Spring naar inhoud

- - - - -

Cartousche

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#1 Geplaatst 29 juli 2009 - 16:45

Geplaatste afbeelding

Momenteel steek ik voor mijn meidje Cartousche een virtueel kaarsje op.
Cartousche is een poes met HCM
Toet is al een paar dagen wat minnetjes, maar zeurt nog wel steeds om haar eten dus niet zo enorm veel aandacht verder aan geschonken.
Nu vandaag, Cartousche ligt alleen maar op de bank, ze lijkt zo erg klein ( is meer in elkaar gedoken) en ze vraagt niet meer om eten, zelfs als de bakken worden gevuld staat ze er niet meer als 1e bij.
Daarstraks liep ze naar het water en lijkt het of ze aan het opblazen is. Bij haar dochter Passion begon het ook zo, wat haar dood uiteindelijk werd. Passion was ook zichtbaar benauwd, dat heeft Cartousche gelukkig niet.
Vind trouwens dat Toet ook erg veel drinkt.

Cartousche krijgt vanwege haar hart en te hoge bloeddruk Atenolol.
Cartousche wordt duidelijk minder, haar longen klonken niet schoon, zit een soort van ruis op haar longen. Het kan er mee te maken hebben dat het hart het moeilijker heeft en dat daardoor haar longen slechter worden.
Momenteel heeft ze fortekor erbij gekregen, daarop gaan we zo ie zo een week aankijken hoe ze het er op doet. Hierop moet zeker gezien ook haar longen wel verbetering komen.

Wel vragen wij ons beiden ook af, wat gaan we verder nog meemaken met haar nu ook, en duidelijk ook wat is de kwaliteit van leven.
Moet ze haar volledige leven nu ook de fortekor en de atenolol blijven slikken, wat gebeurt er als ze daarmee stopt, of wanneer ze weer eens onvindbaar is, omdat ze een pesthekel heeft gekregen aan de medicijnen en ze niet krijgt.
Voor de diagnose HCM en de medicijnen die ermee samen hing merkte ik niks aan haar en was ze gewoon Cartousche. Inmiddels is ze de Cartousche niet meer, ze is een zielig hoopje ellende nu, en dan klinkt dat misschien heel cru momenteel.

Ik weet wel, ik hoop deze ellende echt nooit meer mee te maken.
Inmiddels heb is er ook een flinke mail wisseling ontstaan al met Valerie.
Doordat ze nu ook meer drinkt is er dus ook een kans dat ze naast haar HCM ook nog nierfalen heeft :cry:
Cartousche is PKD vrij.

Ze zal gaan starten met Furosemide 10 mg ( plaspillen) wanneer ze in een ruime week tijd niet enorm hard gaat opknappen, dan moet ik volgende week een hele zware beslissing gaan nemen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 29 juli 2009 - 16:49

Heel veel beterschap voor Cartousche!

kaars.gif

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 juli 2009 - 16:50

Och, wat een eng verhaal! :(
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 29 juli 2009 - 16:54

Shit Karin... Ik weet eigenlijk niet wat erop te zeggen :(
Moet vreselijk zijn om je kat in deze toestand te moeten zien. Gelukkig heb je Valerie om je bij te staan met advies, zij is een van de beste dierenartsen wat dit betreft. Dus laat het een troost zijn dat alles wat er kan gedaan worden, wordt gedaan voor Cartouche! En ik hoop dat het voorlopig voldoende zal blijken en dat je haar nog even bij jou mag hebben!
Ik wens je heel veel sterkte toe in elk geval :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 29 juli 2009 - 16:56

ik wens je erg veel sterkte toe
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 29 juli 2009 - 17:02

Smitten Kitten zei:

Shit Karin... Ik weet eigenlijk niet wat erop te zeggen :(
Moet vreselijk zijn om je kat in deze toestand te moeten zien. Gelukkig heb je Valerie om je bij te staan met advies, zij is een van de beste dierenartsen wat dit betreft. Dus laat het een troost zijn dat alles wat er kan gedaan worden, wordt gedaan voor Cartouche! En ik hoop dat het voorlopig voldoende zal blijken en dat je haar nog even bij jou mag hebben!
Ik wens je heel veel sterkte toe in elk geval :hug:

Klopt ook idd.
Valerie heeft me ook al behoorlijk wat adviezen gegeven, toen ook met Passion ( dochter van Cartousche)
Weet dus ook dat ik heel veel heb aan Valerie, beschouw haar ook als een zeer deskundig iemand zeker met betrekking tot hartproblemen.
Ze is niet voor niks ook afgestudeerd Cardioloog.

Cartousche is altijd gek geweest op eten, en dat is niet meer zo momenteel.
Haar bekkie ging nog net niet 24 uur per dag op en neer van wege het eten.
Als ze 2 keer per dag nu naar de etensbak strompelt is het veel daar in tegen staat ze vaker bij de drinkensbak.
Damn ik vind dit zo moeilijk om te zien.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 29 juli 2009 - 17:11

Ik word hier helemaal triestig van :( Heel erg veel sterkte! :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 juli 2009 - 17:48

:( :( veel sterkte, hopelijk doen de medicijnen hun werk en kan ze nog een tijdje bij je blijven :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#9 Geplaatst 29 juli 2009 - 17:48

Heel veel sterkte :hug:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 29 juli 2009 - 18:09

Wat vreselijk Karin. Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat en je meisje toch weer beter wordt.
Gelukkig staat Valerie je bij met advies. Ik hoop ├ęcht dat je nog langer van je meid mag genieten!
Sterkte. :hug:

Indien ze niet meer wil eten, kan je haar niet wat dwangvoeren? Ik heb dat met Aynoa ook gedaan, ze was al zo'n lichtgewicht en doordat ze ziek was at ze echt helemaal niets. Ik gaf haar dagelijks - om de paar uur - enkele spuiten AD. Ik weet niet of Cartousche veel reserves heeft?

Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#11 Geplaatst 29 juli 2009 - 18:12

veel sterkte

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 29 juli 2009 - 18:19

Op zich heeft Cartousche wel reserves, het is om het zo te zeggen een dikke worst op pootjes, ondanks dat ze maar 2,7 kilo weegt ( ze is een ukkie).
Dwangvoederen zelf laat ze niet toe, helaas

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#13 Geplaatst 29 juli 2009 - 18:26

Wat een triest verhaal. :cry: Ik hoop dat Cartouche met de medicijnen een veel betere levenskwaliteit  hervind.Heel veel sterkte. :hug: Ik brand voor haar ook een kaarsje.

Bijgevoegde thumbnails

• 30258.jpg

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 29 juli 2009 - 19:41

Wat erg om te lezen..zo jammer..ik hoop dat ze er toch terug door komt zodat je nog niet meteen aan een moeilijke beslissing moet denken..
Veel sterkte.. :hug:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#15 Geplaatst 29 juli 2009 - 19:48

Oei... word er ook triestig van... Arme meid... Hopelijk komt er goed nieuws uit de bus hoor!