Spring naar inhoud

- - - - -

Wanneer steriliseren na bevalling?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Wellemieke_*
Guest_Wellemieke_*

#1 Geplaatst 28 juli 2009 - 20:51

Hoe lang moet je wachten om een poes te laten steriliseren na haar bevalling? Ik dacht te wachten tot de poesjes van het zogen af waren. Nu vertelde een collega me dat dat eerder moest omdat ze al eerder terug krols kan worden. Zij sprak zelfs over 3 weken na de bevalling. :trance:
Ik geloof dat niet echt, maar wou hier ook even polsen. Ze raadde me zelfs aan om haar de pil te geven. O:) Ja hallo!!! Ik ga de poes toch geen hormonen geven terwijl ze nog jongen zoogt. Zelfs zonder jongen zou ik het haar nog niet geven.

Wat is jullie ervaring hieromtrent. Hoe lang wacht ik voor ik de poes laat steriliseren? Want een tweede nestje wil ik echt wel vermijden.

Grtz,
Manuella.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 28 juli 2009 - 21:01

Een poes kan vrij kort na de bevalling alweer krols worden.

Het beste is om poeslief binnen te houden tot ze niet meer zoogt, meestal zes a zeven weken. Dan loop je ook meteen niet meer het risico dat er iets met moederpoes gebeurd buiten en je de kleintjes zelf moet opvoeden/flessen.

Met een week of zes kan mams prima geholpen worden. Mocht ze eerder krols worden, dan goed opletten of ze nog genoeg aandacht en melk heeft voor de kittens. Zo niet, dan zul je moeten bijvoeden.

Succes!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 28 juli 2009 - 21:02

Het antwoord is reeds gegeven zi.
Geplaatste afbeelding

Guest_Wellemieke_*
Guest_Wellemieke_*

#4 Geplaatst 28 juli 2009 - 21:12

Ok bedankt.
Dan zit er  niets anders op dan poes binnen te houden. Niet zo makkelijk in de zomer als de deuren meestal open staan. Ze is dat ook niet gewend, maar wat moet dat moet.

Guest_Wellemieke_*
Guest_Wellemieke_*

#5 Geplaatst 28 juli 2009 - 21:34

Voila, het kattenluikje is op slot. De kattenbak staat klaar. Nu hoop ik maar dat ze niet te veel van haar horen maakt en dat het lukt om ze binnen te houden. We hebben hier een peuter van 3 rondlopen die niet gewoon is om de deur dicht te doen als hij in de tuin gaat spelen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 28 juli 2009 - 21:42

Kwestie van aanleren de deur dicht te doen en vooral zelf goed opletten ;) Je wilt nu echt niet dat moeders naar buiten gaat. Als er iets gebeurd is het geen pretje zelf de beebs op te voeden.

Ik weet niet hoe oud ze nu zijn, maar vooral in het begin moet je dan om de twee uur flessen en ze stimuleren voor de ontlasting. Dag en nacht.

Succes!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#7 Geplaatst 28 juli 2009 - 21:56

Mijn poes is een week geleden bevallen en begint nu wel te wennen aan het binnen moeten blijven. Ze was dan ook al 2 weken voor de bevalling binnen en nu heeft ze al haar aandacht op de kittens gericht en heeft ze zich erbij neergelegd.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 juli 2009 - 18:07

:thumb: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 30 juli 2009 - 14:20

:thumb: :thumb:

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 30 juli 2009 - 14:45

Goede vraag, want ik vroeg me hetzelfde af. :duim: