Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten of poes?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Fien C
Fien C
  • 277 berichten

#1 Geplaatst 05 juli 2012 - 10:44

Jaja, het is jullie vast al opgevallen dat ik naastig opzoek ben naar een kitten. Maar nu voel ik me vaker en vaker schuldig dat ik voor een kitten ga, terwijl de kans best groot is dat die een goede thuis zullen gaan, terwijl al die volwassen katten echt niet aan een thuisje geraken, en dat ook héél hard verdienen.. Nu heb ik een vraagje, zou een kat het moeilijker hebben om zich aan te passen als diegene al wat op leeftijd is? Ze heeft natuurlijk al wat meer meegemaakt, een kitten is het vanaf het begin al gewoon bij je thuis dan hé.. Hmm, ik weet het niet, wat verkiezen jullie? Of wat raden jullie me aan, een kitten of een poes in huis halen?
Alvast bedankt! :heart:
Lieve groetjes, Fien! :catyawn

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.716 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 juli 2012 - 10:53

Uiteraard raden wij een volwassen kat aan als het voor jou eender is.
Het voordeel aan een volwassen kat is dat je het karakter al kent en je meubelen gespaard blijven van kittenstreken.

Volwassen katten zijn inderdaad ook moeilijker te plaatsen.  Wij hebben nu al een maand een langharige kattin maar meer reactie dan: o die is mooi, krijgen we niet.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Fien C
Fien C
  • 277 berichten

#3 Geplaatst 05 juli 2012 - 10:54

Welja, ik voel me schuldig dat ik zelf ook altijd naar de kittens ga, gewoon die pluizebollen hé... Ik zal er eerst eens héél goed over nadenken, want zo'n grote verdient de kansen ook..

Nivo
Nivo
  • 5.738 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 05 juli 2012 - 10:59

Ook een volwassen kat zal heel dankbaar zijn en een hechte band met je krijgen. Zeker als ze al een poos in het asiel hebben gezeten zullen ze je eeuwig dankbaar zijn. Heb hier meerdere van deze ervaringen gelezen en zelf ook meegemaakt, de katten die echt onafscheidelijk met mij waren kwamen van straat en moesten herstellen van ziekte of trauma

Elke kat, jong of oud zal een paar weken nodig hebben om zich aan te passen ;)
sorry laatste keer

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.845 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 juli 2012 - 11:54

Mja, het is inderdaad wel zo dat een kitten sneller een thuisje zoekt.

Ga je eentje houden, of meerdere?

Fien C
Fien C
  • 277 berichten

#6 Geplaatst 05 juli 2012 - 12:34

dolfjeweerwolfje zei:

Mja, het is inderdaad wel zo dat een kitten sneller een thuisje zoekt.

Ga je eentje houden, of meerdere?

Als het van mij af hing nam ik alle kittens en katten hier mee naar huis, maar er mag maar 1 kat in huis komen van de mama en de papa!