Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 30 juli 2009 - 17:54

't Is misschien een wat vreemde vraag, maar ik ga hem toch stellen.  :oops:

Weet iemand (eventueel uit ervaring) welke rassen je met gemak samen kan plaatsen en welke combinaties absoluut af te raden zijn?  Ik bedoel niet om mee te fokken maar gewoon qua karakters om samen te leven.
Bijvoorbeeld, een britje of britannica met een main coontje, wat zou dat geven?  Iemand ervaring?  

Merci!!  

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 juli 2009 - 18:04

Ik zou het vooral afraden om 2 heel dominante rassen bij elkaar te plaatsen. Volgens mij gaat een Brit of Britannica met een Maine coon wel goed samen. Wij hebben 2 Ragdolls en een Ocicat, 2 uitersten en toch... ze zijn als zusjes voor elkaar

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#3 Geplaatst 30 juli 2009 - 18:43

Een Britje en een main coon gaan perfect samen hoor, alé hier toch. Ons Evita (brit) en onze Figaro (main coon) ;) zijn echt de allerbeste maatjes, die zijn gewoon onafscheidelijk van elkaar.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 30 juli 2009 - 18:53

Idem hier..Echo (Brit..poes) en Mellon (Maine Coon..kater) komen ook goed overeen..geen probleem mee! :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 juli 2009 - 19:01

Hier zijn alleen maar HTK's, en ik heb dus geen ervaring met andere rassen :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 juli 2009 - 20:13

Ras heeft hiermee niets te maken.
Karakter van elke kat namelijk wel. Best gaan dominante kat bij een dominante kat plaatsen, want dat geeft soms wel eens problemen.
Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 30 juli 2009 - 20:41

los uit mijn mouw weet ik daar niet veel over, maar ik denk dat je daar zeker wel wat kan over vinden op het net... Even googlen? ;)

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 31 juli 2009 - 10:31

Welke rassen zouden dan gekend staan als dominant?  Ik dacht dat coontjes ook dominant waren?  

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 31 juli 2009 - 10:33

Niels + Evelyn zei:

los uit mijn mouw weet ik daar niet veel over, maar ik denk dat je daar zeker wel wat kan over vinden op het net... Even googlen? ;)

Ik vind toch meer info over rassen apart precies.

Bovendien, echte ervaringen vind ik ook veel interessanter dan info op 't net, dus vond ik 't KS de ideale plaats... O:)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 31 juli 2009 - 10:41

Spanishke zei:

Ik zou het vooral afraden om 2 heel dominante rassen bij elkaar te plaatsen. Volgens mij gaat een Brit of Britannica met een Maine coon wel goed samen. Wij hebben 2 Ragdolls en een Ocicat, 2 uitersten en toch... ze zijn als zusjes voor elkaar

Dat denk ik ook wel: twee heel dominante rassen samen zouden wel eens problemen kunnen geven - al kan het natuurlijk ook zijn dat ze wel overeen komen.
Wij hebben een huiskat, twee maine coons en een oosters korthaar, allemaal heel uiteenlopend, zowel qua uiterlijk als karakter, en dat gaat prima samen. :)
Een Britje of Britannica samen met een Maine Coon zou wel moeten lukken, volgens mij. Al hangt het natuurlijk ook wel altijd af van de individuele karakters van de katten, en niet enkel van welke rassen je samen zet.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 31 juli 2009 - 11:03

Mieke zei:

Karakter van elke kat namelijk wel. Best gaan dominante kat bij een dominante kat plaatsen, want dat geeft soms wel eens problemen.

Dat is ook mijn mening.
Er zijn een aantal mensen die een brit en een coon hebben, dat lukt prima. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Olivia_*
Guest_Olivia_*

#12 Geplaatst 31 juli 2009 - 19:32

Mieke zei:

Ben ik het volledig mee eens.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 02 augustus 2009 - 16:23

Mieke zei:

En ik heb dat bewijs hier rondlopen. Ik heb een brit (poes) die al van in het begin een beetje dominant is en graag de balangstelling voor haar alleen heeft :d
Met zowel mijn htk als mijn 2 coontjes heeft ze het niet zo hoog op. Ze leven nu wel alle 4 in harmonie hoor. Maar als er eentje het beu wordt en eens slaat is het altijd de brit.
Dus ik heb gewoon een apart karaktertje van Brit :d

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#14 Geplaatst 02 augustus 2009 - 17:40

Het is niet altijd zozeer het ras dat dominant is, maar het karakter van de kat in kwestie, hoe gaat het karakter zijn rond het tweede levensjaar, als ze sociaal volwassen worden?
Ragdolls staan bekend als zachtaardig, dat zijn ze ook naar hun personeel toe. Alleen, ik had hier wel drie dominante ragdolls naar elkaar toe met alle trieste gevolgen vandien.