Spring naar inhoud

- - - - -

Foldrex??Foldex

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
cattery-ripous
cattery-ripous
  • 34 berichten

#31 Geplaatst 30 mei 2010 - 23:20

:x

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 31 mei 2010 - 12:56

OOh zo'n super schatjes!! :heart: :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:41

Maar zo'n kruising kan je toch met elk ras doen ?
Als je een fold bv. inkruist in een siamees krijg je toch ook siamees foldkittens, dit kan dan in de toekomst ook een ras worden ?
Zo kan je in alle rassen fold stoppen...Dat kan toch niet de bedoleing zijn...

Deze rassen (exotic en selkirk) zijn wel aanverwant met de britten, maar komen er dan ook fold perzen en fold britannica's in de toekomst ?
Ik kan wel begrijpen dat het beter is om andere lijnen te gebruiken om gezonde folds te kunnen blijven fokken en de lijnen te vermeerderen.
Maar dan begrijp je ook wel dat fokkers van britten en exotics hier niet blij mee zijn.
Hoe heten dan de niet folds uit zo'n nest , toch wel straights hoop ik en geen exotic's ?

Loly-pop
Loly-pop
  • 72 berichten

#34 Geplaatst 31 mei 2010 - 15:53

die noemen foldex straight met rechte oortjes
zo dat er geen verwarring is en het is de plicht van de fokker die er moet op drukken dat het scottish straight is bij de foldjes en geen brits korthaar
want vandaag zijn die mensen geen fokkers maar mischien binnen 2 jaar willen die wel een nestje en daarom moet een fold fokker op zijn stamboom scottish straight zetten of bij foldex foldex straight met rechte oortjes
dat de cattery van de dekkater het duidelijk weet
ik doe de scottish fold al zoveel jaren zonder probleem omdat ik weet waar ik mee bezig ben
waarom zetten sommige fokkers een straight op een scottish fold voor meer foldjes in het nestje te hebben
EN DAN BEN JE VOOR MIJN MENING HEEL SLECHT BEZIG DAT DOE JE NIET

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:00

moet jijnou echt bij veel laatste regeltjes zo schreeuwen met je hoofdletters? is erg irritant. dat je een punt probeert te maken ok maar kan ook zonder.
Geplaatste afbeelding

Loly-pop
Loly-pop
  • 72 berichten

#36 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:08

zoals het irritant is dat jullie altijd maar zitten te kakken op de scottish fold en foldex

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#37 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:13

Loly-pop zei:

zoals het irritant is dat jullie altijd maar zitten te kakken op de scottish fold en foldex

tja maar dat word zonder schreeuwen gezegt. schreeuwen is geen teken van volwassenheid hoor.

een punt maken is prima geen problemen mee meningen zullen altijd verschillen en dat is maar goed ook is niemand het zelfde.
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:15

Loly-pop zei:

Ieder zijn mening. Daarvoor dient een forum :LOL:

henny
henny
  • 1.601 berichten

#39 Geplaatst 31 mei 2010 - 16:31

Loly-pop zei:

Het is toch ook fokken met een kraakbeen afwijking :evil:
Waarom denk je dat in het land van oorsprong (Schotland hoort bij Groot Brittanië) niet erkend is.
Ik weet dat er keurmeesters zijn (geweest) die de Fold niet willen keuren omdat ze regelmatig Folds op tafel kregen/krijgen met stijve staarten en poten.

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#40 Geplaatst 04 juni 2010 - 22:22

maar vero nu wordt de exo ook misbruikt om de SF te kunnen laten bestaan.

ik snap dat echt niet

mag ik vragen wat kost een foldex?

1000 euro of 2000 euro

af en toe krijg ik nare gevoelens bij nieuwe rassen die moeten blijven bestaan terwijl ze niet op zicht zelf kunnen bestaan zonder andere rassen in te kruisen

en wat met de rechtorige kittens hoe heten die exo?

cattery-ripous
cattery-ripous
  • 34 berichten

#41 Geplaatst 04 juni 2010 - 22:22

Sommige  keurmeesters zien al afwijkingen vóór dat ze de kat gekeurd hebben,  gewoon op vooroordelen. Heb het zelf meegemaakt, spijtig genoeg ! Een  fold is een fold, en straight is geen britje ... Dit is duidelijk. Het  inbrengen van exotic in die lijnen kan alleen maar positief zijn voor  het fokken van foldjes, omdat er inderdaad vers bloed ingebracht wordt.
Hier een paar foto's van de kittens van mijn Vanity (foldex) .... de  papa is mijn kater Armani of Ripou's Castle, zuiver britje !

Bijgevoegde thumbnails

• blauw creme poesje 31 05.jpg
  • creme wit katertje 31 05.jpg
  • vany.jpg

cattery-ripous
cattery-ripous
  • 34 berichten

#42 Geplaatst 07 juni 2010 - 00:35

Hey Nahs,
Geen dwaze toestanden bij ons !!!! Een foldex kost bij ons 650 eur, net zoals een scottish fold, en een brits korthaar 550 ! Dat het nu naar de fok gaat of niet, voor mij blijft het net het zelfde ! Mij gaat het niet om de centen, maar om het ras ! Zolang ik gezond foldjes kan fokken zal ik dat ook doen. Ik fok maar een fold nestje per jaar, voor de rest blijf ik wel eerst een britten fokker, maar ik zie de foldjes persoonlijk heel graag !
De kittens met rechte bij de foldex noemen wij foldex straight het zijn geen exotic

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 07 juni 2010 - 08:50

Oooh zo'n cuties :love:

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#44 Geplaatst 15 juni 2010 - 13:36

Misschien een domme opmerking ... Waarom 650 euro vragen voor een foldex en een scottish fold
en dan "maar" 550 euro vragen voor een brits korthaar?

Hoe kan een ras, waarbij botafwijkingen voorkomen nu meer 'waard' zijn? Of doen jullie die botscans enzo? Indien, niet zijn de kosten toch hetzelfde. Dus zie ik eigenlijk niet in waarom
een foldje meer moet kosten!

Bewerkt door Mooncats, 15 juni 2010 - 13:38.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 15 juni 2010 - 13:48

Mooncats zei:

Misschien een domme opmerking ... Waarom 650 euro vragen voor een foldex en een scottish fold
en dan "maar" 550 euro vragen voor een brits korthaar?

Hoe kan een ras, waarbij botafwijkingen voorkomen nu meer 'waard' zijn? Of doen jullie die botscans enzo? Indien, niet zijn de kosten toch hetzelfde. Dus zie ik eigenlijk niet in waarom
een foldje meer moet kosten!

omdat ze meer moeite moeten doen om een kat met een genetische afwijking te kunnen fokken.

en dan ook nog als bijzonder te bestempelen, vergeten daarbij te vermelden dat nieuwe eigenaren kans hebben op bijzonder hoge dierenarts kosten als men pech heeft