Spring naar inhoud

- - - - -

Niet enkel HTK'tjes, maar meer en meer raskatjes

• Log in om te reageren
191 reacties op dit onderwerp
Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 11 augustus 2012 - 14:13

Zo erg allemaal die gedumpte poezekes. :( Die beesten doen niemand geen kwaad en worden zomaar weggegooid. :misselijk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 11 augustus 2012 - 17:04

Ja erg hé :(
En hoe dikwijls zijn dat geen schatten van katjes, die hun oud personeel niets misdaan hebben, integendeel.
Maar zodra de kat niet meer in hun kraam past, "buiten" :misselijk:

Ik kan mij echt niet inbeelden dat Kareltje - echt een super-lieve schat - ooit iets misdaan heeft aan zijn personeel, en toch is het sloorke achtergelaten en (gelukkig) in mijn tuinhuis terechtgekomen. Vermoedelijk was zijn enige fout "dat hij er was" toen zijn personeel in congé ging :( :evil:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#123 Geplaatst 11 augustus 2012 - 17:08

Da's zoals Joe, da's echt zo'n gemakkelijke kat! Superlief, superaanhankelijk, sociaal naar katten én mensen, geduldig en rustig. In het asiel zeiden ze ook dat het een speciale kat is omdat hij zo ongeloofelijk lief, gemakkelijk en aanhankelijk is. Ik kan dat enkel beamen!
En toch, na 6 jaar in een gezin gewoon naar het asiel gebracht! :evil: :cry: Zoiets snap je nu gewoon toch niet? :trance:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#124 Geplaatst 11 augustus 2012 - 17:44

Ocharme :(

Je kan het soms niet geloven hé. Begin dit jaar keek ik naar de site van de asielkatjes in Gent en daar was er ééntje van 10 maand oud, niet gecastreerd, die daar gebracht was "omdat hij te wild was" (en eigenlijk heel veel speelde met van alles en nog wat). 't Ventje was wel nog niet gecastreerd. Wat verwachten de mensen dan?? 't Mag weer genen euro kosten zè :evil:

En dan waren er twee langharige Britten, die moesten weg want het vorig personeel had zich miskeken op het werk dat dit met zich meebrengt. Halloooooooo. Kan je dat nu echt niet op voorhand weten??????? :evil: :evil: :evil:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#125 Geplaatst 11 augustus 2012 - 18:03

Allez, zeg, ocharme die dutskes
:cry:
Dat vraag ik mij dus ook af! Een kennis van mijn moeder had een pup gekocht, omdat die er zo schattig uitzag. Na 3 maand moest die weg omdat ze hem een beetje vies vond :misselijk: En een vroegere vriendin van mij die heeft een kat, maar ocharme dat beestje, die krijgt geen aandacht. En dan begint hij wild te plassen en dan ligt het natuurlijk aan de kat :( En mijn bazin vroeg me of de onderzoeken van Joe duur waren geweest. Ik zei de prijs (€ 160) en dat de operatie nog moet volgen en ze antwoordde: dan laat je hem toch inslapen? Da's superduur! :censored: :misselijk: :evil:

Daarmee dat ik wel altijd happy wordt op KS, al die mensen die van hun poezen houden :heart:

Bewerkt door kate2, 11 augustus 2012 - 18:04.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#126 Geplaatst 12 augustus 2012 - 01:16

Trieste verhalen allemaal :(

Kestef
Kestef
  • 220 berichten
  • 6 katten

#127 Geplaatst 12 augustus 2012 - 10:05

Ik heb er heel lang over nagedacht voordat ik een nestje fokte. Ik was altijd van mening dat de asiels al veel te vol zitten.

Ik fok met geteste ouders en zoveel mogelijk zonder inteelt, om maar gezonde katten te wereld te brengen (waar je dan invloed op kan hebben dan). Een kat zonder stamboom ook al hebben beide ouders die wel is geen raskat. De eigenaren hebben niet de moeite genomen (kost veel geld) om zoveel mogelijk uit te sluiten kwa ziektes. Maar vragen hiervoor een smak geld. Je kunt dan beter even doorsparen en een raskat kopen waarbij je alle papieren in kunt zien wat betreft de stambomen en de ziektes waarop is getest.

Ik ben ervoor (was ik nooit eerder) om kittens uit het asiel vroeg te laten castreren dus met 3 maanden zodat je er zeker van bent dat er geen nestjes van kunnen komen bij de nieuwe eigenaren. Maar ook al ze weggegooid worden in de natuur kunnen ze niet voor nakomelingen gaan zorgen.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#128 Geplaatst 12 augustus 2012 - 11:17

Ik weet dat er zijn die anti-fokker zijn, (ik val niemand persoonlijk aan, even voor de duidelijkheid) gewoon omdat er al zoveel katjes zijn. Maar, ik denk dat het overgrote deel van de katjes echter geboren wordt bij mensen die met hun HTK zo graag een nestje willen of, bij mensen die een raskatje hebben, al dan niet met stamboom en graag kittens willen, ze zoeken dan een kater, al dan niet van hetzelfde ras en stamboom  en testen zijn overbodig. :evil:

Het is daar dat vooral het probleem ligt, niet bij de fokkers die fokken uit liefde voor het dier, en die vooral investeren in hun katjes, niet enkel in geld, maar ook in tijd, want een geschikte kater kies je niet zomaar.

Wanneer een fokker zijn kittens niet geplaatst krijgt zal hij/zij deze zeker niet naar een asiel brengen.  
Iemand die oh zo graag kittens wil met zijn HTK en ze niet kwijtgeraakt zal die stap naar het asiel veel sneller zetten of zelfs nog erger en de kittens gewoon ergens dumpen. :(

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#129 Geplaatst 12 augustus 2012 - 11:34

Ik ga akkoord met wat Hilleke zegt maar er wordt blijkbaar vergeten dat het handjevol goede fokkers hier op KS niet opweegt tegen het monsteraantal broodfokkers hierbuiten.
En die zijn zeker even schuldig als de eigenaars van HTK'tjes die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Het valt me op dat, ondanks de sensibilisatie en sterilisatiecampagnes er ieder jaar weer veel te veel kittens en ook volwassen katjes op de proppen komen en dan vooral in de vakantieperiodes, hatelijk is dat. :r
Eén op twee kittens sterft nog steeds in erbarmelijke omstandigheden.
En dan wordt er van ons verwacht dat we respect hebben voor onze medemens? Ik denk het niet, mijn respect zit iig in m'n schoenen.
Geplaatste afbeelding

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 12 augustus 2012 - 11:42

Er zullen ook vast mensen zijn die een nestje met hun HTK hebben die er wel goed voor zorgen en de juiste bedoelingen hebben. Dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar ik kan het deels ook begrijpen dat sommige mensen het leuk vinden om 1-malig mee te maken, al ben ik daar ook op tegen.
En ik denk dat opvoeding ook een grote rol speelt. Wij hebben thuis altijd katten gehad en mijn moeder heeft altijd laten sterriliseren/castreren. Nu nog steeds.
Maar wat als mijn moeder elk jaar een nestje zou hebben? En ja, op een bepaalde leeftijd heb je ook eigen verstand maar ik denk dat wel ook een rol speelt.

Zoals ik al eerder zei in dit topic, misschien moeten er eens campagnes gevoerd worden dmv reclamespotjes, de krant, voorlichting op scholen met foto's van de meest verschrikkelijke beelden.

Bewerkt door Anousje, 12 augustus 2012 - 11:44.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 12 augustus 2012 - 11:44

Kiki mijn respect voor mensen die hun dieren dumpen zit zelfs niet meer in mijn schoenen. :evil: De dag dat er meer vraag is dan aanbod zal de mooiste dag zijn van mijn leven.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#132 Geplaatst 12 augustus 2012 - 12:15

Hetzelfde hier: mijn respect voor de mensen wordt omgekeerd evenredig aan mijn leeftijd :evil:

Ik vind wel dat er strengere regels moeten zijn voor fokkers en de sancties en controles zwaarder moeten zijn. Dit om broodfokkers tegen te gaan. Maar ik vind het echt leuk dat er zoveel verschillende soorten katten bestaan en tegen goede fokkers heb ik niets! Ik veronderstel wel dat een goede fokker het aantal nestjes vermindert als de vraag daalt.  Maar ik vind niet dat raskatjes 'concurrentie' vormen voor htk'tjes. Of zo zie ik het toch niet, ik vind htk katjes echt even mooi als raskatjes. De ene kat spreekt mij gewoon meer aan dan de andere, ongeacht of het een htk of een raskat is.

Bewerkt door kate2, 12 augustus 2012 - 12:17.

Ayesha
Ayesha
  • 997 berichten

#133 Geplaatst 12 augustus 2012 - 12:17

Ik wil hier even mijn respect betuigen voor alle mensen die aan opvang doen van gedumpte of ongewenste dieren!  Bedel zoveel als je wil, aub, jullie redden hiermee levens!!!  Trek jullie niks aan van de rotopmerkingen die in dit topic door dat bepaald persoon zijn gegeven!  Echt waar, allergrootste respect naar mensen die opvang doen en hier naast geld ook heel veel liefde en tijd insteken!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#134 Geplaatst 12 augustus 2012 - 12:40

zo. iedereen heeft zijn/haar zegje kunnen terug. Nu terug naar het onderwerp.
voor alle zekerheid, het onderwerp is dit:

komen er echt meer raskatten dan voorheen in het asiel terecht, of lijkt dat maar zo.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#135 Geplaatst 19 augustus 2012 - 10:28

ginnie zei:

zo. iedereen heeft zijn/haar zegje kunnen terug. Nu terug naar het onderwerp.
voor alle zekerheid, het onderwerp is dit:

komen er echt meer raskatten dan voorheen in het asiel terecht, of lijkt dat maar zo.

mss zijn daar statistieken van?