Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenren/luik-probleem

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#1 Geplaatst 28 juli 2009 - 19:40

Hallo allemaal,

Heb me vorige week een kattenren besteld. Bedoeling was dat de poezels van binnenuit via een kattenluik in de muur en een tunnel naar de ren konden.
Nu heb ik vandaag een klusjesman laten komen om dat gat voor het luikje in de muur te maken. Hij kwam de zaak eerst eens bekijken.
Hij heeft ook altijd katten gehad, en hij beweert dat katten niet door een luikje gaan als dat zo "dik" is als een muur en als het ware een "donkere gang" maakt. Wel als het door een deur kan.

Maar bij mij is het onmogelijk om de ren te laten uitkomen aan de achterdeur. Het moet door de muur.

Heeft iemand daar ervaring mee? Gaan jullie katten wèl door zo'n "tunnel" of ook enkel door een "dun" kattenluikje?

Ben nu wel een beetje aan het panikeren, want de ren is immers al besteld...

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 juli 2009 - 19:45

Sommige katten gaan toch door zo'n speel tunnel.
Ik heb er geen ervaring mee enkel dat Babette te dom is om door een gewoon luikje te gaan.

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#3 Geplaatst 28 juli 2009 - 19:48

Hahaha, ocharme Babette. :LOL:

Goh ja, ik had er eigenlijk ook niet bij stilgestaan...
Ben ooit eens bij een fokker geweest die buiten een klein rennetje had gemaakt waarin de kattenbak stond. En die kattenbak konden de katten bereiken door door een keukenkastje (!!! is toch superdik!) te kruipen. Alle katten deden het!
Waren wel raskatten, de mijne niet. Misschien zijn raskatten wat intelligenter... :)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 juli 2009 - 19:52

:LOL: In Babette zit ook een ras maar ze is gewoon dom :x
Ik denk dat je een kat bijna alles kunt leren (als ze niet dom is) en vooral overtuigen met eten als ze graag eten.

Guest_Bougie_*
Guest_Bougie_*

#5 Geplaatst 28 juli 2009 - 19:53

Om buiten te geraken zal een kat door veel langere tunnels gaan als alleen een deur

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 juli 2009 - 20:13

Ik denk dat het een kwestie van gewoon worden en aanleren is. Leg snoepjes in dat tunneltje en ze zullen er snel doorgaan :d
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 28 juli 2009 - 20:34

waar ik ga wonen komen er drie luikjes in de muur, een buitenmuur dus ook, dus die is even dik hé. ze zullen er wel doorgaan
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 juli 2009 - 18:34

de muur waar ons kattenluikje in staat is 35 cm dik, en de poezen gaan probleemloos door die tunnel hoor. We hadden eerst wel een niet doorzichtig luikje en dat vormde wel een probleem, maar nu het luikje doorzichtig is en ze zien waar ze naartoe gaan is dit probleem opgelost.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#9 Geplaatst 29 juli 2009 - 22:55

Ha oef, jullie reacties stellen me wel gerust.
Tja, of ze nu willen of niet, de ren is besteld, dus ze komt er ook. Desnoods moeten we in het begin maar oefenen met enorme hoeveelheden tonijn in de tunnel. :)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 30 juli 2009 - 15:43

Volgens mij ook geen enkel probleem hoor. Waarom denk je dat er zoveel kattentunnels bestaan? Katten zitten graag in tunnels! :p

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#11 Geplaatst 30 juli 2009 - 18:10

Ik denk niet dat het een probleem gaat geven , katten zijn heel nieuwsgierig , en hier spelen ze graag met hun tunnel , het komt wel goed :thumb:

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#12 Geplaatst 30 juli 2009 - 18:14

Laten we hopen! Volgende week komt er iemand dat gat in de muur maken, en dan is het wachten op de ren. Als ze er staat, volgen er fotootjes!

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#13 Geplaatst 30 juli 2009 - 18:22

Geen paniek hoor, dat gaat zeker en vast goed komen. ik was eerst ook in paniek omdat onze poes niet door het kattenluik wilde en dacht ook dat het niet goed zou komen maar na enkele dagen had ze de schrik overwonnen. :d