Spring naar inhoud

- - - - -

Waarom stinkt een vod?

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 31 juli 2009 - 13:43

Ik denk dat ik per week tussen de 10 en 15 vodden in het wasmachine heb zitten.
Na elke afwas gebruik ik de vod niet meer, ik gebruik voor de badkamer, keuken en living aparte vodden om alles mee af te vegen, dan nog een vod die ik gebruik om buiten alles af te vegen,...

Ik vind het zelfs vies om de afwas te doen met de vod van de dag ervoor :misselijk:

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#17 Geplaatst 31 juli 2009 - 13:53

De vod , de keukenhanddoek en de badhanddoek gaan hier dagelijks in de was ,zijn ze ook minder vuil , ik heb van alles genoeg liggen

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:40

Oei oei :oops: :oops: :oops: ik schaam mij een beetje, zal nu wat meer vodden gaan halen :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:44

Solotje zei:

Oei oei :oops: :oops: :oops: ik schaam mij een beetje, zal nu wat meer vodden gaan halen :)

Vuilpoes! :x

(Nee hoor, die van mij gaan ook niet iedere dag in de was :) .. Moet ik dringend wel eens beginnen doen.. Nu doe ik toch zo'n twee à drie dagen met een vod, maar die wordt eigenlijk enkel gebruikt om de tafel af te kuisen.. Al de rest doe ik met een spons)

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 31 juli 2009 - 15:49

Ik doe meestal ook 2 dagen met een vod, die tip van Jess met de spray vind ik wel goed.
Dat we toch zo veel vodden nodig hebben hé
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 31 juli 2009 - 16:06

Goh, hier heb ik ook weer iets bijgeleerd zi :d
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#22 Geplaatst 31 juli 2009 - 16:46

Ik zou die spray-tip niet gebruiken. Dettol is giftig voor katten, en zo maak je er een gewoonte van om permanent heel kleine beetjes dettol over je hele huis te verspreiden (elke keer als je die vod ergens gebruikt).

Zelf gebruik ik enkel microvezeldoekjes. Ik krijg alles proper, zonder product. Enkel voor zeer vettige plekken in de keuken, gebruik ik de goeie oude cif. En geen enkel van mijn doekjes stinken een dag later, zelfs niet die van de WC ;)

Voor de afwas gebruik ik een borstel en een sponsje. Ik gebruik hiervoor enkel die van Vileda, die ruiken veel minder snel dan van die fake-sponsjes. En dat gaat de vuilnisbak in als de schuurkant lichtjes versleten is. Of eerder: dan krijgt de spons een degradatie tot de kattenbak :ha

Ahja, en ik heb vodjes voor:
- de wc (blue for the loo)
- de rest van de badkamer (pink for the sink - kwestie van te onthouden)
- een aparte afstofvod
- eentje voor glazen op te poetsen die ook gebruik kan worden voor af te drogen
- de auto en mijn bril (ik was ze nadat ik er de auto mee heb gedaan, en dan gebruik ik ze voor mijn bril tot ik nog is een keertje de auto ermee doe en dan was ik het weer, enz.)
- eentje voor de ramen

Bewerkt door Vosse, 31 juli 2009 - 16:49.

Sjalot
Sjalot
  • 128 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 31 juli 2009 - 16:47

Ik neem aan dat jullie met een vod een vaatdoek bedoelen.
In Nederland wordt het woord vod gebruikt voor weggegooide oude kledingstukken.
Bij het lezen van deze topic zag ik jullie je huis schoonmaken met oude kleding.... :x

Ik gooi ook mijn vaatdoeken ook altijd na een dag in de was. Vaak gebruik ik van de vochtige reinigingsdoekjes die je na 1x in de vuilnisbak gooit. Het feit dat het doekje stinkt wijst inderdaad op veel bacteriën. Daarom stinkt poep ook....

Bewerkt door Sjalot, 31 juli 2009 - 16:50.

Groetjes van Charlotte

6 Maine Coons & 2 Heilige Birmanen

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 31 juli 2009 - 16:57

Hier nog iemand met een klein beetje smetvrees :oops:
Na elke afwas gaat elke keukendoek onherroepelijk de was in. Ik heb er dan ook wel zo'n stuk of 20 :oops:
Voor elke klus heb ik aparte doeken die ik echt maar 1 keer gebruik.

Zeker de vaatdoeken en handdoeken was ik op kookwas

Mama zegt dat je ook alles moet strijken om echt alle bacterien weg te krijgen maar tot daar mijn smetvrees....ik HAAT strijken :mrgreen:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 31 juli 2009 - 17:01

wij zeggen daar schoteldoek tegen :ha (maar dan nog westvlaamser: skeuteldoek)
kvind die ook altijd vies :)

@ vosse: je hebt gelijk van de dettol, maar je kunt in de tom en co product krijgen dat ook ontsmet maar niet giftig is voor je huisdier (niet dat je het te drinken moet geven natuurlijk) en dat gebruik ik ^^

op kot gebruik ik eigenlijk vochtige doekjes voor alles :oops:
maarja das maar op kot he :engel:

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 31 juli 2009 - 17:08

Aldhissla zei:

@ vosse: je hebt gelijk van de dettol, maar je kunt in de tom en co product krijgen dat ook ontsmet maar niet giftig is voor je huisdier (niet dat je het te drinken moet geven natuurlijk) en dat gebruik ik ^^

Je doet maar enkele druppels dettol erin, in de cattery deden ze het ook zo en daar is nog nooit een kat ziek geweest. Mijn katten likken hier toch niet aan de schoteldoeken en zo een beetje (enkele druppels op 750 ml water) kan dus wel geen kwaad hoor.
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#27 Geplaatst 31 juli 2009 - 18:34

wij gooien ook de vod na 1 dag in de was
heb je er al eens bij nagedacht , misschien doe je het , sommige mensen gebruiken de vodden en wassen ze wel  maar de 1 ste keer bv voor de afwas , daarna wassen , voor te poetsen ( misschien wel de wc) daarna wassen , veeg je de tafel mee af
:ha normaal moet je voor wc een aparte vod , keuken , en badkamer een aparte vod hebben
ze vertelde het opschool en blijkbaar doen vele dat toch niet
toch vies als je er over na denkt :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#28 Geplaatst 31 juli 2009 - 19:51

Jess zei:

Je doet maar enkele druppels dettol erin, in de cattery deden ze het ook zo en daar is nog nooit een kat ziek geweest. Mijn katten likken hier toch niet aan de schoteldoeken en zo een beetje (enkele druppels op 750 ml water) kan dus wel geen kwaad hoor.

Dettol is echt niet goed voor katten. Een acute reactie zal je er niet op zien, maar dat is juist het gevaar met Dettol (en andere kuismiddelen met fenolen). Deze worden opgestapeld in de lever en vergiftigen je kat stilletjesaan. Dus als je bv de vloer ermee reinigt, dan krijgen ze hier sporen van op hun pootjes die ze dan aflikken, of als je de eetbakjes afwast ermee dan krijgen ze zo weer sporen ervan binnen. Een paar keer kan geen kwaad, maar systematisch gebruik leidt tot een opstapeling ervan in de lever.

Mijn advies is niet doen 8) Het is niet omdat je kat er niet ter plekke van dood valt dat het geen kwaad kan.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#29 Geplaatst 31 juli 2009 - 19:52

clyde zei:

wij gooien ook de vod na 1 dag in de was
heb je er al eens bij nagedacht , misschien doe je het , sommige mensen gebruiken de vodden en wassen ze wel maar de 1 ste keer bv voor de afwas , daarna wassen , voor te poetsen ( misschien wel de wc) daarna wassen , veeg je de tafel mee af
:ha normaal moet je voor wc een aparte vod , keuken , en badkamer een aparte vod hebben
ze vertelde het opschool en blijkbaar doen vele dat toch niet
toch vies als je er over na denkt :ha

Jak! Moet er niet aan denken :o

Wij hebben hier ook voor alles een aparte vod. Ik zie me al gaan met een en dezelfde vod de kattenbakken, de wc, de afwas, de lavabo's... (waar staat die braaksmiley??? :d )

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#30 Geplaatst 31 juli 2009 - 19:54

Ik heb er zo'n stuk of 4 voor in de keuken, die ik dus gebruik om de kookplaten, werkblad en tafel mee af te kuisen. Voor de afwas hebben we een vaatwas.
Daarnaast heb ik ook nog een hele hoop huishouddoekjes voor de rest van het huis, zo'n wegwerpdingen van in de Zeeman of Wibra 10 voor 1euro, dan apart "zeemvel" (kan niet op het AN woord komen :oops: ) voor de ruiten, 1 voor de badkamer ook apart en de doeken om de wc schoon te maken hangen ergens achteraan de wc zodat ik nooit zo enen gebruik voor de ramen.