Spring naar inhoud

- - - - -

Niet enkel HTK'tjes, maar meer en meer raskatjes

• Log in om te reageren
191 reacties op dit onderwerp
YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#106 Geplaatst 08 augustus 2012 - 00:51

kate2 zei:

Is er eigenlijk een mogelijkheid om broodfok te verbieden? Of is dat niet doenbaar? Want die moeten toch voor veel meer overschot zorgen dan hobbyfokkers en er gebeuren daar toch vaak allerlei oneerlijke praktijken. Of heb ik het fout op?

Broodfok en malafide praktijken zijn eigenlijk verboden. De wet op het dierenwelzijn bestaat. Het probleem is alleen : hoe ga je dat controleren ? Hoe ga je dat onderscheppen ? Regelmatig komen hele ladingen katten toe uit het vroegre Oost-blok. Ze overleven niet eens allemaal het transport.
En wordt er dan eens eentje "gepakt", betaalt hij zijn boete en begint gewoon opnieuw. Droevig ...
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#107 Geplaatst 08 augustus 2012 - 00:57

Dat wist ik niet :s Zo triestig :( Ik wil er niet bij stilstaan hoeveel katjes nu bij van die broodfokkers in miserie leven. Ik dacht dat er gewoon nog een wet bestond. Dus mensen die 'onderschept' worden, krijgen geen verbod of zo dat echt kan worden afgedwongen? Gewoon een boete? :s

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#108 Geplaatst 08 augustus 2012 - 07:58

Pietje zei:

spijtig dat een normale discussie altijd uitdraait op persoonlijke aanvallen , nou ja de aard van het beestje zeker ,
wat vraag van ts betreft , tja zoals ik al zei gaat het meestal over zogenaamde raskatjes zonder stamboom , en dat zal altijd blijven bestaan , er is geen enkele controle mogelijk bij oupsnestjesfokkers ,
alleen wij , de erkende catterys , kunnen controle krijgen , want wie weet nu of buurman een raskatje heeft en ermee fokt , geen hknr , geen controle , geen belastingen , geen btw , geen sociale lasten ,
tja , soms begin ik broodfokkers wel te begrijpen ,
Ja je zegt het en je blijft het zeggen, maar je hebt er geen enkel bewijs voor.
Het is niét omdat de kat niet wordt gedumpt met stamboom en al dat de kat geen stamboom had bij zijn vorige eigenaar.

De vorige aanvraag om twee britten over te nemen wegens 'tijd tekort'  bij ons dateert van vorige week, en deze dieren hadden ook een stamboom, deze zouden we meekrijgen als we ze overnamen. Wat we uiteraard niet gedaan hebben.

En trouwens, de slipnestjes van fokkers die ik al online heb zien staan zijn ook niet te tellen. Ik geloof er geen zier van dat het allemaal 'per ongeluk' ging.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#109 Geplaatst 08 augustus 2012 - 09:14

nisha zei:

klopt maar ik dump ze dan toch niet in een asiel of op straat en ik heb er wel bij gezet dat ik gelukkig nog geen overschot heb gehad....
minder fokken, waarom? ik fok 1nestje per jaar (tenzij mijn oeps nestje) per kat, is dat dan teveel fokken?
sommige onder jullie denken omdat je opvang doet, jullie de grote redders zijn van alle katten. maar helaas is dit niet zo....
de meesten zijn alleen op geld uit en oke, jullie hebben sponsers nodig maar soms lijkt het meer op bedelen... eigenlijk begin ik zelf te denken dat je er rijk van word, als je ziet dat de opvangen als paddestoelen uit de grond schieten.

sorry maar ik betaal tenminste nog alles zelf.

Ik heb hier gisteren bewust niet op gereageerd omdat ik even wilde kalmeren... nu zal ik dat rustig doen, in een poging opbouwend aan Nisha te laten zien dat ze de bal volledig misslaat..
Als er dan al veel opvangen opstarten, dan kan ik dat alleen maar toejuichen... er zijn er namelijk véél te weinig...
Het jammere is dat die mensen regelmatig ook terug moeten stoppen... enerzijds om financiële redenen (want ondanks hun "gebedel" steken ze er enorm veel geld van zichzelf in, geloof het of niet! Dat is ook de reden dat ik zo'n opvangen zelf regelmatig sponsor, niet omdat ik niet weet wat te doen met mijn geld hoor) anderzijds puur om emotionele redenen... Want het is niet te onderschatten wat je er allemaal meemaakt en ziet gebeuren..; en vooral: moet ondergaan... je leert de mensen kennen zoals je ze niet wil kennen... je moet dagelijks (24u/24u) vechten voor leventjes die niet eens deftig begonnen zijn.. je moet om de twee uur opstaan om flesjes te geven aan kleintjes die hulpeloos zijn zonder jou... moet ik nog doorgaan?
Daarom vond ik het naar de opvangen toe een spijtige uitlating... en hoop ik dat het hen integendeel, nog méér zal doen inzien dat ze onontbeerlijk zijn!
Bij deze mijn oprechte dank aan de mensen die zich in die instanties inzetten...
en nu maar best niet meer reageren op deze uitlating, misschien heeft Nisha al ingezien dat ze toch een beetje grof geweest is...

Bewerkt door Nadine, 08 augustus 2012 - 09:16.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 08 augustus 2012 - 09:28

Nadine zei:

Ik heb hier gisteren bewust niet op gereageerd omdat ik even wilde kalmeren... nu zal ik dat rustig doen, in een poging opbouwend aan Nisha te laten zien dat ze de bal volledig misslaat..
Als er dan al veel opvangen opstarten, dan kan ik dat alleen maar toejuichen... er zijn er namelijk véél te weinig...
Het jammere is dat die mensen regelmatig ook terug moeten stoppen... enerzijds om financiële redenen (want ondanks hun "gebedel" steken ze er enorm veel geld van zichzelf in, geloof het of niet! Dat is ook de reden dat ik zo'n opvangen zelf regelmatig sponsor, niet omdat ik niet weet wat te doen met mijn geld hoor) anderzijds puur om emotionele redenen... Want het is niet te onderschatten wat je er allemaal meemaakt en ziet gebeuren..; en vooral: moet ondergaan... je leert de mensen kennen zoals je ze niet wil kennen... je moet dagelijks (24u/24u) vechten voor leventjes die niet eens deftig begonnen zijn.. je moet om de twee uur opstaan om flesjes te geven aan kleintjes die hulpeloos zijn zonder jou... moet ik nog doorgaan?
Daarom vond ik het naar de opvangen toe een spijtige uitlating... en hoop ik dat het hen integendeel, nog méér zal doen inzien dat ze onontbeerlijk zijn!
Bij deze mijn oprechte dank aan de mensen die zich in die instanties inzetten...
en nu maar best niet meer reageren op deze uitlating, misschien heeft Nisha al ingezien dat ze toch een beetje grof geweest is...

Amen

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#111 Geplaatst 08 augustus 2012 - 10:02

We kunnen alleen allemaal op ons eigen manier ervoor zorgen dat de katten het goed hebben of goed krijgen. Als ieder zijn best doet, meer kunnen we niet vragen. Of we nu met raskatten of htk bezig zijn, onze gezamelijke faktor is toch liefde voor katten me dunkt. :hug

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#112 Geplaatst 08 augustus 2012 - 19:34

Ik heb 2 HTK'tjes waar ik ontzettend blij mee ben. Ze zijn ook beide gesterriliseerd omdat ik bewust geen nestje wil. Ik moet er niet aan denken dat als ik een nestje zou hebben, dat ik dan een kitten mee zal geven aan iemand die ze wellicht zal verwaarlozen of dat ze elk jaar een nestje zal krigen of wat dan ook. Het lijkt mij ook leuk, maar de gedachten die ik hiervoor beschreef is voor mij reden genoeg om het niet te doen. Alleen dat niet iedereen zo denkt, als idereen z'n katten gewoon steriel maakt, zal het een stuk schelen. Alleen zal dit een eindeloze discussie blijft want ik denk niet dat er veel zal veranderen.
Misschien moet er maar verplichte voorlichting over verwaarloosde dieren komen voor op scholen.
Of een dagje meelopen in een asiel?

Bewerkt door Anousje, 08 augustus 2012 - 19:35.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.287 berichten

#113 Geplaatst 08 augustus 2012 - 20:17

venusschoen zei:

We kunnen alleen allemaal op ons eigen manier ervoor zorgen dat de katten het goed hebben of goed krijgen. Als ieder zijn best doet, meer kunnen we niet vragen. Of we nu met raskatten of htk bezig zijn, onze gezamelijke faktor is toch liefde voor katten me dunkt. :hug

Helemaal mee eens hoor !!!! :)
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#114 Geplaatst 08 augustus 2012 - 20:27

Nadine zei:

als opvang enkel centen wilt ipv materiaal en voeding, dan is dit in mijn ogen een slechte opvang. hier doelde ik op en heb zulke mensen dit weekend tegen gekomen. Ik wou materiaal en eten geven en dit wilden ze niet aannemen. ik weet niet wie van jullie dit logisch vind?
wil dit effe verduidelijken aangezien mijn vorig bericht is weggehaalt...

en de persoonlijke aanvallen prive naar mijn eigen ongewenste zwangerschap die pik ik echt niet! laffe mensen zitten hier, prive veel zeggen maar hier niks.
dit off topic gezegd zijnde en nu verder naar nadinne haar vraag...

Bewerkt door nisha's wonderland, 08 augustus 2012 - 20:53.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 08 augustus 2012 - 21:23

nisha zei:

als opvang enkel centen wilt ipv materiaal en voeding, dan is dit in mijn ogen een slechte opvang. hier doelde ik op en heb zulke mensen dit weekend tegen gekomen. Ik wou materiaal en eten geven en dit wilden ze niet aannemen. ik weet niet wie van jullie dit logisch vind?
wil dit effe verduidelijken aangezien mijn vorig bericht is weggehaalt...

en de persoonlijke aanvallen prive naar mijn eigen ongewenste zwangerschap die pik ik echt niet! laffe mensen zitten hier, prive veel zeggen maar hier niks.
dit off topic gezegd zijnde en nu verder naar nadinne haar vraag...

Tja, dan heb je je wel serieus verkeerd, grof en overdreven uitgedrukt me dunkt.
Wij nemen altijd eten en materiaal aan. Als het superversleten of erg vuil is, das iets anders. En we gaan ook niet voor een zakje van 400 gram naar de andere kant van het land rijden, dan verwijzen we wel door naar een opvang dichter in de buurt.
Voor de rest is alles hier welkom, dan kunnen we meer uitgeven aan dierenartsenkosten.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#116 Geplaatst 08 augustus 2012 - 21:35

arifiene zei:

Tja, dan heb je je wel serieus verkeerd, grof en overdreven uitgedrukt me dunkt.
Wij nemen altijd eten en materiaal aan. Als het superversleten of erg vuil is, das iets anders. En we gaan ook niet voor een zakje van 400 gram naar de andere kant van het land rijden, dan verwijzen we wel door naar een opvang dichter in de buurt.
Voor de rest is alles hier welkom, dan kunnen we meer uitgeven aan dierenartsenkosten.

ik heb ook niet gezegd dat dit over jullie gaat he... maar jullie nemen dit naar het zien van de priveberichten die ik krijg direct persoonlijk op. tja en ik denk dat iedereen wel weet hoe ik dan reageer :r :r :r

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#117 Geplaatst 08 augustus 2012 - 21:39

Dames. we zijn denk ik erg coulant geweest. Op een normale manier discussieren is prima, ook als dit toch wat offtopic gaat maar wel logisch volgt uit het gesprek.
maar vanaf nu graag echt ontopic.
Dank u

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 08 augustus 2012 - 21:51

nisha zei:

ik heb ook niet gezegd dat dit over jullie gaat he... maar jullie nemen dit naar het zien van de priveberichten die ik krijg direct persoonlijk op. tja en ik denk dat iedereen wel weet hoe ik dan reageer :r :r :r

Euh, voor zover ik weet heeft niemand van Kat zoekt thuis jou persoonlijk gecontacteerd, dus ik weet niet waarover je het hebt.

In ieder geval, laatst had onze collega een naaktkatje in opvang, volgens de rasstandaarden een 'rasexemplaar'. Zat al een tijdje in een veld te huilen...
Mijn collega zoeken naar de baasjes, maar er kwamen dus enkel mensen op af die 'voor een prikje' de kat wel wilden.
Helaas was het beestje niet gechipt ofzo. Het heeft een goede thuis gevonden, maar het is een mooi voorbeeld van de wegwerpmaatschappij.
Zelfs niet-ras sfinxjes zijn nog altijd vrij duur... Dat houdt dus niemand tegen om de dieren te dumpen.
En onlangs hing in de verfwinkel (ja...) een advertentie voor een Brits korthaar met stamboom, moest weg wegens plaatsgebrek. 200 euro als het nog even kon...

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#119 Geplaatst 10 augustus 2012 - 16:55

:o Méén je dat nu? Ik begrijp niet dat mensen zo onverantwoord kunnen omgaan met geld, laat staan met dieren. Je weet toch van zoiets dat het geld en tijd kost?

Eigenlijk is het jammer dat het niet veprlicht is katten te chippen. Hoewel dat bij honden wel verplicht is, en dat ook vaker niet dan wel gebeurd...

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#120 Geplaatst 11 augustus 2012 - 12:07

gisteren stond een achterbuur hier ook aan de deur met een gedumpt kitten. Het is hier gebleven in aparte kamer tot ze 's avonds al werd opgehaald door mensen die aan superopvang doen... Ze krijgt maandag een nieuwe thuis.
deze ochtend belde mijn vriend zijn ma ook voor een 2jarige kat (raskat maar zonder stamboom) moest dringend weg, of ik hem (kastraat) niet wou.
Ik mag het niet vergelijken met overtollige winkelwaren (die zomaar worden weggegooid terwijl er zoveel armoede is maar hier lijkt het wel op... Alles wat overbodig is vliegt er dan ook onmiddelijk uit. we leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij, of we dit nu leuk vinden of niet.

@arifiene: heb ik ook niet gezegd, trouwens ook per pb aan jou dat het niemand was van kat zoekt thuis, alhoewel op fb...