Spring naar inhoud

- - - - -

Kalium te kort

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 04 juli 2012 - 10:02

Geen idee of iemand hier dit weet, maar kan je Kalium ook op een andere manier aan een kat geven behalve via een pilletje? mijn kater heeft ee nte kort en ik moet ermee oppassen. als het zo laag word kan hij problemen aan zijn hartje krijgen. aangezien pillen een no no is hier eigenlijk. Hij moet ook andere pillen officieel krijgen aangezien hij een te kort aan witte bloedlichaampjes heeft. Niks werkt en hij si drama en vecht voor leven als ik een pil probeer te geven... zit dus in een pat stelling :(
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#2 Geplaatst 04 juli 2012 - 11:53

Tumil-K is in poedervorm te verkrijgen,waar eventueel een drankje van gemaakt kan worden.
Groetjes van de Karwendeltjes.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 04 juli 2012 - 12:41

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 04 juli 2012 - 20:49

Kan de da geen spuit ervan zetten, dat zou gemakkelijker zijn.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 04 juli 2012 - 21:18

Voor zo ver ik weet voor de kalium niet wel voor de andere medicatie maar dan zou ik 2 keer per dag 3 weken lang naar de dierenarts moeten. lastig in het weekend en kost dan erg veel geld iedere keer consult. Daarbij mag ik zelf prikken, maar aangezien ik panisch ben voor naalden :oops: weet ik niet of ik dat kan zeg maar. :oops:
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.105 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 04 juli 2012 - 22:05

Ik wist niet eens dat jij een kater had???

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#7 Geplaatst 04 juli 2012 - 22:12

Ik heb vorig jaar drie zieke katten gehad, allemaal een verkoudheid en allemaal elke dag een pilleke. Toen probeerde ik nog dat pilleke te geven "gelijk de DA het doet". Gevolg: na kat nr 3 stond ik in 't schuim en in 't zweet van al het tsumo-worstelen en de katten waren super-gestresseerd.
In April was ik er weer aan voor de moeite, maar toen heb ik bij de apotheek een pillen-verbrijzelaar gekocht. Echt mega!! Met een paar draaien wordt het een poeder, dat ik onder Archie zijn favo eten mengde. Hap-slik-schrok en hij had het binnen.
Misschien is dat ook een mogelijkheid voor je poezeltje?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 04 juli 2012 - 22:52

Choeke zei:

Ik wist niet eens dat jij een kater had???

nou als jij kijkt in mijn onderschrift zie je geregeld een rode kat voorbij komen he. En over het algemeen zijn rode katten altijd katers....

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 04 juli 2012 - 22:54

Sabine2 zei:

Ik heb vorig jaar drie zieke katten gehad, allemaal een verkoudheid en allemaal elke dag een pilleke. Toen probeerde ik nog dat pilleke te geven "gelijk de DA het doet". Gevolg: na kat nr 3 stond ik in 't schuim en in 't zweet van al het tsumo-worstelen en de katten waren super-gestresseerd.
In April was ik er weer aan voor de moeite, maar toen heb ik bij de apotheek een pillen-verbrijzelaar gekocht. Echt mega!! Met een paar draaien wordt het een poeder, dat ik onder Archie zijn favo eten mengde. Hap-slik-schrok en hij had het binnen.

Vind het fijn dat er mensen mee denken ;) . Helaas is het zo dat hij dus alleen maar brokjes lust. Mocht hij eens natvoer eten is het alleen het vocht aflikken als hij daar zin in heeft :oops: . Aks hij natvoer errug lekker vond had ik je tip zeker gedaan :LOL:

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 juli 2012 - 23:06

Lust hij viyo? anders daarin mengen, doe ik ook met pilletjes :-)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 04 juli 2012 - 23:07

Ginger-en-Noortje zei:

Lust hij viyo? anders daarin mengen, doe ik ook met pilletjes :-)

goeie tip, heb ik nog niet geprobeerd. Weet niet of hij dat lust nog nooit gekocht :LOL:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#12 Geplaatst 04 juli 2012 - 23:15

Ik meng het meestal onder tonijn in eigen nat, maak wel de bereiding als ze het niet zien.

Choeke
Choeke
  • 7.105 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 05 juli 2012 - 00:44

britjes zei:

nou als jij kijkt in mijn onderschrift zie je geregeld een rode kat voorbij komen he. En over het algemeen zijn rode katten altijd katers....

Tja ik kijk niet zo naar onderschriften,wel heb ik ooit jouw website eens bezocht als die vernieuwd was en daar stonden toen enkel katten op...Daarom dus.

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 05 juli 2012 - 02:22

Sabine2 zei:

goh, ik wist niet eens dat dat bestond: een pillenverbrijzelaar....

Hier lukt dat gelukkig wel goed. Ik zet de kat in een grote oude handdoek (best een oude, anders heb je wel ineens een oude :louche: ). Draai dat dicht, houdt de kat onder mijn arm en sper dan de mond open.

Het wordt wel makkelijker omdat ze door hebben dat verzet nutteloos is. alleen....spurten ze weg als ze die handdoek zien. :ha

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#15 Geplaatst 05 juli 2012 - 08:56

Choeke zei:

Tja ik kijk niet zo naar onderschriften,wel heb ik ooit jouw website eens bezocht als die vernieuwd was en daar stonden toen enkel katten op...Daarom dus.

Toen stond ook deze kater er al op. Of de website nou vernieuwd is of niet. Heb de kater al 9 jaar dus hij is niet nieuw de kater.

Geplaatste afbeelding