Spring naar inhoud

- - - - -

Meer betekenen voor de (dieren)wereld

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 juli 2012 - 10:48

Hallo,

Als ik al die verhalen hier lees, voel ik mij gewoon alsof ik tekortschiet.
Ik wil al die verwaarloosde beestjes kunnen helpen maar ik weet niet hoe.
Ik kan geen katten bijnemen want ik werk ten eerste fulltime (wat op zich nog wel lukt) maar mijn man zou het ook nooit toestaan.
Maar er moet een andere manier zijn. Ik heb gisteren eten, kattenbakvulling en een mooie krabpaal gekocht op zooplus voor het dierenasiel bij ons...maar daar zijn we nog maar een beetje verder mee :onzeker:
Bovendien is dat maar eenmalig want dat heeft me toch wel wat geld gekost en tja...dat gaat natuurlijk niet.
Maar kan ik niet ergens een avond of in het weekend gaan helpen?
Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#2 Geplaatst 03 juli 2012 - 10:52

Misschien even vermelden waar je woonachtig bent.
Er is misschien wel een opvang in de buurt die je hulp kan gebruiken. :d

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 juli 2012 - 10:58

ikzelf ben van de kanten van Sint-truiden...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 juli 2012 - 11:38

Jientje zei:

ikzelf ben van de kanten van Sint-truiden...

Het dierenasiel van Sint-Truiden zal je hulp vast en zeker kunnen gebruiken hoor, dus ik zou eens bij hen informeren :)
banner

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 juli 2012 - 12:13

Liz zei:

Het dierenasiel van Sint-Truiden zal je hulp vast en zeker kunnen gebruiken hoor, dus ik zou eens bij hen informeren :)

Ik heb al bij hun geïnformeerd maar zij hadden niet direct iets voor mij omdat ze iedere namiddag maar open zijn van 14u tot 18 u en ik dan werk.
Vandaar dat ik hun nu een donatie gedaan heb maar ja, als ik zie hoeveel nieuwe katjes er zijn op de website, zal dat beetje eten en kattenbakvulling niet heel veel uitmaken...

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 juli 2012 - 12:38

Jientje zei:

Ik heb al bij hun geïnformeerd maar zij hadden niet direct iets voor mij omdat ze iedere namiddag maar open zijn van 14u tot 18 u en ik dan werk.
Vandaar dat ik hun nu een donatie gedaan heb maar ja, als ik zie hoeveel nieuwe katjes er zijn op de website, zal dat beetje eten en kattenbakvulling niet heel veel uitmaken...

Maar natuurlijk helpt dat wel, juist super dat je dat gedaan hebt :d :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 juli 2012 - 12:45

Tuurlijk helpt dat al!  Ik denk niet dat er veel mensen een nieuwe krabpaal bestellen voor een asiel hoor :flower:

Wat je ook doet, als je maar iets doet.  Hoe weinig of hoeveel ook.
Veel opvangen of asiels werken met meter/peterschap.

Dan steun je een katje of een gezin financieel voor een kleine bijdrage.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 03 juli 2012 - 13:02

Als je in de week werkt en je wilt/kunt geen geldelijke bijdragen leveren is het heel moeilijk om iets te doen! Dat heb ik de voorbije tijd ook gemerkt :s

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 juli 2012 - 14:08

Oh, misschien kan ik meter worden van zo een dutske...
Oh, hoe meer ik daaraan denk, hoe erger ik het vind...

Maar goed dat ik daar niet mag helpen, ik zou echt iedere dag ofwel wenend thuiskomen ofwel een katje of hondje bij hebben...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#10 Geplaatst 03 juli 2012 - 14:22

Wij hebben er nu 3 die een meter of peter zoeken :x
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Tijgertje99
Tijgertje99
  • 82 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 03 juli 2012 - 19:23

Ik weet niet of dat zomaar mag, maar misschien een wafelenbak ofzo doen? Moest ik kunnen koken, ik zou het wel weten. Maar wil geen voedselvergiftigingen van een paar honderd mensen op m'n geweten :oops:
:catyawn

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 04 juli 2012 - 10:23

Eigenlijk wel raar...ik heb gisteren bevestiging gehad van de transporteur dat het pakje geleverd is aan het asiel maar van het asiel nog niks gehoord. Had eergisteren ook een mailtje gestuurd om te verwittigen dat er iets aan kwam en gisteren dan de lijst van wat allemaal geleverd zou moeten zijn...maar ik krijg geen reactie terug :(
Daarvoor doe ik het natuurlijk niet, het is voor de katjes...maar ik verwachte wel een bevestiging ofzo dat ze het gehad hebben...
Is toch voor meer dan 100 euro...

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#13 Geplaatst 04 juli 2012 - 10:25

En heeft het asiel je gegevens? Dat ze weten dat dit van jou afkomstig is?
En misschien wachten ze op de juiste persoon binnen het asiel om je te bedanken, of is er via de post iets onderweg. Niet direct het ergste denken, nog eventjes geduld. :)

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 04 juli 2012 - 11:21

hilleke zei:

En heeft het asiel je gegevens? Dat ze weten dat dit van jou afkomstig is?
En misschien wachten ze op de juiste persoon binnen het asiel om je te bedanken, of is er via de post iets onderweg. Niet direct het ergste denken, nog eventjes geduld. :)

Hey,

Ja, ze hebben mijn gegevens. Het gaat me niet zozeer om het bedanken  
maar ik zou gewoon zekerheid willen dat het juist is afgeleverd. Ik zal nog even afwachten… J
  Ik hoop dat ze er blij mee zijn JJJJ

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 04 juli 2012 - 11:26

Jientje zei:

Hey,

Ja, ze hebben mijn gegevens. Het gaat me niet zozeer om het bedanken  
maar ik zou gewoon zekerheid willen dat het juist is afgeleverd. Ik zal nog even afwachten… J
  Ik hoop dat ze er blij mee zijn JJJJ

Ik zou ook nog even afwachten, het kan altijd eventjes duren vooraleer ze hun mailtjes lezen of bekijken :)

Ze zullen vast en zeker wel blij zijn hoor!

En ja kan inderdaad eens kijken naar peter of meterschap, ofwel een pleegmoeder in jouw buurt zoeken waar je eventueel iets mee kan afspreken om te komen helpen op uren dat jou beter zou passen... :)
banner