Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenmishandeling aangeven in het Antwerpse

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 01 juli 2012 - 16:17

Sofie uit antwerpen zei:

Sorry maar dat is allemaal wat kort door de bocht hoor, het is zo makkelijk om te zeggen de politie doet niets maar bellen doen ze ook niet.

Dat zijn ook maar mensen en natuurlijk zouden zij met dit katje inzitten en er iets aan doen. Dit is dierenmishandeling en mag vd wet niet!

Mijn man is politieagent en hij zou natuurlijk ingrijpen of het nu belgen of geen belgen zijn dit heeft niets met schrik te maken.

Nu kan je niets meer doen, op de moment zelf moet je ingrijpen
Sofie, jij bent van Antwerpen, welke kant ? Ik heb van daar al heel wat verhalen gehoord, ben zelf ook een dochter van een politieagent! Niet alle mensen zijn dierenvrienden en je moet just de juiste persoon voor je hebben die je wil helpen. Ze heeft het al meerdere keren voorgehad en dit bij de politie gemeld, waarom zou je dan nog moeite doen! Heeft zelf poesjes die ze wel heeft kunnen redden, één van de vb poesje van het 2de verdiep naar beneden gegooid, poesje laten behandelen en in huis genomen! Ik wil daar echt niet wonen, ik heb er wel gewerkt! Iemand veroordelen is gemakkelijk, je moet er op dat moment maar eens zelf staan. :oops: ;)
KS2015

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 01 juli 2012 - 20:34

Ik woon niet in de harde kern van A'pen maar aan de randgemeenten. Ik weet dat het niet makkelijk is hoor, en zeker niet als vrouw maar ik zou gewoon uit hun weg zijn gegaan en achter de hoek mijn telefoontje plegen.

Ik veroordeel niemand want ik weet dat ze het ontzettend goed bedoelt maar daar is het katje niet meegeholpen. Als je de politie belt dan hoef je je niets te verwijten dan heb je je plicht gedaan want meer kan je gewoonweg niet doen tegen zo'n groep.

hilleke
hilleke
  • 19.505 berichten

#18 Geplaatst 01 juli 2012 - 20:45

Wel, als ze weigeren klacht aan te nemen, moet ze dit op papier laten zetten door hen dat ze dit weigeren, zoniet zeggen dat ze hogerop zal gaan.
ofwel de burgemeester, ofwel comité P.
Ze zijn verplicht elke klacht aan te nemen, hoe banaal die soms ook is. Dus dat ze dat politiekantoor in t vervolg zeker maar ns een bezoekje brengt als dit nog gebeurd.

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 01 juli 2012 - 20:50

hilleke zei:

Wel, als ze weigeren klacht aan te nemen, moet ze dit op papier laten zetten door hen dat ze dit weigeren, zoniet zeggen dat ze hogerop zal gaan.
ofwel de burgemeester, ofwel comité P.
Ze zijn verplicht elke klacht aan te nemen, hoe banaal die soms ook is. Dus dat ze dat politiekantoor in t vervolg zeker maar ns een bezoekje brengt als dit nog gebeurd.

Idd, zeker doen!!

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 02 juli 2012 - 13:28

Ik wil ook niet iemand veroordelen! ;) Het is zo al moeilijk genoeg allemaal.
Het poesje is gered. :loveshower: Er zijn natuurlijk ook nog wel jongens onder hen die een hart hebben. Een jonge Marokaan heeft het poesje van de groep afgenomen en het mee naar huis genomen! Hij heeft bij haar later komen aanbellen om te vragen hoe hij het moest verzorgen en dat ze haar geen zorgen meer moest maken en excuseerde zich voor die anderen!  Gelukkig. Ze heeft wel gezegd als het niet gaat dat hij het dan maar moet brengen, mar ze had er een goed oog op dat het wel zal lukken bij die gast.
:bravo:
Ik heb haar ook gezegd dat ze dit wel moet gaan melden en dat ging ze dan ook doen! Ben benieuwd wat ze daar gaan zeggen!
KS2015

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 02 juli 2012 - 14:54

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#22 Geplaatst 02 juli 2012 - 17:44

Dat is heel goed nieuws.

Je moet idd niet alle Marokkanen over dezelfde kam scheren. Er zijn er ook met een groot hart voor dieren. Gelukkig maar, want nu is dat kleine katje gered.

hilleke
hilleke
  • 19.505 berichten

#23 Geplaatst 02 juli 2012 - 18:00

Maylun zei:

Dat is heel goed nieuws.

Je moet idd niet alle Marokkanen over dezelfde kam scheren. Er zijn er ook met een groot hart voor dieren. Gelukkig maar, want nu is dat kleine katje gered.

En ook niet alle politieagenten, want ook daar zitten er tussen met een groot hart voor dieren. :d

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 02 juli 2012 - 18:16

hilleke zei:

En ook niet alle politieagenten, want ook daar zitten er tussen met een groot hart voor dieren. :d

Zoals mijn ventje ;)

Ventteke
Ventteke
  • 2.254 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 02 juli 2012 - 18:16

hilleke zei:

Das waar, want ik heb het van mijn vader en die was ook politieagent! En wij hebben thuis altijd veel dieren gehad. Honden, katten, kalkoenen, fazanten, hamsters, kippen, schildpad.

Ze kreeg te horen, dat voor zo iets niet direct kunnnen uitrukken, want dat ze onbemand zijn en veel te veel oproepen krijgen! En dat kan ik wel geloven, daar in de buurt! Maar toch vind dat ze er werk van moeten maken!

Zij vertelde, zo moest ze eens naar een feestje, meestal ga ze niet ivm met de poezen. En er stond voor de zoveelste keer een auto voor de poort. Politie gebeld, heeft 2 uur moeten wachten voor er iemand kwam daarvoor, dus ze heeft het moeten afbellen! En ze gaat al zo weinig weg! Wel spijtig voor haar!  

KS2015

Maline
Maline
  • 401 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 04 juli 2012 - 00:23

't Is niet alleen voor dieren dat ze in Antwerpen vertikken van uit te rukken, hoor ...
Voor diefstal komen ze meestal ook al niet meer. Of je moet exact weten wie de daders zijn.
Eigen ervaring van mijn moeder, wiens portefeuille en gsm gepikt werden in Antwerpen.
Ze belde de politie voor aangifte en ze kwamen niet want "ze had niet gezien wie het gedaan had" (en dan werd het klacht tegen onbekenden en daar hadden ze geen goesting en geen tijd voor).

Het gevolg:
De volgende dag aangifte gaan doen in eigen gemeente, kwestie van een nieuwe ID-kaart en rijbewijs te kunnen aanvragen.
GSM-abonnement pas 's nachts kunnen blokkeren en achteraf een rekening gekregen van meer dan 200 euro daarvoor (op 4 uur tijd - tussen het stelen en het blokkeren - hadden die gasten dat kennelijk kunnen opbellen). Doordat ze pas een proces-verbaal van de dag erop had, weigerde provider aan te nemen dat de gsm om 8 uur 's avonds gestolen was en waren de kosten voor telefoontjes naar Italië en Roemenië van de gasten voor mijn moeder haar rekening.

Kennelijk vinden ze het in Antwerpen-Stad normaal dat de politie meestal alleen maar uitrukt voor "zware gevallen" :( ... En dan maar stoeven over de gedaalde misdaadcijfers van "kleine criminaliteit" :evil: ...

wea
wea
  • 6.008 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 04 juli 2012 - 15:06

ARIZONA zei:

Ik heb ook eens de politie gebeld toen mijn katten vergiftigd waren en die zeiden koudweg: Voor een kat doen wij niets mevrouw. Had het een hond geweest dan zouden we nog zeggen.

Dus ja politie die niks doet bestaat wel degelijk.

dan de naam van de agent vragen en hogerop gaan.

geen compassie.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 04 juli 2012 - 15:25

Maline zei:

't Is niet alleen voor dieren dat ze in Antwerpen vertikken van uit te rukken, hoor ...
Voor diefstal komen ze meestal ook al niet meer. Of je moet exact weten wie de daders zijn.
Eigen ervaring van mijn moeder, wiens portefeuille en gsm gepikt werden in Antwerpen.
Ze belde de politie voor aangifte en ze kwamen niet want "ze had niet gezien wie het gedaan had" (en dan werd het klacht tegen onbekenden en daar hadden ze geen goesting en geen tijd voor).

Het gevolg:
De volgende dag aangifte gaan doen in eigen gemeente, kwestie van een nieuwe ID-kaart en rijbewijs te kunnen aanvragen.
GSM-abonnement pas 's nachts kunnen blokkeren en achteraf een rekening gekregen van meer dan 200 euro daarvoor (op 4 uur tijd - tussen het stelen en het blokkeren - hadden die gasten dat kennelijk kunnen opbellen). Doordat ze pas een proces-verbaal van de dag erop had, weigerde provider aan te nemen dat de gsm om 8 uur 's avonds gestolen was en waren de kosten voor telefoontjes naar Italië en Roemenië van de gasten voor mijn moeder haar rekening.

Kennelijk vinden ze het in Antwerpen-Stad normaal dat de politie meestal alleen maar uitrukt voor "zware gevallen" :( ... En dan maar stoeven over de gedaalde misdaadcijfers van "kleine criminaliteit" :evil: ...

Eums dit gebeurt niet alleen in Antwerpen hoor maar overal!

Trouwens mij is altijd geleerd dat als mijn portefeuille gestolen is dat ik dan onmiddelijk naar cardstop moet bellen om mijn abonnement of kaart te blokkeren zelfs de politie kan dit niet doen dat kan alleen jouw moeder.  De politie komt alleen als er geweld bij te pas kwam langs, voor alleen een 'kleine' diefstal komen zijn niet hoor. Normaal ga je dezelfde avond naar het politiekantoor (liefst dat van je gemeente of indien gesloten eentje dat open is :-) zij overlopen dan de instanties die je zelf moet verwittigen. Voor het slachtoffer is dit allemaal pijnlijk maar als politieagent zien zij ernorm veel diestallen per dag en als zij voor iedereen moeten uitrukken dan komt er weer geklaag op; waar zitten ze als je ze nodig hebt???

Ze kunnen nooit goed doen en zijn altijd de slechterikken.

De mensen hebben echt een verkeerd beeld van die mensen, weten jullie wel hoe hard zij werken en dat zij ook maar een platte pree van 1500 euro hebben dit met shiften die soms hun gezin uiteenrukken?? De mensen die hen uitmaken voor het vuil van het straat nee dat zien ze nooit ze denken altijd dat die een mooi leventje hebben awel ik kan er van meespreken als ik zeg dat het een ongewaardeerde job is.

In iedere functie zitten smeerlappen en rotte appels maar bij de politie moet dit allemaal op tv komen.

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 04 juli 2012 - 15:34

Btw vorig jaar hebben mensen hun hond van de 3de verdieping uit hun appartement gegooid. Hondje moest onmiddelijk geopereerd worden, operatie was een 2000euro en wie denk je dat het betaalt heeft?? Niet het baasje maar alle politiemensen uit het Antwerpse korps hebben samengelegd zodat het dier geholpen kon worden en hij is ook nog geadopteerd door een agent. Zo slecht zullen ze dan niet zijn :)

Mignon-Choco
Mignon-Choco
  • 39 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 04 juli 2012 - 19:52

Politie in Antwerpen...moet nog een eerste keer zien dat die een 'brave burger' in Antwerpen helpt. Het enige wat ze kunnen doen is boetes uitdelen..En wat betreft de Seefhoek, daar zie je ze zeker niet , want ze hebben bang van die .......... :censored: . En het zal niet verbeteren zolang dat die 'Janssens' aan het bewind is...Ik ben absoluut geen racist !!!! Maar als de situatie hier in Antwerpen niet veranderd is, zijn zij (.......) baas en wij hun slaven. De nieuwe burgermeester moet nieuwe taken aan de politie opleggen..en één van die taken is, burger en dieren helpen !!
Geplaatste afbeeldingDe kat is hier de baas - Ik ben hier alleen om de blikjes te openen