Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Velvet - weer geopereerd. wanneer houd het nou op?

• Log in om te reageren
259 reacties op dit onderwerp
Guest_Divinity_*
Guest_Divinity_*

#106 Geplaatst 28 juli 2012 - 23:00

Hey meis,

Ik, Basiel en Marie duimen mee, dat zijn in totaal 10 duimpjes! Ik hoop dat alles goed komt met Velvet!!! Sterkte he! :(

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#107 Geplaatst 28 juli 2012 - 23:03

De kaarsjes branden voor jullie schat , ik vind het zo erg voor hem , ik wens je veel sterkte toe !!!! :rub:
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#108 Geplaatst 28 juli 2012 - 23:14

Komt vast helemaal goed. Ik duim verder :hug:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#109 Geplaatst 29 juli 2012 - 00:20

Ook wij duimen verder en zal een kaarsje straks voor hem branden. :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#110 Geplaatst 29 juli 2012 - 07:20

Hoe is t nu?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#111 Geplaatst 29 juli 2012 - 07:36

Och jeetje Wendy. Dit klinkt helemaal niet goed. Klinkt bijna zoals met Max :(
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#112 Geplaatst 29 juli 2012 - 08:31

verdorie, het ging zo lekker..

heel veel sterkte :hug:
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#113 Geplaatst 29 juli 2012 - 08:36

oei, dit is even schrikken, maar de hoop niet opgeven he meid. Mijn duimen gaan volop in de lucht voor jou manneke. :duim: :duim: :duim:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#114 Geplaatst 29 juli 2012 - 09:08

vanmorgen kittenkooi open, kroelen en klaarzitten voor ab te geven. geen plasje gevonden :(
ik kroel nog even door en meneer lijkt ergens van te schrikken. Hij gaat zijn mandje uit en wast zijn plasser. In de mand zie ik een klein plasje wat meer op bloed lijkt dan op urine.

ik dep het op met een papiertje. direct daarop gaat hij in het mandje zitten in plashouding. Na anderhalve minuut stapt hij uit het mandje en ik zie een klein plasje liggen. Ik ben daar blij mee uiteraard! Maar echt veel is het niet, dus ik dep het op en laat Velvet lekker rondlopen. Hij krijgt zijn ab en hij gaat even lekker liggen.
staat op en loopt naar de kattenbak. Ik er achteraan :oops: Na 1.5 minuut op de bak gaat hij verzitten, ik zie een plasje liggen! hij stapt van de bak af en ik zie nog een klein plasje.
dat is mooi! maar het zijn kleine plasjes.

Hij gaat eventjes liggen en wast zichzelf. Na een paar minuutjes loopt hij naar de andere bak waar hij na 1.5 minuut (ongeveer) nog een plasje neerlegt.
Dit kunststukje herhaalt zich nog een paar keer.

Ik ben in de war, geef Marc opdracht goed op te letten (alsof dat nodig is :oops: ) en stap onder de douche.
Marc zegt net dat hij nog een paar keer een paar druppels op de bak heeft gedaan en nu net heeft hij in de bevalkist (die eigenlijk altijd beneden staat) nog een klein plasje neergelegd.

Ik heb echt geen idee wat ik er van moet maken en hoor straks wel wat de da er over te zeggen heeft.

Het zijn plasjes, dus hij is niet volledig verstopt. Maar het zijn hele kleine plasjes tot een paar druppels, die komen en waar hij bovendien erg lang over doet om neer te leggen.

Ik weet het niet meer hoor. Wat moet ik hier nu mee?
Iemand ervaring hiermee?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

TINO
TINO
  • 392 berichten

#115 Geplaatst 29 juli 2012 - 09:27

ginnie zei:

vanmorgen kittenkooi open, kroelen en klaarzitten voor ab te geven. geen plasje gevonden :(
ik kroel nog even door en meneer lijkt ergens van te schrikken. Hij gaat zijn mandje uit en wast zijn plasser. In de mand zie ik een klein plasje wat meer op bloed lijkt dan op urine.

ik dep het op met een papiertje. direct daarop gaat hij in het mandje zitten in plashouding. Na anderhalve minuut stapt hij uit het mandje en ik zie een klein plasje liggen. Ik ben daar blij mee uiteraard! Maar echt veel is het niet, dus ik dep het op en laat Velvet lekker rondlopen. Hij krijgt zijn ab en hij gaat even lekker liggen.
staat op en loopt naar de kattenbak. Ik er achteraan :oops: Na 1.5 minuut op de bak gaat hij verzitten, ik zie een plasje liggen! hij stapt van de bak af en ik zie nog een klein plasje.
dat is mooi! maar het zijn kleine plasjes.

Hij gaat eventjes liggen en wast zichzelf. Na een paar minuutjes loopt hij naar de andere bak waar hij na 1.5 minuut (ongeveer) nog een plasje neerlegt.
Dit kunststukje herhaalt zich nog een paar keer.

Ik ben in de war, geef Marc opdracht goed op te letten (alsof dat nodig is :oops: ) en stap onder de douche.
Marc zegt net dat hij nog een paar keer een paar druppels op de bak heeft gedaan en nu net heeft hij in de bevalkist (die eigenlijk altijd beneden staat) nog een klein plasje neergelegd.

Ik heb echt geen idee wat ik er van moet maken en hoor straks wel wat de da er over te zeggen heeft.

Het zijn plasjes, dus hij is niet volledig verstopt. Maar het zijn hele kleine plasjes tot een paar druppels, die komen en waar hij bovendien erg lang over doet om neer te leggen.

Iemand ervaring hiermee?

Ik herrinner mijn dat mijn da zelf eens een katje had die bijna gestorven was aan blaasgruis, ze hebben ermee nr Mererlbeke nr de dierenkliniek geweest en daar een behandeling laten geven, het was dat of het katje zou sterven want het kon niets meer eten en was zeer ziek, het heeft het gehaald en dat is nu enkele jaren geleden, nu is het nog altijd in goede gezondheid alleen mag het enkel speciaal dieetvoeding eten, maar dat is niet erg natuurlijk want die eet het graag, als je meer info hieromtrent wenst, kan ik de gegevens eens doorgeven v mijn da, zij zal jou wel nog meer uitleg kunnen geven

Bewerkt door TINO, 29 juli 2012 - 09:28.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#116 Geplaatst 29 juli 2012 - 09:29

ginnie zei:

Iemand ervaring hiermee?

Ik moet zeggen, helaas wel.
Zowel bij Hurrican als bij Max. De laatste is een successtory gebleken, de 1e helaas niet :(
Hurrican ging ook overal plasjes doen, alhoewel hurken en na een paar minuten komt er uiteindelijk iets wat op een plasje lijkt. Naar de d.a. gaat onder narcose voor een catheter. En blijft helaas in de narcose :( Zijn lichaam was door de verstopping al zo slecht geworden, dat hierdoor vergiftiging is opgetreden en uiteindelijk de dood.

Het verhaal van Max ken je.
Wat je moet doen, ik kan niet voor je beslissen, maar ik denk dat je wel moet nadenken over een penisamputatie. Max ken ik niet meer terug. Hij is enorm veranderd in weer een dikke lieve knuffelbeer. Hij piest hele sloten. In het begin druppelen ze na, wanneer ze de trap oplopen, maar ook alles moet daarbinnen herstellen. Het heeft me een bom duiten gekost de hele kwestie met Max. Maar ik heb er totaal geen spijt van.

Je bent enorm toegewijd, dat weet ik. Je doet er alles ook aan, alleen ik vrees dat je net als met Max dit niet meer kan oplossen met een dieet of met vers met appelazijn. Mogelijk is er gruis in gekapseld, dit kan je niet meer wegkrijgen. Het doet pijn met plassen, omdat de urine hier langsmoet. Zo'n penis wordt hierdoor alleen maar smaller met alle mogelijk gevolgen van dien.
Luister naar je gevoel. Dit is de enige juiste.
Sterkte.
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#117 Geplaatst 29 juli 2012 - 09:33

Dat vind ik lief Tino, dank je. Alleen is er bij Velvet geen gruis gevonden en is het nu geen kwestie van hem daar doorheen trekken, maar is het een kwestie van penisamputatie. Wel of niet nodig?
We wachten af wat de da daarover te zeggen heeft, maar als iemand ervaring heeft met een verstopte kater die vlak voor de geplande operatie toch nog kleine plasjes gaat doen. en wat hun da daar dan van zei. ;)

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#118 Geplaatst 29 juli 2012 - 09:37

jubikelcats zei:

Ik moet zeggen, helaas wel.
Zowel bij Hurrican als bij Max. De laatste is een successtory gebleken, de 1e helaas niet :(
Hurrican ging ook overal plasjes doen, alhoewel hurken en na een paar minuten komt er uiteindelijk iets wat op een plasje lijkt. Naar de d.a. gaat onder narcose voor een catheter. En blijft helaas in de narcose :( Zijn lichaam was door de verstopping al zo slecht geworden, dat hierdoor vergiftiging is opgetreden en uiteindelijk de dood.

Het verhaal van Max ken je.
Wat je moet doen, ik kan niet voor je beslissen, maar ik denk dat je wel moet nadenken over een penisamputatie. Max ken ik niet meer terug. Hij is enorm veranderd in weer een dikke lieve knuffelbeer. Hij piest hele sloten. In het begin druppelen ze na, wanneer ze de trap oplopen, maar ook alles moet daarbinnen herstellen. Het heeft me een bom duiten gekost de hele kwestie met Max. Maar ik heb er totaal geen spijt van.

Je bent enorm toegewijd, dat weet ik. Je doet er alles ook aan, alleen ik vrees dat je net als met Max dit niet meer kan oplossen met een dieet of met vers met appelazijn. Mogelijk is er gruis in gekapseld, dit kan je niet meer wegkrijgen. Het doet pijn met plassen, omdat de urine hier langsmoet. Zo'n penis wordt hierdoor alleen maar smaller met alle mogelijk gevolgen van dien.
Luister naar je gevoel. Dit is de enige juiste.
Sterkte.

Dank je Karin.
Bij Velvet is geen gruis gevonden. het is twee keer gecontroleerd. ook na het uithalen van de kathether. Hij heeft geen gruis. Het is gissen wat de oorzaak van de (eerste) verstopping was.

We houden er rekening mee dat de operatie gewoon doorgaat. Maar vinden wel dat de da moet weten hoe Velvet nu 'plast'. Ook al is het kleine beetjes.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#119 Geplaatst 29 juli 2012 - 09:42

ginnie zei:

Dank je Karin.
Bij Velvet is geen gruis gevonden. het is twee keer gecontroleerd. ook na het uithalen van de kathether. Hij heeft geen gruis. Het is gissen wat de oorzaak van de (eerste) verstopping was.

We houden er rekening mee dat de operatie gewoon doorgaat. Maar vinden wel dat de da moet weten hoe Velvet nu 'plast'. Ook al is het kleine beetjes.

Bij Max was nadien ook geen gruis meer gevonden. Alleen bij de operatie kwam eruit dat hij zijn penis vol zat, dit was ingekapseld.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#120 Geplaatst 29 juli 2012 - 09:56

He he Wendy...

Bah heb 2 dagen weinig tijd gehad... Wat erg..
Ik hoop zo dat het goed komt met jullie mannetje...
Dikke knuffel vanuit het zuiden... :hug:
Geplaatste afbeelding