ik persoonlijk zou naar de dierenarts gaan, of op zn minst telefonisch raad vragen.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.241 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 01 juli 2012 - 09:42

Vreemd,
of hij mist inderdaad de voeding die hij in zijn vorig huisje had,
of hij heeft last van tandjes/tandvlees...

Zowiezo goed in de gaten houden en mocht hij diarree blijven houden; meteen de dierenarts waarschuwen.
Een kitten kan heel snel uitgedroogd zijn; zeker als ze daarbij nog zo actief blijven..

Guest_catlover76_*
Guest_catlover76_*

#5 Geplaatst 01 juli 2012 - 10:24

Ik hou het in ieder geval in het ook. Ik heb nu niets meer in zijn bak gevonden.

Die komt uit het asiel. De mamapoes zat er niet bij. Wat ik begrepen het is dit een nest kittens die ze vrijwillig aan het asiel afgestaan hebben.

Ze hebben die vlak voor ik die mee genomen heb nog wel ontwormd, misschien dat dit er iets mee te maken heeft.

Daarnet was die weer aan het drinken, dus vult zijn vocht reserves toch bij.

Bij het vorig kitten dat ik gehad heb net het omgekeerde. Dat was een veelvraat, maar als die klein was drond die niet, dus deed gewoon wat extra water bij zijn blikvoer wat toch al veel vocht bevat.

Waarschijnlijk maak ik me zorgen voor niets. Maar tja, beestjes zijn altijd mijn zwakke punt geweest.

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#6 Geplaatst 01 juli 2012 - 10:28

Zou toch even laten checken of met zijn bekje en tandjes alles in orde is. Als hij er wel interesse in heeft, maar niet eet, zou dat mijn zorg zijn. En goed in de gaten houden dat hij vocht binnen krijgt en niet afvalt. Sterkte!

Guest_catlover76_*
Guest_catlover76_*

#7 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:23

Ondertussen heb ik heb kunnen verleiden. Ik heb een klein brokje natvoer in zijn bek gestopt. Niet met zijn zin maar begon het toch op te eten en toen werd de goesting toch te groot en heeft hij spontaan zelf wat gegeten. Niet veel, maar hij is dan ook nog klein.

Ondertussen ligt hij hier op mijn schoot te spinnen. Dat doet die de hele dag :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 03 juli 2012 - 23:38

Hoe gaat het nu met het kittentje en wat is zijn of haar naam eigenlijk?

Guest_nathalie.v_*
Guest_nathalie.v_*

#9 Geplaatst 03 juli 2012 - 23:41

hoe is het er mee?