Spring naar inhoud

- - - - -

outdoor gewenning

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Charlie_*
Guest_Charlie_*

#1 Geplaatst 30 juli 2009 - 14:07

Hallo,

wij hebben sinds een kleine maand een katertje bij ons thuis. Hij is eind april geboren op een boerderij.
We zouden hem graag stap voor stap wat meer laten buiten gaan, we willen hem niet zijn hele leven binnenhouden. Hebben jullie tips zodat we er kunnen voor zorgen dat hij niet onmiddellijk door de draad springt bij de buren of direct de oprit afloopt richting straat? (wat hij nu wel doet als hij toevallig buitenglipt)

We hebben gisteren geprobeerd hem even aan een lijn te leggen (3m) maar dat was veel te weinig bewegingsvrijheid en hij kon dat ook niet goed verdragen.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

alvast bedankt voor de reacties!

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 30 juli 2009 - 14:52

Je kan eerst het tuigje gewoon aandoen, zonder leiband. Als hij dat wat gewoon is, kun je hem laten kennismaken met de leiband. Maar een buitenpoezel kun je nooit dwingen om niet gewoon weg laten schieten. Toch niet dat ik weet ;)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 30 juli 2009 - 14:57

Hoe langer je hem binnen laat hoe voorzichtiger dat ze zijn als ze naar buiten gaan.
Ik zou ook eerst binnen het tuigje laten wennen. Daarna kan je stilaan naar buiten.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#4 Geplaatst 30 juli 2009 - 14:57

dat tuigje daar moeten ze echt aan wennen hoor. Hobbes liep een half uur rond gelijk een spast (echt grappig om te zien), maar na een half uur deed hij weer normaal omdat ik het toch niet uitdeed (daarvoor deed ik het ook altijd uit omdat ik dacht dat hij er niet tegen kon)

maar als je ze los buiten laat denk ik niet dat je ze het kan leren waar ze wel en niet mogen komen

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#5 Geplaatst 30 juli 2009 - 15:07

Is hij nu niet nog te jong om al buiten te laten, als hij er zelf niet om vraagt zou ik hem zeker nog niet buiten laten hoor. En voor alle zekerheid eerst laten castreren misschien? of is dat al gebeurd?
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_Charlie_*
Guest_Charlie_*

#6 Geplaatst 30 juli 2009 - 16:48

Alvast bedankt voor de tips, we hadden hem aan de lijn gelegd met een gewoon halsbandje, misschien dat we dan toch best een tuigje kopen.
We gaan ook proberen om hem nog even binnen te houden dan, hij zit dikwijls in de veranda en kan dan natuurlijk heel verlangend naar buiten kijken. :)

Hij is nog niet gecastreerd, is daar nog te jong voor dacht ik.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 30 juli 2009 - 16:56

en een mogelijkheid tot tuinafzetten?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 juli 2009 - 17:49

Inderaad met een tuigje aan een lange touw laten lopen, maar laat je poezel nooit alleen, want hij kan ergens vast komen te zitten met zo'n lange touw!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 30 juli 2009 - 19:03

Hoe oud is hij ? Want castratie kan al op zeer jonge leeftijd hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Charlie_*
Guest_Charlie_*

#10 Geplaatst 31 juli 2009 - 10:54

Ellenita zei:

en een mogelijkheid tot tuinafzetten?

Dat hebben we geprobeerd, we hadden een stuk van onze oprit/terras afgezet met houten planken maar in dat deel ligt ook stoofhout opgestapeld. Meneer had al snel door dat hij daarop kon springen om zo bij de buren te belanden  O:)

ik dacht dat castratie maar vanaf 6 maand kon, onze Fiston is nog maar 3 maanden

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:14

Niet elke DA wil het doen, maar op 3 maanden kan hij zeker al gecastreerd worden hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 31 juli 2009 - 17:31

zeker eerst een tuigje kopen hoor!
gewoon aan de halsband is levensgevaarlijk...
je kat kan zich dan ophangen :(

Geplaatste afbeelding

Guest_Olivia_*
Guest_Olivia_*

#13 Geplaatst 31 juli 2009 - 19:28

Wij laten onze katten pas buiten als ze echt naar je luisteren, bv. als je hun naam roept komen ze (meestal) direct af ;)