Spring naar inhoud

- - - - -

Kat plast in reismand... help

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Pixy_
Pixy_
  • 167 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 juli 2012 - 12:14

hoj hoj;

Ik zit dus met het probleem dat Pixy elke keer in haar reismandje plast (en af en toe ook haar grote behoefte.)

Ik neem ze elk weekend mee naar de camping en dit is ze al gewoon sinse se een kitten is, het is echt van de ene dag op de andere zo maar begonnen ervoor deed ze dat nooit.

Heb al van alles geprobeerd:
- met of zonder kussen er in
- een uur op voorhand geen eten en drinken.
-....

Heb er momenteel van die matrasbeschermers (extra absorberende pieren dingen) wegend het telkens weer opnieuw te moeten wassen kussen ook niet altijd prettig.

Weet er iemand nog raad wat ik hier mee kan doen?

Vriendelijk goedjes :)

¨¨....There is no snooze button on a cat who wants breakfast...¨¨

Jientje
Jientje
  • 1.002 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 juli 2012 - 13:34

geen idee, doet me vermoeden dat ze stress heeft in het mandje. heb je al feliway proberen sprayen een kwartier op voorhand?
Misschien is er de keer voor ze het beginnen doen is iet gebeurd?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Pixy_
Pixy_
  • 167 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 juli 2012 - 14:30

Jientje zei:

geen idee, doet me vermoeden dat ze stress heeft in het mandje. heb je al feliway proberen sprayen een kwartier op voorhand?
Misschien is er de keer voor ze het beginnen doen is iet gebeurd?

Gho.... er is niets dat ik kan bedenken dat er gebeurt zou kunnen zijn.
en feliwayspray wat is dat ken ik niet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 juli 2012 - 14:44

Eerst een medische oorzaak laten uitsluiten ;) . Als ze al van kleins af mee gaat naar de camping zou ik niet meteen aan stress denken als oorzaak omdat het iets is dat ze heel goed kent. Tenzij er onlangs iets is voorgevallen tijdens de trip waardoor haar gedrag kan veranderd zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Pixy_
Pixy_
  • 167 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 03 juli 2012 - 21:24

PeggyJ zei:

Eerst een medische oorzaak laten uitsluiten ;) . Als ze al van kleins af mee gaat naar de camping zou ik niet meteen aan stress denken als oorzaak omdat het iets is dat ze heel goed kent. Tenzij er onlangs iets is voorgevallen tijdens de trip waardoor haar gedrag kan veranderd zijn.

Er is geen medich achterliggend probleem, moest vandaag toch bij de da zijn en heb er naar gevraagd maar er is niets mis.
Het enigste dat ik kan bedenke is dat het de laatste keren zeer druk was onderweg (vakantieperiode o ja het is met de trein dat ik ga) maar buiten dat geen vreemde dingen gebeurt ofz...

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 03 juli 2012 - 21:46

Feliway is een spray met feromonen die lijken op die van de kat, en daarom werkt het kalmerend. Je hebt een verdamper voor in het stopcontact, en een spray voor op stress-opwekkende voorwerpen.

Guest_Esthermvdrie_*
Guest_Esthermvdrie_*

#7 Geplaatst 03 juli 2012 - 22:08

Hoe maak je de bak daarna weer schoon? Ze zjn dol op chloorluchten en gaan dan juist weer plassen. Uitsoppen met groende zeep/ biotex groen verwijdert ook de luchtjes die wij niet ruiken maar poeslief wel. ;)

Guest_kaatje-pitoe_*
Guest_kaatje-pitoe_*

#8 Geplaatst 03 juli 2012 - 22:13

misschien voor wat afleiding zorgen? dat er iemand naast haar zit en haar aaitjes geeft? x (ps: en haar favoriete speeltje meenemen)

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#9 Geplaatst 03 juli 2012 - 23:17

Mss eens een andere reismand uitproberen. Een grotere.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#10 Geplaatst 03 juli 2012 - 23:30

Ik denk toch ook eerder stress. Mijn Snoetje* ging altijd naar mijn ma als ik op congé ging, en telkens deed ze tijdens die rit (was ongeveer een drie kwartier) een plasje en meestal ook op het laatste een kakje. Ze zat ook heel de tijd klaaglijk te miauwen.

Dus ik denk idd dat het beter kan zijn als je haar kan afleiden

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 04 juli 2012 - 10:10

Pixy_ zei:

Er is geen medich achterliggend probleem, moest vandaag toch bij de da zijn en heb er naar gevraagd maar er is niets mis.

Is haar urine ook onderzocht ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 04 juli 2012 - 15:50

Dat vraag ik me ook af PeggyJ. Heeft de dierenarts alleen meer eens gekeken, of is er echt iets onderzocht? Helaas, maar dierenartsen hebben nog steeds geen röntgen-ogen.