Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kattenzand, zand blijft aan poepje plakken

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#1 Geplaatst 29 juli 2009 - 15:01

Ik heb sinds vorige week nieuw kattenzand (bijna hetzelfde als wat ze eerst hadden) ze gingen er meteen van het begin op, geen probleem

alleen ontdekte ik vandaag dat mickey kleine korreltjes aan zijn poepje had hangen, toen ik tegoei keek had dottie dit ook :s

wat ik gedaan heb is een compres (per kat genomen) een beetje vochtig gemaakt met lauw water en het eruit geveegd (van binnen naar buiten) zodat het niet verder 'erin' kon gaan zeg maar

is dat goed dat ik da zo doe? en hoe kan ik het misschien 'voorkomen' dat ze dat niet meer hebben of kan het geen kwaad?

alvast bedankt!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 29 juli 2009 - 15:04

ben je zeker dat het geen lintworm is? ;)

en anders, gewoon weer ander grind nemen denk ik :)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 29 juli 2009 - 15:05

Als het probleem zich verder blijft voor doen zou ik toch ook overgaan naar ander kattenzand.

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#4 Geplaatst 29 juli 2009 - 15:09

lintwormen kan ik zo goed als uitsluiten... ze zijn een week geleden (nog niet) ontwormd :)

zou stom zijn moest ik nieuw zand gaan kopen, maar alles voor mijn 2 poezels...

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 juli 2009 - 17:07

Ik zou ook overgaan naar ander grind. Het probleem is als je telkens hun poepje moet afwassen ze de kattenbak zullen gaan combineren met een slechte ervaring (alé, mijn poezen hebben dat toch niet graag). Kan je het niet met een borstel uitkammen?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 juli 2009 - 17:50

Waarom ben je van kattenzand veranderd ? Voorlopig zou ik hun poepje ook gewoon elke keer proper maken met een vochtig doekje, maar als het grit elke keer blijft kleven zou ik toch ook overwegen om ander te kopen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#7 Geplaatst 29 juli 2009 - 22:21

niet omdat ik wou veranderen, maar ik was bij zoomart in Geel (op maandag) en dan is zoomart in Lommel gesloten (die is dinsdag open als die in Geel gesloten is) en ik vond de kattenzand niet die ik eerst had en ik moest absoluut nieuw zand hebben want ik moest hoognodig de kattenbak verschonen en mijn mam had ik gevraagd om nieuw zand te halen (de zaterdag ervoor) maar dat was ze 'vergeten' met het gevolg dus dat ik dat zand nam (omdat het er sterk op leek) dus dacht ik 'laten we dat proberen'

heb daarnet gekeken en ze hebben geen stukjes meer aan hun poepje hangen
ze vinden het natuurlijk niet zo fijn als ik dat doe, maar ervoor en erna krijgen ze een snoepje

met een borstel kan ik het niet doen want het is dus echt aan hun poepje (wellicht raken ze net het kattenzand als ze zitten)

ik ga het nog een dagje aankijken en dan ga ik maar weer naar zoomart in lommel om het juiste te halen

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 30 juli 2009 - 06:31

Als ze net het kattenzand raken wanneer ze zitten, dan is er een heel simpele oplossing. Minder kattenzand erin doen.

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#9 Geplaatst 30 juli 2009 - 11:20

daar dacht ik dus gisteravond ook aan, heb mee wat uit de kattenbak gehaald en deze ochtend hadden ze er niets meer aan hangen (ik hou het toch nog wat in het oog en ik ga naar zoomart zodadelijk om 2 of 3 zakken van het juiste kattenzand te kopen :LOL:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 30 juli 2009 - 11:23

Welke kattenbakvulling gebruik je?

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#11 Geplaatst 30 juli 2009 - 11:51

premiere sensitive heb ik nu
ik weet niet meer hoe de andere noemt die ik eerst had (naam ontglipt me)
kga er sffs bijhalen, daar was ik echt tevreden over stom van me achteraf gezien, deze heeft superveel uitloop :s

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 30 juli 2009 - 11:53

:LOL: goed dat je de oorzaak gevonden hebt!  

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 02 augustus 2009 - 11:24

Saskia zei:

premiere sensitive heb ik nu
ik weet niet meer hoe de andere noemt die ik eerst had (naam ontglipt me)
kga er sffs bijhalen, daar was ik echt tevreden over stom van me achteraf gezien, deze heeft superveel uitloop :s

Is normaal niet slecht hoor. Hier heb ik dat ook eens gebruikt, omdat ze EC niet meer hadden en ik vond het toch redelijk gelijkend met de EC. Volgens mij heb je inderdaad wat teveel zand in gedaan :)
Geplaatste afbeelding