Spring naar inhoud

- - - - -

Oeh, hoe langer ik hier ben..

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Fien C_*
Guest_Fien C_*

#1 Geplaatst 05 juli 2012 - 19:30

Hoe meer zin ik krijg om later een kattenopvang te openen en zwerfkatten op te vangen, echt het word stilletjesaan een droom.. Om tussen de poezels te leven.. :heart: :heart:

Ellen S
Ellen S
  • 309 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 05 juli 2012 - 19:55

Ik denk dat het toch niet te onderschatten is zo een kattenopvang..
Chapeau voor al degene die het hier doen want er kruipt héél véél tijd in + dat het mentaal ook niet even gemakkelijk is denk ik dan. Met welke mensen je soms allemaal te maken krijgt :censored: en je toch nog katjes moet afgeven omdat ze er niet doorkomen ondanks alle moeite en verzorging die ze gekregen hebben..

Wil maar zeggen dat het volgens mij niet altijd rozegeur en maneschijn is en er ook nog een keerzijde van de medaille is.. ;)

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#3 Geplaatst 05 juli 2012 - 20:03

Misschien kan je opvangmama worden? Want een eigen opvang is denk ik inderdaad niet te onderschatten, alleen al financieel zal dit niet simpel zijn, en moet je buiten de zorg om de katjes ook nog van alle manieren bedenken om geld in het laadje te krijgen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 05 juli 2012 - 20:08

Ik weet één ding zeker na het krijgen van een nestje. Ik word NOOIT maar dan ook NOOIT of te nimmer opvangmama ofzo.
Ik kan dat emotioneel niet aan.

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#5 Geplaatst 06 juli 2012 - 00:06

Ellen S zei:

Ik denk dat het toch niet te onderschatten is zo een kattenopvang..
Chapeau voor al degene die het hier doen want er kruipt héél véél tijd in + dat het mentaal ook niet even gemakkelijk is denk ik dan. Met welke mensen je soms allemaal te maken krijgt :censored: en je toch nog katjes moet afgeven omdat ze er niet doorkomen ondanks alle moeite en verzorging die ze gekregen hebben..

Wil maar zeggen dat het volgens mij niet altijd rozegeur en maneschijn is en er ook nog een keerzijde van de medaille is.. ;)
Inderdaad, het is een hoop werk, zeker als er een paar ziek worden. :(
Maar je krijgt er zoooo verschrikkelijk veel voor terug!!! :love3: :love3: :love3: :love3:

Ik zou zeggen, probeer het eens een keertje als opvangmama, om te beginnen met een nestje al wat grotere kittens. Bonny zit vlak bij je, maar wij kunnen je ook helpen en begeleiden als je wilt! :heart:

@ Dolfje
Jammer! Je zit zo lekker dichtbij. ;)

Bewerkt door Kempenkat, 06 juli 2012 - 00:07.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#6 Geplaatst 06 juli 2012 - 00:25

Ik word ook nooit opvang gezin voor dieren want kan daarna geen afscheid meer van ze nemen. Heb het toen onder vonden met mini Filou het fles kittentje het was heel hard hem terug te moeten afstaan.
Chapeau voor wie dat wel kan. :flower: :flower: :flower:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 06 juli 2012 - 09:19

Hopelijk kan je iets voor hun betekenen, veel succes! :geluk:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 06 juli 2012 - 10:27

Goh, Precious was de eerste op haar 4 weken.  
Ik heb van in het begin een steen van mijn hart gemaakt en haar aangeboden ter adoptie.  Ze gaat nu ook naar mensen die ik ken en dat maakt het allemaal makkelijker.  Je hecht je wel, maar weet dat er mensen op haar zitten te wachten.  
Daarna heb je weer plaats voor andere sukkeltjes.

Nu had ik Angie willen houden omdat ze zo lief is en aanhankelijk en zoveel mankeert, maar ook zij gaat weg.  Het klikt niet met Pluche en mijn eigen katten gaan voor.

Je eigen opvang beginnen is veel papierwerk, dus opvanggezin worden is veel makkelijker.  :)

Het is bovendien heel leuk om te zien dat je een schuw kitten van 7 weken binnenkrijgt en er 4 weken later een zelfverzekerde kater in een gezin geplaatst wordt, waar toen 7 (!) kinderen zaten, en zich niet eens gaat verstoppen.

Daar doe je het voor :LOL:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Guest_Fien C_*
Guest_Fien C_*

#9 Geplaatst 06 juli 2012 - 10:38

Hmm, ik weet dat 't héél veel werk is. Opvangmama zie ik ook zitten, ik zie wel hoe het uitdraait, ben nog jong hé! Maar hoe meer ik hier vertoef, hoe meer sukkeltjes ik zie die ik o-zo-graag wil helpen..

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 06 juli 2012 - 10:57

Ik ben nog altijd blij dat ik opvangmama ben geworden :)
Als alles vlot verloopt, heb ik geen moeite om het katje los te laten (meestal kan ik nog kiezen omdat er meerdere kandidaten zijn)
Het geeft ook veel voldoening om te zien dat angstige, wilde kleine katjes veranderen in sociale, spinnende wezentjes :heart:
Als ik een ziek nestje binnen krijg dan steek ik er al mijn liefde in alsof ze mijn eigen katten zijn.
Dan voel ik dat het moeilijker is om ze te laten gaan.
Ik ben dan ook altijd zenuwachtig als er kandidaat-adoptanten komen maar van zodra ik die mensen zie, valt dat helemaal weg.
En zo niet dan geef ik het katje niet mee, sorry!
Ik vraag om mij op de hoogte te houden dan ben ik gerust.
Eentje (Tika) heb ik zelf gehouden. Zij was zo ziek en onzeker dat ik haar niet meer kon loslaten :heart:

Nu is het weer moeilijker want heb nu 5 kittens die besmet zijn met FIV en krijg bijna geen telefoontjes.
3 van de 5 zijn geplaatst en gelukkig had ik een goed gevoel bij die mensen want ja ik zou ze weigeren als ik dat niet had.
Otto en Odin zijn ondertussen 4 maanden; meestal zijn ze dan al geadopteerd maar ja die verdomde FIV.
Ik zou het hen zo graag gunnen, een goede eigen huisje want kan ze wegens besmettingsgevaar niet bij mijn eigen katten zetten :(
Het zijn zo'n schatten en hebben zo'n mooi karakter.
Maar ze blijven hier tot ik een thuis voor hen heb gevonden.
Alhoewel ik weet dat ik het moeilijk zal hebben als ze weggaan.
Alleen jammer dat ik ondertussen geen andere sukkeltjes kan opvangen.

Ja en geen opvanggezin meer zijn, is ondertussen geen optie want ook al is het emotioneel moeilijk die gedumpte katjes hadden anders geen kans.

Bewerkt door sisi, 06 juli 2012 - 11:00.