Spring naar inhoud

- - - - -

Wat met de vuile kattenbak?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Tijgertje99
Tijgertje99
  • 82 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 02 juli 2012 - 18:15

Wij hebben 6 poezen en meerdere bakken in huis staan, maar eigenlijk gaan ze allemaal op 2 bakken. Behalve als die bezet of te vuil zijn naar hun goesting :LOL:
Nu, we scheppen de kakjes elke dag uit, maar na een dag of 2-3 ligt er al teveel pipi in en gaat het toch stinken, dus dan wordt de bak ontsmet en gaat er een nieuwe zak vulling in.

Op 1 week hebben we zo al snel 50kg kattenbakvulling. Het hoort eigenlijk thuis in de vuilzak, maar die mogen niet meer wegen dan 15kg of ze laten ze staan. Wat doe je dan, 5 verschillende zakken buiten zetten elke week?
In het containerpark kun je er ook niet mee terecht.

Nu doen we een deel in de vuilzak, de rest gooien we op de composthoop maar dat blijft natuurlijk ook gewoon liggen en de hoop wordt groter en groter.

Nu vroeg ik me af hoe mensen met 10 of meer katten dat doen?
:catyawn

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 02 juli 2012 - 18:16

Wij hebben kattenbakvulling (Best eco plus) dat op de composthoop mag. Lekker gemakkelijk en goedkoper. We betalen hier ons vuilnis per kg.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#3 Geplaatst 02 juli 2012 - 18:20

Jij hebt waarschijnlijk geen klontervormend kattengrind??

Want bij dat klonteren ook de plasjes.. en die kan je dan gewoon eruit scheppen.
En dan moet je zeker zoveel niet gebruiken.

Ik zelf heb 3 katten en nu 4 opvangertjes.. dus ook heel veel kattenbakken.. maar alles is klontervormend.. dus dagelijks uitscheppen.. en als het grind te weinig wordt, gewoon wat bijvullen. En ik gebruik 12 kilo op een maand aan kattenzand.. maar wat je eruit schept weegt natuurlijk veel. Ik zet wekelijks één vuilzak buiten en die weegt meer dan 15 kilo. Maar ze nemen hem telkens mee.
Nu ga ik wel kleine vuilniszakken kopen, zodat ik het gewicht wat kan verdelen.
Maar eerst moet dus mijn grote rol op.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 juli 2012 - 19:35

Ik gebruik ook klontervormend kattenzand en die kost wat meer maar je doet er ook veel langer mee.
Zowel de kakjes als de plasjes vormen een bolletje door dat klontervormend zand en dan schep ik die 's morgens en 's avonds uit.
En zoals Maylun zegt dan vul ik bij.
Alles uit de kattenbak verversen hoeft dus niet zoveel en dus verbruik je minder kattenzand.
De mensen die hier komen om opvangertjes te adopteren schrikken soms dat ze naast een kattenbak zaten zonder het zelf te merken (geen geurhinder)

Als er heel jonge kittens in opvang zijn, gebruik ik de niet klontervormende en merk dan telkens weer hoeveel geur en afval je dan hebt!

Ik zelf heb 3 katten en tss 3 à 5 opvangertjes

Bewerkt door sisi, 02 juli 2012 - 19:36.

Tijgertje99
Tijgertje99
  • 82 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 02 juli 2012 - 19:36

Dat wat op de composthoop mag spreekt me wel aan. Ik ga eens kijken bij zooplus of zij dat hebben.
En Maylun, 12kg is niet veel zeg! Wist niet dat klontvormende vulling zo'n groot verschil kon maken :-)

Tijgertje99
Tijgertje99
  • 82 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 02 juli 2012 - 19:39

sisi zei:

Ik gebruik ook klontervormend kattenzand en die kost wat meer maar je doet er ook veel langer mee.
Zowel de kakjes als de plasjes vormen een bolletje door dat klontervormend zand en dan schep ik die 's morgens en 's avonds uit.
En zoals Maylun zegt dan vul ik bij.
Alles uit de kattenbak verversen hoeft dus niet zoveel en dus verbruik je minder kattenzand.
De mensen die hier komen om opvangertjes te adopteren schrikken soms dat ze naast een kattenbak zaten zonder het zelf te merken (geen geurhinder)

Als er heel jonge kittens in opvang zijn, gebruik ik de niet klontervormende en merk dan telkens weer hoeveel geur en afval je dan hebt!

Ik zelf heb 3 katten en tss 3 à 5 opvangertjes

Ja, die geur is idd ook super vervelend!
Omdat mijn praktijk nog niet klaar is ontvang ik mijn klanten gewoon in huis, en dan moet ik echt wel geurkaarsen enzo aanzetten om dat wat te maskeren. Mag net een verse kattenbak staan, ze gaan er dan allemaal massaal op en een uur later ruikt hij alweer O:)
Ik ga beide eens proberen denk ik, klontvormend en recycleerbaar :)

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#7 Geplaatst 02 juli 2012 - 19:44

Misschien kan je ook overwegen om de peewee te nemen? Wij gebruiken deze nu sinds nov vorig jaar en zijn er zeer tevreden over. Er is hier op de kattensite al een topic over, zo kan je de meningen van verschillende gebruikers lezen: PeeWee kattenbak vulling, wie kent het...

Sabine2
Sabine2
  • 8.351 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 02 juli 2012 - 20:07

Hier gebruik ik ook fijn klonterend grit. De plasjes vormen bollen en die schep je er heel gemakkelijk uit (even vlot als een kakje)

Er bestaan al een aantal topics, hier is er één van
Kattenbakvullingtopic: wat, hoe en waar?

Fien C
Fien C
  • 277 berichten

#9 Geplaatst 02 juli 2012 - 20:11

Ik had ook klontervormende kattenvulling, hoef je enkel regelmatig hoopjes uit te scheppen, maar dan hoef je minder vaak alles weg te gooien en volledig hervullen! Scheelt wel wat kilo's denk ik!
Lieve groetjes, Fien! :catyawn

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 02 juli 2012 - 20:49

Tijgertje99 zei:

Dat wat op de composthoop mag spreekt me wel aan. Ik ga eens kijken bij zooplus of zij dat hebben.
En Maylun, 12kg is niet veel zeg! Wist niet dat klontvormende vulling zo'n groot verschil kon maken :-)

Kattenbakzand en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Cat's Best Eco Plus

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 02 juli 2012 - 20:50

Ook klonterend dus :-).

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#12 Geplaatst 02 juli 2012 - 20:54

Hier ook klonter vormend grind. Maar die pipi en kakabollen wegen best wel zwaar in de vuilzak. Maar zoals eerder gezegd je gaat veel langer toekomen met een zak van 15 kg, want je moet gewoon regelmatig eens bijvullen. En éénmaal per maand giet alle overgebleven grind in een emmer en giet het door een fijn vergiet zo is alles er weer netjes terug uitgefilterd. :thumb:

Tijgertje99
Tijgertje99
  • 82 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 02 juli 2012 - 21:19

dolfjeweerwolfje zei:

Dankje! Ik heb meteen een grote zak besteld, ben benieuwd!

Op de composthoop is ideaal, nu nog een manier vinden om onze hond er minder interesse in te laten tonen ^^

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 02 juli 2012 - 22:06

het voordeel aan de cat's best oko plus, is dat het niets weegt in de vuilniszakken! alé, toch niet veel ;) en veel minder last van geurtjes sinds ik die gebruik!
Geplaatste afbeelding

Tijgertje99
Tijgertje99
  • 82 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 02 juli 2012 - 22:08

Nele zei:

het voordeel aan de cat's best oko plus, is dat het niets weegt in de vuilniszakken! alé, toch niet veel ;) en veel minder last van geurtjes sinds ik die gebruik!

Ik ben benieuwd, hoop dat het  idd verbeterd qua geur ook. En qua stof, één van onze poezen zou al eens durven hoesten op de kattenbak.