Spring naar inhoud

- - - - -

Niet enkel HTK'tjes, maar meer en meer raskatjes

• Log in om te reageren
191 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#166 Geplaatst 29 augustus 2012 - 00:09

Ik ben daarnet 2 advertenties tegen gekomen op 2dehands.be van een fokker uit Hamme.

Een halflangharige pers moet weg 'reden waarom we haar herplaatsen is omdat we zelf een kitten bijhouden van één van onze nestjes en we als hobby er niet willen in overdrijven'
en nog een andere fokkat moet ook buiten, want 'Reden van verkoop: daar wij stoppen met de Silver shaded' :o

Ligt het aan mij dat ik dat niet vind kunnen of is dit normaal?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#167 Geplaatst 29 augustus 2012 - 07:49

Evyke81 zei:

Ik ben daarnet 2 advertenties tegen gekomen op 2dehands.be van een fokker uit Hamme.

Een halflangharige pers moet weg 'reden waarom we haar herplaatsen is omdat we zelf een kitten bijhouden van één van onze nestjes en we als hobby er niet willen in overdrijven'
en nog een andere fokkat moet ook buiten, want 'Reden van verkoop: daar wij stoppen met de Silver shaded' :o

Ligt het aan mij dat ik dat niet vind kunnen of is dit normaal?

Vind het wel meevallen eigenlijk.. Hoewel ik de site dan wel iets minder vind.
Fokkers hebben vaak al heel veel katten rondlopen, en je zult dan wel eens plaats moeten maken, wil je met ander bloed fokken.

Wel moeten fokkers (in mijn ogen) een diamanten mandje zoeken voor de schatten waar ze zo lang voor gezorgd hebben..
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#168 Geplaatst 29 augustus 2012 - 08:13

grumpje zei:

Vind het wel meevallen eigenlijk.. Hoewel ik de site dan wel iets minder vind.
Fokkers hebben vaak al heel veel katten rondlopen, en je zult dan wel eens plaats moeten maken, wil je met ander bloed fokken.

Wel moeten fokkers (in mijn ogen) een diamanten mandje zoeken voor de schatten waar ze zo lang voor gezorgd hebben..

Maar dan zie je je dieren toch niet graag?
Als je ze zo maar aan de kant zet, omdat je wilt fokken met een ander lijn.

Kunnen fokkers me even uitleggen hoe dat het dan zit met gevoelens naar een kat toe? Allé ik weet niet goed hoe ik het anders moet vragen. :catscratchhead

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#169 Geplaatst 29 augustus 2012 - 08:30

Ik sta nu zelf ook voor een keuze, een poes herplaatsen of toch maar niet.
Ze is al meer dan een jaar niet echt meer happy in de groep en vecht veel met de andere katjes. Ondanks haar sterilisatie is dit niet veranderd.
Zou haar het liefste van al gewoon houden maar is niet eerlijk tegen over haar.
Dus ga van mijn hart een steen moeten maken en de knoop een keer gaan doorhakken, maar dit is dus niet makkelijk. zie haar zeer graag, ze gaf me prachtige kittens en voelt als verraad haar te herplaatsen, ook al weet ik dat het wss beter is voor haar zelf en de groep.
Voor mij is het niet zomaar een katje die vervangen kan worden, zeer zeker niet, van elke kat houd ik evenveel.....

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#170 Geplaatst 29 augustus 2012 - 08:41

Cisca zei:

Ze is al meer dan een jaar niet echt meer happy in de groep en vecht veel met de andere katjes. Ondanks haar sterilisatie is dit niet veranderd.
Zou haar het liefste van al gewoon houden maar is niet eerlijk tegen over haar.

Dit is ook iets anders he.  Jij ziet haar graag en herplaatst haar niet omdat ze 'niet meer in het kleurenpallet past' of 'omdat ze einde productie is'

Voor jou zijn je katjes ook huisdieren, bij anderen lijken het precies fokmachines die na dienst worden afgedankt.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#171 Geplaatst 29 augustus 2012 - 08:43

Ok dat is mss wel zo, maar het blijft herplaatsen.
Kan het me gewoon niet voorstellen dat er nog altijd mensen zijn die een dier enkel zien als inkomsten................

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 29 augustus 2012 - 08:49

Ik denk gewoon dat je het zo moeilijk kunt beoordelen van 2 zinnen..
Misschien klinkt het heel koud, maar kan iemand het op dat moment niet beter verwoorden..  (of opgesteld door de man, en die zijn vaak wat korter van stof)
Daarbij denk ik inderdaad ook dat fokkers gewoon soms moeten... Katten zijn geweldig, maar als je opeens rond 20 stuks zit, zul je toch keuzes moeten maken..

Natuurlijk zijn er ook die het echt puur voor het geld doen, maar ik blijf altijd hopen dat dit echt de minderheid is
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#173 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:07

De echte reden van herplaatsing wordt bij zowel HTK's als raskatjes bijna nooit gegeven in een zoekertje, als je langsgaat of contact opneemt kom je al veel meer te weten.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#174 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:11

grumpje zei:

(of opgesteld door de man, en die zijn vaak wat korter van stof)

gaan we even seksitisch doen????????? :knuppel: :knuppel: :knuppel:

Ik vind algemeen dat mensen wel te snel denken van oh een nestje is wel leuk en zeker als ze dan een raskat hebben... ah ja een nestje dan kunnen we nog iets van de aankoopprijs terugverdienen.... :censored:

Als een kat zich echt niet gelukkig voelt in een omgeving zoek je er beter een gouden mandje voor dan hem/haar ongelukkig te houden. Maar "dumpen" omdat ze niet meer opbrengen of ze niet mooi genoeg is ... WALGELIJK :misselijk: :misselijk: :misselijk:

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#175 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:13

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

gaan we even seksitisch doen????????? :knuppel: :knuppel: :knuppel:

Zeker meneer Stijn, maar alleen op basis van wetenschappelijke studies :slach: ;) ;)
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#176 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:18

grumpje zei:

Zeker meneer Stijn, maar alleen op basis van wetenschappelijke studies :slach: ;) ;)

wetenschappelijke studie, kijk naar mij +- 4800 posts hier op nog geen 9 maand :x

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#177 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:26

wetenschappelijke studie, kijk naar mij +- 4800 posts hier op nog geen 9 maand :x

Tsja... zoals altijd.... er zijn uitzonderingen op de regel ;) :p
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#178 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:28

't Is natuurlijk een forum hé, voor al we weten ben je eigenlijk een vrouw ;)

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#179 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:30

kate2 zei:

't Is natuurlijk een forum hé, voor al we weten ben je eigenlijk een vrouw ;)
euhm mss moet je mijn trouw topic dan nog eens bekijken :goofy:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#180 Geplaatst 29 augustus 2012 - 10:30

Ik heb een tijd geleden een heel goed gesprek gehad met een zeer goede fokker.
De eerste gouden regel die ze me zei was. Hecht je niet te hard aan de katjes. :8
En ja, als je echt heel goed wil fokken betekent dit dat je niet alle poezen kan houden.
Als je het ras wil verbeteren en wil kruisen, .... kan je gewoon niet alle dieren houden.
(tenminste als je ze de nodige aandacht wil geven toch niet.)

Ook ik wil fokken maar zal nooit zo extreem te werk gaan, want ik kan nu eenmaal geen afstand doen om die reden. Maar ik begrijp dus wel dat fokkers hun katjes herplaatsen om plaats vrij te maken voor poezen die al beter aan de rasstandaard voldoen.

Herplaatsters geeft ook de mogelijkheid om mensen die heel graag een raskatje willen  maar geen 500€ of meer kunnen spenderen hun droom te laten uitkomen.