Spring naar inhoud

- - - - -

Welke krabpaal voor een Ragdoll?

• Log in om te reageren
121 reacties op dit onderwerp
Conceicao
Conceicao
  • 40 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 12 augustus 2012 - 21:36

Hey Lunake,

Bij de uitleg staat dat de stammetjes 7,5 cm zijn. Die van Petfun bedragen 12cm of 14cm. Dus daar zal ook al wel prijsverschil zitten...

Lunake zei:

Hmm.. En wij gaan een ragdoll kater hebben van mogelijks 7/8 kg..

Ooooh ik weet het echt niet! Ondertussen al 10 keer van gedacht veranderd ^^

Krabpaal en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: krabpaal Catherine

Deze leek me ook nog leuk... Maar die sisal stammetjes zien er zo dun uit :s

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 12 augustus 2012 - 21:58

Hmmm... Ik ben aant zwichten voor het idee toch een Pet Fun te kopen...

Als alles goed gaat, mag ik mijn kitten begin/half november verwachten *kruist de vingers*. Misschien voorlopig starten met een kleine krabpaal (die achteraf naar het bureau boven verhuist) en dan kan ik met mijn oudejaarspremie voor een deftige Pet Fun krabpaal gaan :) Omg mijn portemonnaie gaat pijn doen, maar het klinkt wel zinvoller dan jaar na jaar een nieuwe krabpaal te moeten gaan kopen. Voordeel is ook dat je bij Pet Fun afzonderlijke onderdelen kan vervangen en niet meteen een volledige nieuwe paal moet kopen.

Bewerkt door Lunake, 12 augustus 2012 - 22:02.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 12 augustus 2012 - 22:52

Ik ben ook absolute Petfun-fan. Lewis en Belle gebruiken die zeeeeer intensief en die paal is daar echt tegen bestand. Massieve houten palen, sisaltouw dat zowel gelijmd als geniet is, bedjes en hangmatjes die je kan wassen...

't Is zoals MisterB ook zegt: je ergeren aan een paal die na 3 maanden al slijtage vertoont en het misschien geen jaar uithoudt, is ook duur. Weet je hoe ik een grote investering altijd aanpak? Ik zeg gewoon "da's dan voor mijn verjaardag en voor mijn Kerstmis"...probeer Sinterklaas er ook soms bij te betrekken :lachen:
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 12 augustus 2012 - 23:11

Het probleem is dat er zodanig veel kosten zijn, dat mijn verjaardag, Sint, Kerst en Nieuw het niet zullen dekken :) Ik gok op de euromillions :LOL: Maar goed, dat wisten we voor we eraan begonnen ^^ Het is mij ook wel dubbel en dik waard.

Snoopy, ik zag dat jij ook de Laura hebt met het zachte mandje als aanpassing. Kan je die aanpassingen gemakkelijk erbij vragen of zit daar een grote meerkost aan verbonden? Die Laura lijkt me ook wel interessant eigenlijk, maar dat harde mandje staat me ook niet echt aan ^^

Bewerkt door Lunake, 12 augustus 2012 - 23:11.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 12 augustus 2012 - 23:28

Lunake zei:

Het probleem is dat er zodanig veel kosten zijn, dat mijn verjaardag, Sint, Kerst en Nieuw het niet zullen dekken :) Ik gok op de euromillions :LOL: Maar goed, dat wisten we voor we eraan begonnen ^^ Het is mij ook wel dubbel en dik waard.

Snoopy, ik zag dat jij ook de Laura hebt met het zachte mandje als aanpassing. Kan je die aanpassingen gemakkelijk erbij vragen of zit daar een grote meerkost aan verbonden? Die Laura lijkt me ook wel interessant eigenlijk, maar dat harde mandje staat me ook niet echt aan ^^

Best stuur je gewoon een mailtje naar Petfun, ze antwoorden snel en correct. Ik durf niet vanbuiten te zeggen hoeveel die meerprijs was, want ik heb aan de Laura meerdere wijzigingen aangebracht  ;)
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 12 augustus 2012 - 23:55

De mail is onderweg :) Ben benieuwd!

Btw, wat is die optie "carpet underneath all elements" precies? Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen... Is dat bijvoorbeeld de onderkant van dat bedje dat dan bekleed is ofzo?

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 13 augustus 2012 - 00:10

Hier ook een Petfun (Joy) + een Ragdoll en nog 4 Maine Coons (en er zijn een paar stevige jongens bij van zo'n 8+ kilo) die er gebruik van maken :d de palen zijn mooi om te zien lekker stevig en je kunt de mandjes eraf halen om te wassen en daarna mogen ze ook nog in de droger, en dat je alle onderdelen kunt vervangen vind ik ook een pluspunt.
Ik heb nog even op de site gekeken, ik denk dat ze daarmee die "gekleurde" palen bedoelen die zijn tenminste met tapijt bekleed.

Bewerkt door Nashota, 13 augustus 2012 - 00:16.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 13 augustus 2012 - 08:09

Wat je ook bvb kan doen is de krabton voorlopig kopen dan wel de xxl voor een ragdoll en als je wat gespaart hebt een degelijke krabpaal kopen.
Hier hebben ze ook veel plezier van de krabton.
De mijne komt van zooplus en is degelijk.
Mijn krabpaal is ook niet zo goedkoop geweest maar het is een zeer stevige en met die 2 ragdolls die er ook in vechten mekaar achtervolgen enz....geeeft dat ding geen krimp :LOL:
Beter 1 x geld uitgeven aan  iets degelijk dan zo een krabpaal kopen dat omvalt  ofzo....
Geplaatste afbeelding

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 13 augustus 2012 - 09:11

Feit :) Allez, we weten weer waarvoor we kunnen sparen 8)

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 13 augustus 2012 - 11:49

De offerte is al binnen. Wat een service ^^ Met alle gewenste aanpassingen zou het op 304 euro komen. Eens goed over nadenken...

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 13 augustus 2012 - 12:39

Mijn volgende krabpaal wordt ook een Petfun. Ik vind de 'gewone' krabpalen in de winkels altijd te klein, te wankel, te 'pluche', enzovoort. Er is altijd wel iets dat me stoort. Die van Petfun kosten inderdaad meer, maar gaan zeker ook langer mee! Terwijl de kans er in zit bij een goedkopere krabpaal dat je die al na een jaar moet vervangen als je heel actieve katten hebt, die dan ook nog eens zwaargewichtjes zijn.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Conceicao
Conceicao
  • 40 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 13 augustus 2012 - 15:20

Lunake,

Ik ben gestart van de petfun Joy omdat deze in promotie stond/staat. En vervolgens aangepast zoals ik hem wou hebben. Dit heeft me niets extra gekost buiten dat ik de hangmatjes double stitched heb genomen. De prijs kwam op 241 euro inclusief verzendingskosten. Eerst wou ik ook maar tot maximum 200 euro gaan maar ja... ;-)

Lunake zei:

De offerte is al binnen. Wat een service ^^ Met alle gewenste aanpassingen zou het op 304 euro komen. Eens goed over nadenken...

Bewerkt door Conceicao, 13 augustus 2012 - 15:21.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 13 augustus 2012 - 18:35

Tja ik vrees dat ik toch dieper in mn portemonnaie ga mogen tasten dan aanvankelijk gepland... Gelukkig heb ik nog paar maandjes om te sparen :)

Die offerte van 304 euro is wel met ALLE extra's erop die ik idealiter zou nemen. Ik kan er al 20 euro van halen door de standaard bodemplaat te nemen. En nog eens 50 euro door de dunnere stammen te nemen. Dan zal het ook maar op een 250 euro met verzending. Dat is nu nog eventjes afwegen :)

evelien.de.sutter
evelien.de.sutter
  • 125 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 13 augustus 2012 - 18:53

Weet er soms iemand wat de diameter moet zijn als je een
krabton neemt voor een ragdoll ?

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 13 augustus 2012 - 19:40

evelien.de.sutter zei:

Weet er soms iemand wat de diameter moet zijn als je een
krabton neemt voor een ragdoll ?

Ik heb de krabton van zooplus  xxlen vind deze goed qua afmetingen voor mijn ragdolls.
Kijk maar eens op deze link de afmetingen staan erbij. :)
Krabpaal en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: krabton Diogenes XXL
Geplaatste afbeelding