Spring naar inhoud

- - - - -

Foldrex??Foldex

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
desorayo
desorayo
  • 5.455 berichten

#16 Geplaatst 10 augustus 2009 - 22:11

ik ken het ras wel.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 10 augustus 2009 - 22:15

Ik kende het ras niet, maar heb het eens gegoogled om te zien hoe ze eruit zien. Verder ben ik het wel eens met Nahs in die zin dat er al zoveel gerommeld wordt met de rassen, dat het de vraag is of al die "mengelmoes"rassen wel echt nodig zijn... Het is al moeilijk genoeg om een bestaand ras goed te fokken, lijkt mij.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 12 augustus 2009 - 10:03

Ook nog nooit van gehoord :catnoknow

alturas
alturas
  • 6.045 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:06

Heb ik ook nog nooit iets van gehoord

Stoffelke
Stoffelke
  • 5 berichten

#20 Geplaatst 13 april 2010 - 14:02

britje zei:

heb eens wat rondgekeken bij vereningen,en kwam dit tegen:

ivm show:Deze rassen kunnen uitkomen op show maar niet meedingen naar titels en verkiezing Best in Show

FoldexX Exotic ShorthairX Foldex (Straight ears)
ivm fokken foldex X exotic shorthair
foldex X foldex(staight ears)

show;waarom doe je dan mee?je poes kan dan nooit een tital behalen bv CAP(of hoe zit da ineen)

zoveel ik er van weet is een foldex toch afkomstig van een fold en een fold mag je toch niet kruisen met een straight.
Is toch beter dan door een exotic alleen of een brit?

om jou ras te promoten, en te zorgen dat het in de aandacht blijft, zodat het hopelijk in de toekomst een erkend ras word ...

henny
henny
  • 1.601 berichten

#21 Geplaatst 13 april 2010 - 15:16

Stoffelke zei:

om jou ras te promoten, en te zorgen dat het in de aandacht blijft, zodat het hopelijk in de toekomst een erkend ras word ...

Het is niet te hopen :evil:

Henny

Stoffelke
Stoffelke
  • 5 berichten

#22 Geplaatst 13 april 2010 - 15:39

dat kan ook ja  :p

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 16 mei 2010 - 18:32

Ik zag op kapaza ook al foldrex langhaar staan om het allemaal wat moeilijker te maken...
Ik weet dat er bij de folds vaak problemen zijn met afwijkingen, stijve staarten en zo... De gevouwen oren zijn een ingefokte afwijking.
Is dat dan een goed idee om die in andere rassen te gaan inkruisen ???
Zelf vermijd ik foldlijnen in onze britten en britannica's.
Rexen niet, dat is geen afwijking maar een vachttype.
We hebben al dikwijls met foldfokkers gepraat en die vinden het echt niet gemakkelijk om die folds afwijkingen-vrij te fokken. Ik kan ook niet geloven dat echte foldfokkers aan zoiets gaan meedoen...

En als wij de toestemming krijgen om selkirk rex in de britten te gaan fokken, heten die toch ook geen rex-brit of zo ??
Gaan ze verder in de brittenfok zijn het gewoon britten.
En die kunnen wel probleemloos showen.

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:45

cattery ripoes fokt foldex , er zijn er waarschijnlijk nog maar die ken ik niet!

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 30 mei 2010 - 18:45

is ripous sorry

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 30 mei 2010 - 21:16

Nog even over FoldREX, dit is toch geen erkent ras of wel ???
Ik zag advertenties staan : Foldrex NIEUW !!!!!
Dat kan toch niet, die kittens hebben toch geen stamboom ?
En de foldEX zijn die erkent , hebben die kittens een stamboom ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#27 Geplaatst 30 mei 2010 - 21:19

Ik ben ook benieuwd wat men er durft voor vragen en hoe men dan uitlegd dat er geen stamboom aan vast zit.

Loly-pop
Loly-pop
  • 72 berichten

#28 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:26

foldex is een erkend ras in canada
en ik ben een fokker van foldex de enige denk ik buiten ripous die 2 jaar geleden een kitten bij mij heeft genomen van de foldex
wij hebben een erkende stamboom van onze club
en ik ben zo geen cattery die maar wat bijeen zet ik vind ze gewoon heel mooi
en daarbij fok ik al 6 jaar gezonde scottish fold kittens zonder al die problemen die sommige fokkers toch zo graag vernoemen
ZIE GEWOON DAT JE VERSTANDIG FOKT EN NIET ZOMAAR VERMEERDERT
OP MIJN SITE KAN JE DE FOLDEX VINDEN
www.attentioniam.be

cattery-ripous
cattery-ripous
  • 34 berichten

#29 Geplaatst 30 mei 2010 - 23:13

De foldex is een aantal jaren geleden in Canada ontstaan toen een fokker een jonge fold kater tussen haar exotic poezen liet lopen. Toen een van haar poezen haar kittens kreeg, bleek enkele weken later dat de oren gingen gaan liggen ... ze vond de look zo schattig dat ze besloot om daar verder mee te fokken. De foldex is een erkend ras in canada en erkend door de CCA. Bij de BCC krijgen wij stambomen voor ons kittens.
2 jaar geleden heb ik bij cattery attention i am een poesje gekocht, Attention I am Vanity Fair. Het is een foldje met de look van een exotic, voor mij gewoon om te stelen, maar het is een kwestie van smaken natuurlijk.
Wat het fokken van fold betreft, zelf ben ik ook een aantal jaren bezig met het fokken van foldjes, en ik heb nooit afwijkingen gehad. Zoals cattery Attention I Am, let ik heel goed op voor de aangegaande combinaties .... Fold moet je fokken met verstand, en niet alleen maar om te vermeerderen. Maar het is een prachtig ras, met goude characters ! En als U fold wilt fokker, moet U een goude regel volgen, nooit 2 fold lijnen kruisen, zelf niet met een scottish straight, want dit is om problemen vragen. Alleen maar fold X brit !

Voor de mensen die geinteresseerd zijn hier een foto van ons Vanity, ik vind haar om te stelen :-)
Vany, heeft nu haar eerste nestje gekregen, zij is gisteren de mama geworden van 2 prachtige bolletjes. De papa is onze Brit katertje Armani.

En neen, Feroesti, het is niet de bedoeling om meer te vragen voor dit ras dan voor een fold. Ons gaat het alleen maar over het graag zien van het ras, en niet om de centjes :)

Bijgevoegde thumbnails

• vanity fair 2.JPG
  • vany.JPG

Loly-pop
Loly-pop
  • 72 berichten

#30 Geplaatst 30 mei 2010 - 23:15

kon het niet beter zeggen