Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenmishandeling aangeven in het Antwerpse

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:46

Graag zou ik jullie mening willen horen ivm met een gebeuren gisteren in de seefhoek!
De poezenmadam kreeg gisteren in de gaten dat een groepje Marokanen met een klein zwart poesje van 6 weken oud aan het leuren waren. Ze gooiden het van man naar man! Zij direct er naar toe! :cry: Ze zei ik geef er 50,- euro voor als je het mij geeft! Dat wilden ze niet en gingen verder. Ze lieten het zelfs vallen! :r   Zij was in alle staten, maar kon niets doen! En moest met veel pijn dit aanzien. Politie doet hier niets aan, want ze durven dat niet! Want dan wordt het een drama en trommelen die gasten hun maten op! En zij moet er ook kunnen blijven wonen. Ze is er heel de avond verdrietig om geweest en een beetje misselijk! Ze haat het dat ze zo met dieren omgaan en vooral de zwarte poesjes, want dat zijn voor hun demonen! :evil:

Mijn vraag: Is er dan geen gerechtigheid hier en dat je hier iemand kunt op afsturen! Waar moet je hier voor zijn en doet de dierenbescherming dan niets?
Vond het zo zielig dat ze het vertelde! Maar ik kon haar niet helpen! :(

KS2015

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:50

Ja, dat is helaas zo. Voor katjes zet de politie zich niet recht.
Het moet heel erg geweest zijn om dat beestje zo te zien mishandeld worden. Ik zou ook in alle staten zijn maar ook niet weten wat er tegen gedaan.

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 01 juli 2012 - 11:56

Hilleke, wil jij aub mijn topic naar discussies zetten, ben verkeerd hier, denk ik! :oops:
KS2015

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:12

Wat is dat nu weer voor zever 'de politie doet er niets aan'.
Die zijn verplicht om er iets aan te doen O:) .
Ze heeft met andere woorden gewoon niet eens gebeld.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:17

Ik heb ook eens de politie gebeld toen mijn katten vergiftigd waren en die zeiden koudweg: Voor een kat doen wij niets mevrouw. Had het een hond geweest dan zouden we nog zeggen.

Dus ja politie die niks doet bestaat wel degelijk.

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:17

:( wat erg om dat dit voorkomt. Mocht er wel direct poltitie bij komen dan is het kwaad al geschied voor dit diertje :( Ik zou er midden inspringen en het diertje proberen pakken dan slaan ze mij maar en kan het beestje vluchten. Hoe is het mogelijk dat er geen andere getuigen samen ingrepen :( Is dit katje nu gered geweest??

Ik zou zeker aangifte doen, bij voldoende meldingen zullen er misschien acties ondernomen worden
sorry laatste keer

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#7 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:18

Ventteke zei:

Hilleke, wil jij aub mijn topic naar discussies zetten, ben verkeerd hier, denk ik! :oops:

is gebeurd :d

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#8 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:20

Er moet zowieso klacht ingediend worden bij de politie. Als die niks doet dan moet men daar desnoods maar verder ingaan, comite P inschakelen of wat dan ook.
Maar of er dan iets te bewijzen valt is iets anders.
Men zou dit moeten kunnen filmen zodat men bewijs heeft dat het katje echt mishandeld wordt

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#9 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:41

Als de mensen nog niet een pestend meisje helpen, waarom zouden ze dan hun leven wagen voor een kitten. :censored: :censored:

Ik ben hier zo kwaad over.. en als ik wist waar het was, zou ik mij der zo naartoe schieten. En politie moet iets doen.. dan moet je maar aan de telefoon antwoorden dat de tijden veranderen, en de dieren nu ook rechten hebben.
Amai ik zou me niet laten afschepen bij de politie hoor.. en ik had het voorval wel geflimd.

Hopelijk moet die mevrouw dit nooit meer zien, en stoppen ze met zo'n kittens op die manier te behandelen. :evil:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#10 Geplaatst 01 juli 2012 - 12:57

Ik zou toch ook aangifte doen hoor. Als ze niets doen heeft het niet geholpen, maar als je niet eens belt, kunnen ze zeker niet helpen.

Ik vind het al erg en triestig genoeg om te beseffen dat er dieren zijn die geen thuis hebben en gewond alleen verder zwerven, maar dat er mensen zijn die dieren bewust mishandelen, daar draait mijn maag echt van om :misselijk: :cry: :cry:

meitepeit
meitepeit
  • 1.700 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 juli 2012 - 13:02

de zwarte poesjes, want dat zijn voor hun demonen
ik zie het heel anders, die vieze..... :censored: j :r die zo met zwarte katten omgaan, zijn DEMONEN.
altid zoeken ze wat of iemand om de schuld te geven.
ze moeten eerst naar zich zelf kijken,
waarom word er niets aan gedaan?
altijd aangifte doen!!!

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 01 juli 2012 - 14:04

Sorry maar dat is allemaal wat kort door de bocht hoor, het is zo makkelijk om te zeggen de politie doet niets maar bellen doen ze ook niet.

Dat zijn ook maar mensen en natuurlijk zouden zij met dit katje inzitten en er iets aan doen. Dit is dierenmishandeling en mag vd wet niet!

Mijn man is politieagent en hij zou natuurlijk ingrijpen of het nu belgen of geen belgen zijn dit heeft niets met schrik te maken.

Nu kan je niets meer doen, op de moment zelf moet je ingrijpen

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 01 juli 2012 - 14:36

ARIZONA zei:

Ik heb ook eens de politie gebeld toen mijn katten vergiftigd waren en die zeiden koudweg: Voor een kat doen wij niets mevrouw. Had het een hond geweest dan zouden we nog zeggen.

Dus ja politie die niks doet bestaat wel degelijk.

Ja, en heb jij het er gewoon bij laten zitten?
De politie is VERPLICHT om in te grijpen.
Zoniet kun je tegen hen zelf klacht indienen.
Het is allemaal gemakkelijk hoor 'ze doen niets', nee, maar de melders doen vaak ook gewoon niets.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 01 juli 2012 - 14:43

Ik zou gewoon de politie gebeld hebben en gevraagd of ze zo snel mogelijk ter plaatse willen komen ,want dat er feiten gebeurde die niet door de beugel konden .Dat ze het zelf konden zien ,waarom is er anders politie ?  
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

meitepeit
meitepeit
  • 1.700 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 01 juli 2012 - 14:51

als het kan, alles opnemen met camera.
politie bellen.
niet afwachten, direct reageren.