Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Zaydan (nieuwe foto's p.33)

• Log in om te reageren
493 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#211 Geplaatst 23 januari 2013 - 14:10

Misschien zijn ze het van plan na de bevalling en hebben ze nog niets gezegd? Alhoewel... ook wel laat hè. :catnoknow  Velen 'moeten' het dus blijkbaar maar laten doen na de bevalling. En mijn gyn wilt het paar weken ervoor doen. Dat ga ik toch weigeren zenne. Ik ben daar niet gerust in. Is niet alleen tegen kinkhoest blijkbaar, zit tetanus bij in ook. Euhm... ik heb nog bijlange niet opnieuw die tetanusspuit nodig, heb die in 2009 nog gehad. :o

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#212 Geplaatst 23 januari 2013 - 14:14

Mijn bad is trouwens toegekomen!

IMG_8333.jpg

Niet zo'n goede belichting door de sneeuw, maar zo krijgen jullie toch een beeld. ;)
IMG_8336.jpg

@ Pixel: Ik zou ook wachten tot na de bevalling. Bestaat er geen vaccin zonder tetanus erbij? Dus enkel kinkhoest?

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#213 Geplaatst 23 januari 2013 - 14:22

Bekijk berichtelixeryen, op 23 januari 2013 - 14:14, zei:

@ Pixel: Ik zou ook wachten tot na de bevalling. Bestaat er geen vaccin zonder tetanus erbij? Dus enkel kinkhoest?

Daar ga ik achter horen. Want die tetanus erbij, niet leuk. Dat betekent een stijve, pijnlijke arm die ik een week niet kan gebruiken. Kon vorige keer me een week amper omkleden :p En ik heb het bijlange ook nog niet opnieuw nodig hè, is pas 3,5 jaar geleden. En van die kinkhoest zouden er ook veel ziek worden. Altijd handig als je pas bevallen bent ;) Afin, ik twijfel nog. Maar zeker geen inenting voor de bevalling.

Goed dat je bad er is! Nu mag het beginnen hè :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#214 Geplaatst 23 januari 2013 - 15:22

Is dat vaccin nu verplicht na of voor de bevalling, heb dat nog nooit over gehoord. Mijn nicht is 7 maanden geleden bevallen in essen en die heeft dat vaccin ook niet gehad.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#215 Geplaatst 23 januari 2013 - 15:33

Wow, wat een leuk bad zeg!!! Dat ga je achteraf zelfs nog gebruiken als speelbadje!!

Tja, en nu nog die 2 sloebers er op tijd uit krijgen he... ;)

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#216 Geplaatst 23 januari 2013 - 15:35

Verplicht niet uiteraard. Maar blijkbaar wel sterk aangeraden omdat kinkhoest weer meer voorkomt en dodelijk kan zijn voor baby's. Alleen is er dus geen duidelijkheid of het al dan niet veilig is tijdens de zwangerschap precies. :s Sommige gyns willen het tijdens de zwangerschap geven zodat antistoffen van jou naar de baby kunnen gaan. Anderen willen het niet tijdens de zwangerschap, maar vlak na de bevalling geven. Dan kan je gewoon zelf niet besmet worden en je eigen kindje besmetten. Ik vraag me wel af wat het nut dan nog is. Je hebt in het begin je baby toch zeker altijd bij jou. Veel volk komt op babybezoek, die zijn niet allemaal ingeënt. Je gaat winkelen, veel volk dat ziek kan zijn daar. En je laat je baby toch niet thuis als je gaat winkelen, dus die is mee. Dan kan de baby daar toch ook besmet worden...

Misschien vond de gyn van je nicht het niet zo belangrijk? De ene gyn is de andere niet. Met die suikertest tijdens zwangerschap ook. Sommigen moeten het doen, anderen horen er niets van. :roll:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#217 Geplaatst 23 januari 2013 - 15:45

Een apart vaccin alleen tegen kinkhoest is niet beschikbaar in België. Het vaccin Boostrix® beschermt niet alleen tegen kinkhoest maar tegelijk ook tegen tetanus (klem) en difterie (kroep). Voor wie eerder tegen tetanus of difterie werd gevaccineerd, volstaat een tussentijd van één maand voor de vaccinatie met Boostrix®. Het vaccin is op doktersvoorschrift te koop in de apotheek. Bewaar het in afwachting van toediening in de koelkast tussen 2 en 8 °C. Het vaccin mag niet bevriezen, dan verliest het zijn werking!
Er zijn geen contra-indicaties voor de toediening van het vaccin, tenzij de persoon een aangetoonde allergie voor het vaccin heeft vertoond.
Het vaccin kost 19,22 euro. Na de terugbetaling kost het vaccin 5,18 euro. Deze terugbetaling is enkel voor:

• adolescenten ouder dan 16 jaar

• (toekomstige) ouders die geen herhalingsinenting kregen tegen kinkhoest tussen 14 en 16 jaar

• broers en zussen van een zuigeling, als zij tussen 16 en 18 jaar zijn en niet in orde zijn met de kinkhoestvaccinatie

Dit stond op de website van kind en gezin. ;)

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#218 Geplaatst 23 januari 2013 - 15:47

Ik vreesde er al voor dat er geen apart vaccin ging zijn. Typisch. Merci voor het op te zoeken ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#219 Geplaatst 23 januari 2013 - 20:27

Fijn dat het bad is er op tijd is gekomen! En wat een leuke foto's met je twee deugnieten er in :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#220 Geplaatst 28 januari 2013 - 13:23

Ik loop nog steeds rond.
Morgen is de dag die ik al maanden in mijn hoofd heb. Ik ben benieuwd.. De volle maan gisterennacht heeft helaas niks uitgehaald. Wel veel gerommel in de buik en steken. Ik dacht even dat ik mijn vriend ging moeten wakkermaken omdat het ging beginnen maar helaas.
Ik wil het eigenlijk achter de rug hebben want ik kan aan niks anders meer denken dan aan bevallen. Ik beval iedere nacht in mijn dromen (zelfs een paar keer :louche: ) en ik ben ook al wakker geworden omdat mijn water gebroken was. Maar eenmaal wakker merkte ik dat het bed droog was dus was het maar een droom. :mrgreen:

Hier een foto van vandaag. 39weken en 4 dagen:

Bijgevoegde thumbnails

• P1090520.jpg

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#221 Geplaatst 28 januari 2013 - 14:12

Mooi buikje, of zal ik maar Buik zeggen ;)

Wordt echt wel spannend nu, ben zo nieuwsgierig, naar de baby zelf, de naam, het geboortekaartje (die van je dochters waren supermooi)

Dus komaan lieve jongen, we wachten allemaal vol ongeduld op jou. :lol2:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#222 Geplaatst 28 januari 2013 - 14:55

Ik ben ook hééééééél benieuwd naar de baby. :mrgreen: :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#223 Geplaatst 28 januari 2013 - 17:26

Dat je bevalling nu maar snel komt. Je buikje staat al op knappen. ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#224 Geplaatst 28 januari 2013 - 21:59

Wow wat spannend nu!!
Ik hoop voor je dat de bevalling nu snel komt!!

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#225 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:03

Amaai jouw buik is veel gegroeid!! :lachen: Veel succes met de bevalling! Ik hoop voor jou dat hij snel komt!