Spring naar inhoud

- - - - -

vaccineren met Fevaxyn Pentofel

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Guest_Poezerij_*
Guest_Poezerij_*

#1 Geplaatst 03 augustus 2012 - 13:19

Beste poezenvrienden, een kennis van mij heeft een goede week geleden meer dan 30 volwassen poezen laten inenten met dit vaccin: gevolg na een paar uurtjes: Al deze katten (élke kat die werd gevaccineerd !!!) werden ernstig (lees doodziek) ttz lagen doodziek op de grond, overgeven, ademhalingsmoeilijkheden, hoge koorts, liepen erg kreupel, zelfs enkele in shock (vastgesteld door dierenarts). Ook kregen ze wonden en haaruitval op de plaats waar het vaccin was ingespoten.  De katten die geen inenting kregen, mankeerden niets.  Dierenarts zegde zelf dit nog nooit te hebben meegemaakt!!! En hij zou het niet hebben geloofd moest hij het niet zelf met eigen ogen hebben gezien. Alle poezen kregen pijnstillers en koortsverlagende medicatie...na twee-drie volledige dagen kwam er wat verbetering maar zelfs nu zijn ze allemaal nog niet in gewone doen. Heeft iemand met dit vaccin ook al eens nare ervaringen gehad? Laat me aub snel iets weten want we vinden weinig tot geen gehoor.

Vriendelijke groeten

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2012 - 15:23

Dit is de bijsluiter van het vaccin:
http://www.ema.europ...WC500075749.pdf

De entreacties die je noemt staan bij zeldzame bijwerkingen en zijn een overgevoeligheidsreactie. Er staat ook dat in geval van overgevoeligheidsreacties Adrenaline langs intramusculaire weg (in de spier) moet toegediend worden.

Mij lijkt dit vaccin een veel te zware cocktail. Er wordt tegen veel teveel ziektes ineens geënt en de arme kat zijn immuunsysteem moet dit maar slikken. Leukemie- en Chlamydia enting zijn ook geen verplichte entingen en worden meestal enkel bij katten met hoog risico gegeven.

Bewerkt door ARIZONA, 03 augustus 2012 - 15:26.

Guest_Poezerij_*
Guest_Poezerij_*

#3 Geplaatst 03 augustus 2012 - 16:38

Deze entreacties zouden dan ZELDZAME bijwerkingen moeten zijn????  Als je meer dan 30 (!) katten inent en die geven ALLEMAAL dezelfde ZELDZAME bijwerkingen...euh dan is dat op z'n minst gezegd toch bizzar te noemen?  Daar moet toch iets anders mis zijn... denken jullie dat ook niet?

Groetjes,  de poezerij

a-tje
a-tje
  • 103 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 augustus 2012 - 20:41

Oei mijn Albertien heeft op 6 augustus ook die vaccinatie gekregen :o gelukkig geen raar gedrag gezien bij haar wel veel slapen daz al moet dit wel om de drie weken herhalen tot eind oktober gelukkig dat ik dit topic tegenkom zal het zeker in het oog houden en misschien wel eens mijn DA ervan op de hoogte brengen.
Brrrrr kmag er niet aan denken dat ik dit zou tegen komen met haar =(

Guest_leonore_*
Guest_leonore_*

#5 Geplaatst 30 september 2012 - 17:06

Op 3 september hebben wij 5 kittens in laten enten met fevaxyn,een dag later waren ze allemaal aan de diarree,enkele dagen later ook de volwassen katten,sommige katten zien ook een beetje wit om de neus en ze liepen de hele dag achter me aan te zeuren,mijn dierenarts zei,tja maar licht te eten geven,rijst en zo,we zijn nu 4 weken verder,sommige ontlasten weer goed maar nog lang niet allemaal,wij gaan het nooit meer gebruiken dat is zeker.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 september 2012 - 18:46

leonore zei:

dierenarts zei,tja maar licht te eten geven,rijst en zo,

Katten kunnen geen rijst verteren ;) . Je geeft hen dan beter wat afgekookte kipfilet met het water waarin je de rijst kookte. De rijst mag je zelf opeten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#7 Geplaatst 30 september 2012 - 19:15

Zijn er nog da's die tegen chlamydia enten dan? De enting is toch zwaarder dan de ab tegen de kwaal?

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#8 Geplaatst 01 oktober 2012 - 00:45

da's hetzelfde vaccin dat hier ook alle katten heeft ziek gemaakt ....2 zwangere poezen zijn ook ziek geworden door de poezen die het vaccin gekregen hadden ....van de 8 kittens (van de 2 nesten) was er maar 1 "goed" kitten bij en d'r is een jonge kater van 7 maand door gestorven, Cato heeft daardoor haar tandprobleem gekregen....en nog zoveel meer.

Dat spul komt hier NOOIT meer binnen en mijn dierenarts zal het ook nooit meer gebruiken.

gr.

veerle

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#9 Geplaatst 01 oktober 2012 - 01:01

Wordt dat vaccin dan nog veel gebruikt bij de DA ?  Ik heb al de boekjes van mijn poezels erbij genomen en alleen mijn Amadeus heeft het als klein kittentje gekregen bij de cattery ( cattery was in Gent ) .
Hier heb ik navraag gedaan bij mijn DA en die zegt dat ze dat vaccin nog nooit heeft gehad en zeker nooit zal gebruiken !!!
Geplaatste afbeelding

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#10 Geplaatst 01 oktober 2012 - 01:09

Casper-Cartouche zei:

Wordt dat vaccin dan nog veel gebruikt bij de DA ? Ik heb al de boekjes van mijn poezels erbij genomen en alleen mijn Amadeus heeft het als klein kittentje gekregen bij de cattery ( cattery was in Gent ) .
Hier heb ik navraag gedaan bij mijn DA en die zegt dat ze dat vaccin nog nooit heeft gehad en zeker nooit zal gebruiken !!!

ik weet het niet ......bij mijn dierenarts hadden ze een studie gedaan naar de verschillende vaccins (net zoals bij de griepspuitjes bij de mensen...evolueren stammen) en dat middel kreeg de beste opmerkingen en d'r waren geen negatieve dingen genoteerd op hun site ..dus hebben ze het geprobeerd om goed te doen ...en de eerste poezen hebben d'r niets van geweten maar bij de groep (4 coons) die het begin april 2011 gekregen hebben zijn d'r 2 van de 4 heel ziek geworden - maar Brody als kater zat apart dus die heeft niemand ziek gemaakt maar een van de poezen in huis heeft op 2à3 na alle andere poezen ziek gemaakt en met alle gevolgen vandien.

Mijn dierenarts zal het ook nooit meer gebruiken......maar je kan d'r weinig tegen beginnen tegen de fabrikant want je kan moeilijk bewijzen dat de katten ziek geworden zijn door zijn vaccin (heb het nagevraagd, hoor)

gr.

veerle

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#11 Geplaatst 01 oktober 2012 - 01:22

Mag ik dan vragen hoe ziek je Coontjes waren ?  Ik ben gewoon aan het denken toen mijn Amadeus bij ons was, is hij al van de 2 de dag heel ziek geworden ( ontsteking van keel en strottehoofd ) heb toen 10 dagen lang elke dag naar de DA geweest voor zijn medicatie , had dat zelf nog nooit voorgehad met mijn poezels , zo ziek dat mijn Britje was ( hij had toen wij hem gaan halen waren de dag ervoor zijn laatste spuitje gehad !!!
Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#12 Geplaatst 01 oktober 2012 - 08:01

voor sphynxen ben je ook altijd beter van NIET met een levend vaccin te enten .

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 oktober 2012 - 08:41

Mijn da gebruikt geen levend vaccin.Hij zegt dat de risico te hoog is.
Waarom gebruiken ze dat spul nog?

Bewerkt door DORIS, 01 oktober 2012 - 08:43.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 01 oktober 2012 - 10:26

Onze ene dierenarts gebruikt fevacyn, de andere Purevax.  
1 keer een reactie op de fevacyn gehad, maar niet in erge mate.

Ook gebruikt de ene dierenarts Backhome Chips en de andere ID Chips :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Guest_leonore_*
Guest_leonore_*

#15 Geplaatst 05 oktober 2012 - 15:15

Wat betreft fevaxyn,ik heb contact gezocht met Pfizer en een dierenarts heeft mij gecontacteerd,er is een dossier geopend wat betreft Fevaxyn,dus iedereen die daar negatieve ervaringen meeheeft reageren,je gaat naar Google dan Pfizer,openklikken dan naar dierenartsen en het contactformulier invullen en de klacht mailen ,ben benieuwd! :misselijk: